مقاله آینده نگری در آموزش معماری (نمونه موردی دانشجویان دانشگاه شمال)


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله آینده نگری در آموزش معماری (نمونه موردی دانشجویان دانشگاه شمال) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آینده نگری در آموزش معماری (نمونه موردی دانشجویان دانشگاه شمال)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آینده نگری در آموزش معماری (نمونه موردی دانشجویان دانشگاه شمال)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آینده نگری در آموزش معماری (نمونه موردی دانشجویان دانشگاه شمال) :

تعداد صفحات:۱۴
چکیده:
امروزه نگرانی درباره آینده آموزش معماری، در حال گسترش است. به نظر می رسد مدل های امروزی آموزش و تمرین معماری ممکن است مناسب چالش های آینده نباشند. در مدارس معماری، بیشتر به آموزش تاریخ معماری پرداخته می شود و یا به شرایط حال توجه می گردد و آینده کمتر به عنوان یک موضوع قابل بررسی مورد توجه قرار می گیرد. در حالی که اندیشیدن به آینده به خصوص برای دانشجویان امروز که زندگی و حرفه شان در آینده می باشد، بسیار ضروری است. این مقاله به بحث هایی راجع به ضرورت اندیشیدن به آینده، از طریق برنامه آموزشی معماری می پردازد. بدین منظور توجه به آینده از نهضت مدرن تا به امروز مختصراً مورد بررسی قرار می گیرد تا نگاه صحیح به مسائل گذشته، امروز و آینده، به ویژه نوع نگاه نقادانه به مسائل امروز، به دست آید؛ تا بتواند زمینه ساز ورود به آینده شود. نگرانی های معماری امروز و چاره جویی های آن نیز باید مورد ملاحظه قرار گیرند تا موضوعات اساسی معماری آینده آشکار گردند. در واقع در این حالت نه تاریخ گذشته معماری بلکه آینده معماری آموزش داده می شود. این پژوهش بر پایه یک تحقیق توسعه ای شکل گرفته است. تحقیقات توسعه ای در واقع شبیه به تحقیقات کاربردی هستند و برخی آنها را از انواع پژوهش های کاربردی می دانند هدف این پژوهش، تدوین و تهیه برنامه و طرح، برای حل مسئله کیفیت آموزش معماری در آینده می باشد؛ لذا در این مقاله ابتدا موقعیت، شرایط و وضع موجود آموزش معماری بررسی و سپس، بر اساس یافته های پژوهش توسعه ای، برنامه یا طرح ویژه برای رفع معضل موجود تولید و تدوین می گردد. این تحقیق بیشتر به دنبال آن است که مشخص کند چگونه وضع موجود بهبود می یابد، و یا مد لها و روش های جدید بهبود وضع موجود کدامند. به طور کلی هدف این تحقیق در راستای توسعه و بهبود شرایط، روش ها، ابزار، یا ساختارهای آینده ی آموزش معماری در ایران است. جهت جمع آوری اطلاعات در این مقاله، از شیوه ترکیبی شامل: میدانی (پرسشنامه) که حجم نمونه ی مورد مطالعه در این تحقیق ۵۰ نفر بوده که ۲۵ نفر زن و ۲۵ نفر مرد می باشد،مطالعات اسناد ی و کتابخانه ای استفاده شده است. در این روش با مقایسه و تطبیق پدیده های نظری مطروحه پیرامون هر مسئله و تجزیه و تحلیل کمی اطلاعات جمع آوری شده از طریق پرسشنامه به دو شیوه توصیفی و استنباطی، جمع بندی و نتیجه گیری لازم ارائه می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.