مقاله شبیه سازی عددی احتراق مشعل متخلخل دولایه ای با مخلوط متان با هوا


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله شبیه سازی عددی احتراق مشعل متخلخل دولایه ای با مخلوط متان با هوا دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شبیه سازی عددی احتراق مشعل متخلخل دولایه ای با مخلوط متان با هوا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شبیه سازی عددی احتراق مشعل متخلخل دولایه ای با مخلوط متان با هوا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شبیه سازی عددی احتراق مشعل متخلخل دولایه ای با مخلوط متان با هوا :

تعداد صفحات:۲۰
چکیده:
در این تحقیق شبیه سازی مشعل بصورت عددی و کاملا سه بعدی انجام گرفته است. در ابتدا معادلات دیفرانسیل حاکم با استفاده از روش حجم محدود و با دقت مرتبه دوم به معادلات جبری تبدیل شده و در سه مرحله حل میشوند. برای حل معادله تشعشع از روش حجم محدود استفاده شده است. برای مدلسازی مشعل مورد نظر در این تحقیق برای رسم هندسه، مشبندی و تعریف شرایط مرزی از نرم افزار گمبیت استفاده شده است. همچنین برای افزایش دقت شبیهسازی از نرم افزارهای دینامیک سیالات محاسباتیمانند فلوئنت ۶۳ و نرم افزار فایر و برای تحلیل نتایج مربوط به کنترل آلایندگیهای نظیر اکسیدهای نیتروژن از کد Premix اززیر شاخههای کد Chemkin استفاده شده است. سپس با تغییر جنس محیط متخلخل به بررسی تاثیر این تغییر بر توزیع دما در مشعل که فاکتور بسیار مهمی میباشد پرداخته شده است. جنس محیط متخلخل مشعل از جنس زیرکونیا میباشد که به کربید سیلسیوم و اکسید آلومنیوم تغییر مییابد. برای حالت اولیه نسبت همارزی مخلوط ورودی برابر ۰/۶ می باشد برای مطالعه تاثیر افزایش این نسبت هم ارزی این میزان یکبار به میزان ۱ و سپس به۱/۲ افزایش داده میشود. در ادامه تحقیق سرعت مخلوط ورودی که در ابتدا۰/۲۵متربرثانیه می باشد به ۰/۳۵ و ۰/۵۵ افزایش مییابد که با افزایش سرعت ورودی میزان دما به آرامی افزایش پیدا کرده و سپس به سمت پایین حرکت میکند. در انتها به بررسی اثرات تخلخل پرداخته شده است. میزان تخلخل برای حالت اولیه برای منطقه پیشگرمایش به میزان۰/۸۳۵ و برای ناحیه احتراق ۰/۸۵ درنظر گرفته شده است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.