مقاله امار داده ها


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله امار داده ها دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله امار داده ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله امار داده ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله امار داده ها :

این مقاله به دلیل نمودار و جداول زیاد امکان قرار دادن روی سلیت را ندارد.

در صورت هرگونه سوال تماس حاصل نمایید.

جامعه و نمونه
مقدمه
هدف این پروژه، بررسی ارتباط بین استفاده دانش آموزان از کامپیوتر و عملکرد آنها در مدرسه می باشد. برای یک دانش آموز کاملاً عادی است که بشنود: « چرا اینقدر وقت خود را با کامپیوتر تلف می کنی؟» « چرا به تکالیفت کمتر از کامپیوتر اهمیت می دهی؟» و ;
بیشتر دانش آموزان دوست ندارند نصیحت های خانواده هایشان را گوش کنند ولی آیا این دانش آموزان به اندازه ی کافی درس می خوانند؟ آیا برای استفاده از کامپیوتر برنامه ای دارند؟ آیا از کامپیوتر استفاده ی درست می کنند؟ چقدر وقت خود را با استفاده کامپیوتر می گذرانند؟ ۲ ساعت یا ۳ ساعت در روز؟ ;
بعضی ها، خصوصاً خانواده ها، معتقدند که کامپیوتر به درس و تحصیل دانش آموزان ضرر می زند. آیا واقعاً این چنین است؟
این پروژه با توزیع پرسشنامه بین دانش آموزان آغاز گشت. در این رابطه داده ها جمع آوری شده و مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در این بررسی از محاسبات آماری، نمودارها و ; استفاده شد.

جامعه و نمونه
جمع آوری داده ها
دانش آموزان سال دوم دبیرستان به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شدند و ۱۵ دانش آموز به طور تصادفی از بین دانش آموزان سال دوم دبیرستان این مدرسه به عنوان نمونه انتخاب شدند.
جمع آوری داده ها به روش تهیه پرسش نامه انجام شد. در این نظر خواهی، اسامی خواسته نشده بود تا دانش آموزان بتوانند با راحتی خیال پاسخ های خود را بدهند. اگر جمع آوری اطلاعات به وسیله مصاحبه انجام می شد، ممکن بود دانش آموزان پاسخ های درست ندهند و نیز زمان بیشتری مورد نیاز بود.
در پرسش نامه تهیه شده، از طول مدت زمان و چگونگی استفاده دانش آموزان از کامپیوتر سؤال شد و این که چند ساعت در روز درس می خوانند و سؤال هایی از این قبیل. یک نسخه از این پرسش نامه، ضمیمه ی این تحقیق شده است.

بخش دوم

جداول داده ها
این فصل شامل جداول مورد نیاز برای ترسیم نمودار است. که در آنها معیار هایی نظیر: فراوانی، فراوانی نسبی، درصد فراوانی، فراوانی تجمعی، مرکز دسته و ; مشخص شده است.
اطلاعات استخراج شده از پرسشنامه ها نیز در جداولی در انتهای همین بخش آمده است که با کمک آنها نمودار های مقایسه ای رسم می شود.

جداول داده ها
جدول شماره یک: جدول فراوانی معدل دانش آموزان
فراوانی تجمعی درصد فراوانی فراوانی نسبی مرکز دسته فراوانی دسته ها
۴ ۲۹ ۲۹/۰ ۱۲۵/۱۹ ۴ ۱۹ تا ۲۵/۱۹
۵ ۷ ۰۷/۰ ۳۷۵/۱۹ ۱ ۲۵/۱۹ تا ۵/۱۹
۸ ۲۱ ۲۱/۰ ۶۲۵/۱۹ ۳ ۵/۱۹ تا ۷۵/۱۹
۱۴ ۴۳ ۴۳/۰ ۸۷۵/۱۹ ۶ ۷۵/۱۹ تا ۲۰
– ۱۰۰ ۱ – ۱۴ جمع
جدول شماره دو: جدول موارد استفاده از کامپیوتر
در صد فراوانی فراوانی موضوع
۴۰ ۸ بازی و سرگرمی
۲۵ ۵ برنامه نویسی و گرافیک
۱۰ ۲ برنامه های آموزشی
۲۵ ۵ اینترنت
۱۰۰ ۲۰ جمع

