مقاله بررسی آلودگی فلزی ناشی از عوامل ترافیکی در خاک های اطراف محور نور نوشهر
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی آلودگی فلزی ناشی از عوامل ترافیکی در خاک های اطراف محور نور نوشهر دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی آلودگی فلزی ناشی از عوامل ترافیکی در خاک های اطراف محور نور نوشهر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی آلودگی فلزی ناشی از عوامل ترافیکی در خاک های اطراف محور نور نوشهر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی آلودگی فلزی ناشی از عوامل ترافیکی در خاک های اطراف محور نور نوشهر :
تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
محورهای ارتباطی بین شهرهای منطقه غرب استان مازندران از جمله پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور می باشند. فلزات سنگین همچون سرب و کادمیوم، بخشی از آلاینده هایی است که توسط بنزین، روغن، برخی مکمل های سوختی خودروها تولید شده و جریان ترافیکی باعث انتشار آن در محیط می شود. آلودگی فلزی خاک ها که بیشتر مربوط به سرب و کادمیوم است، روی گیاه، دام، ذخایر آب های زیرزمینی و در نهایت روی انسان اثر می گذارد و آسیب های زیست محیطی برای اکوسیستم منطقه به همراه خواهد داشت[ ۱] . به منظور مطالعه میزان آلودگی خاک حاشیه خیابان ها و تعیین پارامتر ترافیکی مؤثر بر مقدار سرب و کادمیوم خاک، محورهای ارتباطی بین شهرهای نور- نوشهر و بلعکس که جزء منطقه غرب استان مازندران می باشند برای مطالعه موردی انتخاب شدند. در این بررسی از خاک اطراف این محورها در عمق های ۵ و ۱۵ سانتی متری خاک در فصل های بهارو تابستان نمونه برداری شد و عوامل ترافیکی محورهای مربوطه نیز تعیین شدند. اندازه گیری و غلظت فلزات سنگین( سرب و کادمیوم) توسط دستگاه جذب اتمی مشخص شدند. عوامل ترافیکی مطالعه شده شامل حجم ترافیک کل، حجم ترافیک روزانه و متوسط سرعت بودند نتایج تحقیق نشان دادند که میانگین های غلظت سرب و کادمیوم ناشی از حجم ترافیک عبوری از سطح محورها بوده و همچنین مقادیر سرب و کادمیوم اندازه گیری شده در بیشتر نمونه ها از اد مجاز بیشتر نبوده است. با تحلیل های انجام شده در خاک کنار جاده ها در مقابل پارامترهای ترافیکی گزیده، دیده شد که اثرگذارترین پارامتر ترافیکی بر مقدار فلزات خاک، حجم ترافیک کل است. نتایج این تحقیق می تواند در مدیریت حمل و نقل و کنترل ترافیک شهری، معماری و طراحی شهری، برنامه ریزی کاربری اراضی شهری مورد استفاده قرار گیرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.