مقاله بررسی شبکه جاده جنگلی از نظر مشخصات فنی و عبور از نقاط مثبت و منفی با استفاده از GIS (مطالعه موردی: جنگل های سری ۱ بخش ۱ هفت خال شرکت نکا مازندران)


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی شبکه جاده جنگلی از نظر مشخصات فنی و عبور از نقاط مثبت و منفی با استفاده از GIS (مطالعه موردی: جنگل های سری ۱ بخش ۱ هفت خال شرکت نکا مازندران) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی شبکه جاده جنگلی از نظر مشخصات فنی و عبور از نقاط مثبت و منفی با استفاده از GIS (مطالعه موردی: جنگل های سری ۱ بخش ۱ هفت خال شرکت نکا مازندران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی شبکه جاده جنگلی از نظر مشخصات فنی و عبور از نقاط مثبت و منفی با استفاده از GIS (مطالعه موردی: جنگل های سری ۱ بخش ۱ هفت خال شرکت نکا مازندران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی شبکه جاده جنگلی از نظر مشخصات فنی و عبور از نقاط مثبت و منفی با استفاده از GIS (مطالعه موردی: جنگل های سری ۱ بخش ۱ هفت خال شرکت نکا مازندران) :

تعداد صفحات:۱۷
چکیده:
جاده های جنگلی دروازه های ورود به جنگل به منظور هر گونه اقدامی می باشند و بدون وجود آنها، جنگلداری و مدیریت جنگل غیرقابل تصور است. در طراحی شبکه جاده جنگلی باید مسیر حتی الامکان از نقاط مثبت عبور کند، نقاط مثبت نقاطی هستند که در طراحی شبکه جاده جنگلی باید از آن نقاط عبور داده شود مثل تراس ها یا نقاط کم شیب، نقاط منفی نیز نقاطی هستند که در طراحی شبکه جاده جنگلی باید از آن نقاط اجتناب کرد مثل نقاط سنگلاخی یا پرتگاه ها. همچنین به منظور ارزیابی وضعیت و سنجش کارایی یک شبکه از جاده های جنگلی، تراکم شبکه جاده ها از نظر مقدار و نحوه توزیع آنها مورد بررسی قرار می گیرد. در این مطالعه مشخصات فنی مسیر و درصد طول عبور مسیر از نقاط مثبت، نقاط بی اثر و نقاط منفی جاده موجود در سری ۱ بخش ۱ هفت خال (جنگل های شرکت نکاچوب مازندران) بررسی گردید. نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که طول مسیر مورد مطالعه ۱۷/۹ کیلومتر، تراکم طولی ۱۳/۰۲ متر دره کتار، فاصله چوبکشی ۳۴۸/۰۴ متر، مساحت حوزه چوبکشی (مساحت مفید) ۷۴۸/۱۲ هکتار و درصد پوشش جاده موجود ۵۴/۴ درصد می باشد که با توجه به شیب منطقه، ظرفیت جنگل، ساختار خاک شناسی و زمین شناسی این موضوع منطقی است. همچنین ۲۴/۸ درصد طول جاده از نقاط مثبت، ۵۹/۳۹ درصد جاده از نقاط بی اثر و ۱۵/۸۱ درصد نقاط از نقاط منفی عبور کرده است. بطور کلی ۸۴/۱۸۵ درصد از طول مسیر از جاهایی که کمترین نقاط منفی را داشت عبور کرده است. با توجه به نتایج بدست آمده شبکه جاده با این شرایط باعث افزایش هزینه ها در انجام عملیات نگهداری جاده جنگلی و احتمالاً در صورت عدم مراقبت و نگهداری به موقع از جاده های جنگلی باعث بیشتر شدن خسارات محیط زیستی خواهد شد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.