مقاله تحلیل محتوای کتب درسی علوم چهارم و پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ در ارتباط با آموزش محیط زیست و حفاظت از آن و ارائه راهکارهای مناسب برای برنامه ریزان درسی در این زمینه


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تحلیل محتوای کتب درسی علوم چهارم و پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ در ارتباط با آموزش محیط زیست و حفاظت از آن و ارائه راهکارهای مناسب برای برنامه ریزان درسی در این زمینه دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحلیل محتوای کتب درسی علوم چهارم و پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ در ارتباط با آموزش محیط زیست و حفاظت از آن و ارائه راهکارهای مناسب برای برنامه ریزان درسی در این زمینه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل محتوای کتب درسی علوم چهارم و پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ در ارتباط با آموزش محیط زیست و حفاظت از آن و ارائه راهکارهای مناسب برای برنامه ریزان درسی در این زمینه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحلیل محتوای کتب درسی علوم چهارم و پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ در ارتباط با آموزش محیط زیست و حفاظت از آن و ارائه راهکارهای مناسب برای برنامه ریزان درسی در این زمینه :

تعداد صفحات:۱۸
چکیده:
به منظور بررسی میزان توجه به آموزش های زیست محیطی در کتاب های علوم تجربی پنجم و چهارم دوره ابتدایی این پژوهش صورت گرفته است، روش تحقیق پژوهش حاضر، از نوع پژوهش توصیفی می باشد. در این پژوهش از روش تحلیل محتوا استفاده شده است. روش آماری مورد استفاده، آمار توصیفی می باشد و شامل فراوانی، درصد و نمودار است. جامعه آماری این تحقیق کتاب علوم تجربی چهارم و پنجم دوره ابتدایی که در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ تدریس شده است می باشد. نمونه آماری، معمولا در تحلیل محتوا جامعه و نمونه یکی است و به همین خاطر به منظور افزایش اعتبار تمام دروس کتاب علوم تجربی چهارم و پنجم دوره ابتدایی مورد بررسی قرار گرفته است. به عبارت دیگر جامعه و نمونه آماری با هم برابر است و احتیاجی به تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری نیست. ابزار تحقیق، کتاب درسی علوم تجربی چهارم و پنجم دوره ابتدایی می باشد. در نهایت نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها به شرح زیر است: با توجه به نتایج به دست آمده کل مفاهیم موجود در کتاب علوم تجربی چهارم و پنجم دوره ابتدایی در ارتباط با آموزش مسائل زیست محیطی و حفاظت از آن شامل ۱۱۳۳ فراوانی می باشد که از این مجموع ۵۳۸ فراوانی مربوط به کتاب علوم چهارم دوره ابتدایی می باشد که از این تعداد فراوانی ۲۰۳ فراوانی مربوط به بعد تصویر، ۲۰ فراوانی مربوط به بعد پرسش و ۳۱۵ فراوانی مربوط به بعد متن می باشد. به طور کلی طبق نتایج به دست آمده از این تحقیق میزان توجه به مفاهیم زیست محیطی و آموزش آن در کتاب علوم تجربی چهارم دوره ابتدایی با توجه به بعد (تصویر، پرسش و متن) ۴۷/۴۸ می باشد. میزان تأکید به مسائل زیست محیطی از بعد تصویر در کتاب علوم تجربی چهارم دوره ابتدایی ۳۷/۷۳ و پرسش ۳/۷۱ و متن ۵۸/۵۵ درصد می باشد. مجموع تعداد فراوانی های موجود در کتاب علوم تجربی پنجم دوره ابتدایی ۵۹۵ فراوانی می باشد که از این تعداد فراوانی ۲۵۳ فراوانی مربوط به بعد تصویر و ۳۱ فراوانی مربوط به بعد پرسش و ۴۱۱ فراوانی مربوط بعد متن می باشد. به طور کلی میزان توجه به مسائل زیست محیطی و آموزش آن در کتاب علوم تجربی پنجم دوره ابتدایی ۵۸/۵۵ درصد می باشد. با توجه به نتایج تحقیق میزان توجه به آموزش مسائل زیست محیطی در کتاب علوم تجربی پنجم دوره ابتدایی از بعد تصویر ۳۶/۴۰، پرسش ۴/۴۸ و متن ۵۹ می باشد. طبق یافته های تحقیق درباره راه های حفاظت از محیط زیست در این دو کتاب توجه جدی نشده است که این مسئله توجه مؤلفین و برنامه ریزان کتب درسی را می طلبد که محتوای کتاب ها را مورد بازنگری قرار دهند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.