مقاله محیط های اطلاعاتی علمی و عمومی مورد استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی همدان


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله محیط های اطلاعاتی علمی و عمومی مورد استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی همدان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله محیط های اطلاعاتی علمی و عمومی مورد استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی همدان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله محیط های اطلاعاتی علمی و عمومی مورد استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی همدان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله محیط های اطلاعاتی علمی و عمومی مورد استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی همدان :

تعداد صفحات:۱۸
چکیده:
هدف: بررسی محیطهای اطلاعاتی علمی وعمومی مورداستفاده توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی همدان وتعیین رابطه آن بامهارت های سواداطلاعاتی آنان بود. روش پژوهش:پیمایشی و همبستگی بود. جامعه آماری آن کلیه دانشجویان در حال تحصیل مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه علوم پزشکی همدان بود. نمونه آن ۱۴۸ نفر و ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی آن با استفاده از نظرات متخصصان و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ تعیین شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های آمار استنباطی به ویژه آزمون فریدمن تحلیل شد. یافته های پژوهش: نشان داد که.تبادل اطلاعات کل دانشجویان در محیط علمی با میانگین ۱۸/۹۰ بیش از محیط های عمومی با میانگین ۱۵/۰۳ است. همین نتیجه به تفکیک جنسیت نیز وجود دارد.همچنین یافته ها نشان داد که دانشجویان بیشترین تبادل اطلاعاتی را در محیط کتابخانه (با میانگین ۱۱/۳۸)، همایش ها و سمینارهای علمی (با میانگین ۱۰/۹۴) و جلسه دفاع از پایانه نامه (با میانگین ۱۰/۵۶) و سایت کامپیوتر (با میانگین ۴۵/۳) داشته اند. در حالی که، کمترین تبادل اطلاعاتی در محیط سرویس خوابگاه (با میانگین ۵/۱۰)، بانک (با میانگین ۵/۲۹) و نمازخانه دانشگاه (با میانگین ۵/۳۴) بوده است. با توجه به مقدار آزمون (۵۳۲/۳۲) X2 با سطح معناداری (۰/۰۰۰) میتوان گفت تفاوت معناداری بین میزان استفاده از ۱۵ محیط مورد سنجش وجود دارد. بین استفاده از محیط های علمی و مهارتهای سواد اطلاعاتی با توجه به ضریب همبستگی و سطح معناداری به دست آمده (P<0/01 و n=148 و r=0/56) است.بین استفاده از محیطهای عمومی و مهارتهای مختلف سواد اطلاعاتی با توجه به ضریب همبستگی و سطح معنا داری بهدست آمده (P>0/01 ) در سطح ۹۵ درصد اطمینان همبستگی وجود ندارد.یعنی با افزایش یا کاهش میزان استفاده از محیط های عمومی، تغییر محسوس و معناداری در مهارتهای مختلف سواد اطلاعاتی به وجود نمی آید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.