جداول داده ها
جدول شماره سه: جدول فراوانی زمان استفاده از کامپیوتر
درصد فراوانی فراوانی زمان
۰ ۰ صبح
۲۱ ۳ ظهر
۳۶ ۵ بعد از ظهر
۱۴ ۲ شب
۲۹ ۴ نا معلوم
۱۰۰ ۱۴ جمع
جدول شماره چهار: جدول فراوانی زمان مطالعه دروس مدرسه
درصد فراوانی فراوانی زمان
۱۱ ۲ صبح
۰ ۰ ظهر
۶۶ ۱۲ بعد از ظهر
۱۷ ۳ شب
۶ ۱ نا معلوم
۱۰۰ ۱۸ جمع

جداول داده ها
جدول شماره پنج: اطلاعات استخراجی از پرسشنامه ها (با انجام محاسبات)
مدت زمان مطالعه دروس مدت زمان استفاده از کامپیوتر شماره پرسشنامه
۲۸ ۱ ۱
۵/۲۴ ۲ ۲
۲۱ ۲ ۳
۵/۱۷ ۴ ۴
۱۴ ۳ ۵
۱۴ ۵/۰ ۶
۱۴ ۱ ۷
۲۱ ۵/۲ ۸
۲۱ ۳ ۹
۵/۱۰ ۳ ۱۰
۵/۳۱ ۷ ۱۱
۲۱ ۸ ۱۲
۲۱ ۶ ۱۳
۲۱ ۳ ۱۴
* تمامی داده ها بر حسب ساعت در هفته است.

جداول داده ها
جدول شماره شش: اطلاعات استخراجی از پرسشنامه ها (اطلاعات خام)
مدت زمان مطالعه دروس مدت زمان استفاده از کامپیوتر شماره پرسشنامه
۴ ساعت در روز ۱ ساعت در هفته ۱
۳ الی ۴ ساعت در روز ۲ ساعت در هفته ۲
۳ ساعت در روز ۲ در هفته ۳
۲ الی ۳ ساعت در روز ۴ در هفته ۴
۲ ساعت در روز ۳ ساعت در هفته ۵
۲ ساعت در روز ۵/۰ ساعت در هفته ۶
۲ ساعت در روز ۱ ساعت در هفته ۷
حدود ۳ ساعت در روز ۲ الی ۳ ساعت در هفته ۸
۳ ساعت در روز ۳ ساعت در هفته ۹
۵/۱ ساعت در روز ۳ ساعت در هفته ۱۰
۴ الی ۵ ساعت در روز ۷ ساعت در هفته ۱۱
حداکثر ۳ ساعت در روز ۸ ساعت در هفته ۱۲
۳ ساعت در روز ۶ ساعت در هفته ۱۳
۳ ساعت در روز ۳ ساعت در هفته ۱۴
جداول داده ها
جدول شماره هفت: جدول معدل سال گذشته دانش آموزان
معدل شماره پرسشنامه
۸۷/۱۹ ۱
۵۰/۱۹ ۲
۱۱/۱۹ ۳
۹۴/۱۹ ۴
۸۹/۱۹ ۵
۱۲/۱۹ ۶
۰۷/۱۹ ۷
۸۲/۱۹ ۸
۵۴/۱۹ ۹
۲۵/۱۹ ۱۰
۵۱/۱۹ ۱۱
۸۰/۱۹ ۱۲
۷۵/۱۹ ۱۳
۹۱/۱۹ ۱۴

بخش سوم

محاسبات آماری

الف) معدل

نمرات به دست آمده از پرسشنامه ها به شرح زیر است: (به ترتیب صعودی)
۱۹۰۷ | ۱۹۱۱ | ۱۹۱۲ | ۱۹۲۵ | ۱۹۵۰ | ۱۹۵۱ | ۱۹۵۴ | ۱۹۷۵ | ۱۹۸۰ | ۱۹۸۲ | ۱۹۸۷ | ۱۹۸۹ | ۱۹۹۱ | ۱۹۹۴

________________________________________
دامنه تغیرات:
اگر
a = کوچکترین داده
b = بزرگترین داده
بنابراین
R = b – a (R = دامنه تغییرات)
حال عمل جایگزینی را انجام می دهیم:
R = 19.94 – 19.07 = 0.87 ~ 1
حالا طول دسته را از رابطه زیر به دست می آوریم با فرض اینکه تعداد دسته ها ۵ باشد:
طول دسته = دامنه تغیرات / تعداد دسته ها
طول دسته = ۲۵/۰

