مقاله بررسی رابطه ی مهارت های فراشناختی (برنامه ریزی ، کنترل و نظارت ، نظم دهی) و یادگیری از دیدگاه صاحب نظران و دبیران


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی رابطه ی مهارت های فراشناختی (برنامه ریزی ، کنترل و نظارت ، نظم دهی) و یادگیری از دیدگاه صاحب نظران و دبیران دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه ی مهارت های فراشناختی (برنامه ریزی ، کنترل و نظارت ، نظم دهی) و یادگیری از دیدگاه صاحب نظران و دبیران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه ی مهارت های فراشناختی (برنامه ریزی ، کنترل و نظارت ، نظم دهی) و یادگیری از دیدگاه صاحب نظران و دبیران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه ی مهارت های فراشناختی (برنامه ریزی ، کنترل و نظارت ، نظم دهی) و یادگیری از دیدگاه صاحب نظران و دبیران :

تعداد صفحات:۱۸
چکیده:
فراشناخت به فرایندهای عالیتر ذهن اشاره دارد که مستلزم یادگیری هایی از قبیل نقشه های شناختی، استفاده ازمهارتهای ویژه و راهبردهای حل مسأله، تخمین پیشرفت و سنجش نتیجه یادگیری است.در این مقاله، هدف پژوهش ارزیابی تعیین رابطه بین مهارتهای فراشناختی توصیفی از نوع پیمایش بوده است. جامعهآماری این پژوهش را دو گروه تشکیل داده اند.الف: کلیه صاحبنظران برنامه درسی و روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطباییب کلیه دبیران دبیرستانهای شهرستان ایلام که براساس آمار بدست آمده حدود ۱۱۰۰ نفر می باشند که نهایتاً از جامعه صاحبنظران برنامه درسی و روانشناسی تربیتی به دلیل محدودیت، تعداد ۲۱ نفر با روش نمونه گیری هدفمندانتخاب گردید و از جامعه دبیران دوره متوسطه دوم تعداد ۲۲۵ دبیر با توجه به فرمول کوکران و فرمول تعدیل حجمنمونه، روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه ۲۸ سوالی محقق ساخته که توسطاساتید متخصص مورد بررسی و تایید قرار گرفت، استفاده به عمل آمده است.بطور کلی نتایج پژوهش نشان داد از نظر دبیران و صاحب نظران بین مولفه های مهارت فراشناختی (برنامه ریزی،کنترل و نظارت، نظم دهی) با یادگیری دانش آموزان رابطه در حد زیادی وجود دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.