مقاله عرفان اسلامی، علم روز و معنویت های نوظهور
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله عرفان اسلامی، علم روز و معنویت های نوظهور دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله عرفان اسلامی، علم روز و معنویت های نوظهور کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله عرفان اسلامی، علم روز و معنویت های نوظهور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله عرفان اسلامی، علم روز و معنویت های نوظهور :
تعداد صفحات:۸
چکیده:
سوگند به نفس و او که آن را نیکو آفرید و پرهیزکاری ها و هوسرانی هایش را به او الهام کرده است. هر کسی آن را پاکسازد رستگار و هر که آن را پلید گرداند درمانده می شود. (سوره شمس آیات ۱-۷)آیات قرآن مجید به ما تفهیم می کند نفس مخلوق است. آگاهی هایش به او توسط خداوند الهام شده و به قول ملاصدراتعلق تدبیری به ابدان دارد و انسان مختار است که مراحل آن را انتخاب نماید تا نفس در او، اعمالش را جاریکند. غزالی نفس را جوهری قائم به ذات خود می داند. و چنین می گوید؛ نفس نه جسم است و نه عرض، و برای آنطول و عرض و عمق، وجود ندارد و فلاسفه اسلامی معتقدند نفس مراحلی دارد که عبارتند از اماره به السوء، لوامه،متفکره، عاقله یا ملهمه، مطمئنه، راضیه بالغه، مرضیه یا کامله که هر کدام خلقیات خود را دارد و مسلما نفس دارای قوااست. و ابن سینا معتقد است؛ قوا به تنهایی عمل نمی کنند بلکه روح هایی که حامل قوا هستند آنها را فعال می کنند.از سویی دیگر، در علم اعصاب مشخص شده که بخش های متفاوت مغز شامل نیمکره های مغزی و لایه های افقی آنهر یک تفاوت عملکردهای نفس را از دیدگاه حکمت اسلامی می تواند توجیه نماید. در سال ۱۹۸۱ روجر اسپری جراحمغز و اعصاب از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی برنده جایزه نوبل شد. زیرا اثبات کرد جریان آگاهی در نیمکره های چپ وراست دوگانه و مستقل است.همچنین فیزیک جدیدنیز به نحوی غیر مادی بودن نفس و بنیادی بودن آن نسبت به ماده را نشان داده است. کشفمیدان های الکترومغناطیس باعث گردید تا علم فیزیک به شناخت موجوداتی موفق شود که قدرت سازماندهی درونیداشته و خصوصیات نفس را دارا هستند.با توجه به این یافته های علمی ادراکات فرا حسی از دیدگاه روانشناسی متعارف حالتی از تغییر هشیاری است که فرددر آن موضوعاتی را ادراک می کند که واقعیت خارجی ندارند ولی از دیدگاه علم النفس اسلامی این ادراکات می توانندنتایج فعالیت نفس انسان باشند. با لحاظ گرایشات روز افزون به علوم ماورایی در جامعه به خصوص جوانان می توان بابرنامه ریزی صحیح جامعه را در سیر رشد معنوی با مراحل نفس و دام های مرتبط آشنا نمود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.