محاسبات آماری

میانه:
M = (19.54 + 19.75) / 2 = 19.65
________________________________________
میانگین:
برای محاسبه میانگین از فرمول میانگین زیر استفاده می کنیم:
ax + b = ax + b
بنابراین هر داده را به شکل زیر می نویسیم:
۱۹ + ۰۷ * ۰۰۱
۱۹ + ۱۱ * ۰۰۱
۱۹ + ۱۲ * ۰۰۱
۱۹ + ۲۵ * ۰۰۱
;
سپس میانگین این اعداد را حساب می کنیم:
(۷ + ۱۱ + ۱۲ + ۲۵ + ۵۰ + ۵۱ + ۵۴ + ۷۵ + ۸۰ + ۸۲ + ۸۷ + ۸۹ + ۹۱ + ۹۴) / ۱۴ ~ ۵۸
۱۹ + ۵۸ * ۰۰۱ = ۱۹۵۸

نمودار جعبه ای شماره ۱ )

واریانس و انحراف از معیار:
واریانس برابر میانگین مجذور انحرافات از میانگین است. بنابراین:

[(۱۹۰۷-۱۹۵۸)۲ + (۱۹۱۱-۱۹۵۸)۲ + (۱۹۱۲-۱۹۵۸)۲ + …] / ۱۴= ۰۱ ۲ = ۰۱ = ۰۳۲

محاسبات آماری

ب) ساعات مطالعه دروس
ساعات مطالعه دروس به دست آمده از پرسشنامه ها به شرح زیر است: (به ترتیب صعودی)
۱۰۵ | ۱۴ | ۱۴ | ۱۴ | ۱۷۵ | ۲۱ | ۲۱ | ۲۱ | ۲۱ | ۲۱ | ۲۱ | ۲۴۵ | ۲۸ | ۳۱۵

برای واقعی تر شدن نتیجه، کوچکترین و بزرگترین استثنای این داده ها را خط زدیم.
________________________________________
دامنه تغییرات:
اگر
a = کوچکترین داده
b = بزرگترین داده
بنابراین
R = b – a (R = دامنه تغییرات)
حال عمل جایگزینی را انجام می دهیم:
R = 28 – 14 = 14
________________________________________
میانه:
M = (21 + 21) / 2 = 21
________________________________________
میانگین:
برای محاسبه میانگین به صورت زیر عمل می کنیم:
[(۳*۱۴) + (۱*۱۷۵) + (۶*۲۱) + (۱*۲۴۵) + (۱*۲۸)] / ۱۲ = ۱۹۸۴
نمودار جعبه ای شماره ۲ )

محاسبات آماری

واریانس و انحراف از معیار:
[(۱۴-۱۹۸۴)۲ + (۱۴-۱۹۸۴)۲ + … + (۲۸-۱۹۸۴)۲] / ۱۲= ۱۷۰۱ ۲ = ۱۷۰۱ = ۴۱۲
*****
ج) ساعات استفاده از کامپیوتر
ساعات به دست آمده از پرسشنامه ها به شرح زیر است: (به ترتیب صعودی)
۰۵ | ۱ | ۱ | ۲ | ۲ | ۲۵ | ۳ | ۳ | ۳ | ۳ | ۴ | ۶ | ۷ | ۸

________________________________________
دامنه تغییرات:
اگر
a = کوچکترین داده
b = بزرگترین داده
بنابراین
R = b – a (R = دامنه تغییرات)
حال عمل جایگزینی را انجام می دهیم:
R = 8 – ۰۵ = ۷۵
________________________________________
میانه:
M = (3 + 3) / 2 = 3
________________________________________
میانگین:
برای محاسبه میانگین به صورت زیر عمل می کنیم:
[(۱*۰۵) + (۲*۱) + (۲*۲) + (۱*۲۵) + (۴*۳) + (۴) + (۶) + (۷) + (۸)] / ۱۴ = ۳۲۹

نمودار جعبه ای شماره ۳ )

واریانس و انحراف از معیار:
[(۰۵-۳۲۹)۲ + (۱-۳۲۹)۲ + … + (۸-۳۲۹)۲] / ۱۴= ۴۷۴ ۲ = ۴۷۴ = ۲۱۸
*****

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.