مقاله بررسی تاثیرکالبدفضاهای شهری برتعاملات اجتماعی مطالعه موردی شهرسیرجان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی تاثیرکالبدفضاهای شهری برتعاملات اجتماعی مطالعه موردی شهرسیرجان دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی تاثیرکالبدفضاهای شهری برتعاملات اجتماعی مطالعه موردی شهرسیرجان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیرکالبدفضاهای شهری برتعاملات اجتماعی مطالعه موردی شهرسیرجان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی تاثیرکالبدفضاهای شهری برتعاملات اجتماعی مطالعه موردی شهرسیرجان :
تعداد صفحات:۱۷
چکیده:
مهمترین بعد زندگی بشر، به تفاهم رسیدن آراء مختلف در کنار هم است ونمود عینی آن تعاملات اجتماعی در سطح جوامع مختلف می باشد. در تحقیقات مرسوم در ارتباط با تعاملات اجتماعی در فضای شهری ، معمولاً به بررسی معیارهایی پرداخته می شود که فضا را حائز شرایطی بنمایند که بتوانند جمعیت بیشتری را جذب نموده و از این راه ، تعاملات اجتماعی را (از طریق افزایش دسترسی ،امنیت وتنوع فعالیتها) افزایش ده ن د. اما تحقیق حاضر برخلاف تحقیقات دیگر در پی پاسخ به این پرسش است که آیا می توان از طریق تغییرات در کالبد یک فضا، تعامل بین افرادی را که در یک زمان خاص و به هر دلیلی در آن فضا قرار گرفته اند را افزایش داد یانه؟ و از این رهگذر معیارهایی برای طراحی فضاهای شهری ارائه دهد. لذا برای این منظور شاخصهایی (ازقبیل قرارگرفتن درفضا ، ارتباط چهره به چهره ، صحبت کردن ) عنوان شده که با بررسی از طریق پرسشنامه ، مصاحبه ومشاهده تجربی آنها در فضاهای مختلف شهر سیرجان (از قبیل بازار، خیابانهای اصلی تجار ی ، مراکز تجاری وخرید، پارکها) وتحلیلهای آماری ، به این نتیجه که تعاملات اجتماعی در فضاهای تجاری مانند بازار، علیرغم وجود تنوع فعالیتی ، دسترسی مناسب وامنیت ، بسیار کمتر از فضاهای دیگر مانندپارکها است ، دست یافته و راهکارآن را در ایجاد تغییرات کالبدی می داند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.