مقاله طراحی بسته بندی


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله طراحی بسته بندی دارای ۱۶۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله طراحی بسته بندی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله طراحی بسته بندی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله طراحی بسته بندی :

مقدمه
طراحی بسته بندی در دنیای امروز یکی از هیجان انگیزترین عرصه ها در بازار تولید و مصرف است که با مددگیری از صنایع و فنون مختلف مرزهای متعددی را گذرانده است. تمامی کوششهایی که صرف طراحی یک بسته می گردد و هنگامی به هدف خود دست
می یابد که خریدار و مصرف کننده با رؤیت بسته مورد نظر ضمن کسب اطمینان از سلامت محتوی بسته، بدلیل قدرت و گیرایی طراحی بسته مورد نظر، مجذوب شده و آن را خریداری نموده و یا در بازارهای بدون رقابت با اطمینان به مصرف برسانند.
هیچ طراحی نمی تواند قبل از کسب اطلاعات موثق طرح خود را به عموم ارایه نماید. زیرا هیچ گاه دو مشتری به یکدیگر شبیه نیستند. و هر فرد رفتار و انتظارات مختلفی از چیزی که خریداری می نماید دارد و علاوه برآن مشتریها نیاز خود را از چندین منبع تأمین می نمایند که بیانگر نحوه ارزیابی آنها از جنبه های مختلف کالاهایی است که خریداری می کنند. از قبیل کیفیت کالا، قیمت و…

بخش نظری پروژه:
تعیین عنوان پروژه:
طراحی استایل عطر زنانه و مردانه برای آلفارومئو
تعین استراتژی و اهداف پروژه:
رسیدن به یک استایل مناسب برای ست عطر زنانه و مردانه آلفارومئو بصورتی کاملاً هماهنگ با شخصیت محصولات آلفارومئو و حفظ اصول بنیادین و کلاسیک آلفاهای قدیمی.

۱- شناسایی مسئله
تعریف و تفسیر شکل و تعیین طبقه استفاده گر:
کمپانی آلفارومئو یک کمپانی با سابقه تولید بسیار زیاد نزدیک به یک قرن بوده و در طول این مدت محصولاتی شاخص در نوع خود تولید نموده است که با توجه به قدمت کمپانی، این مارک، یک مارک بسیار شناخته شده و قابل اطمینان در سطح بازارهای اروپا می باشد. و همواره شنیدن نام آلفارومئو احساس وجود یک کالای مدرن که همچنان به اصول اولیه طراحی خود پایدار می باشد را بوجود می آورد.

به طور خلاصه محصولات آلفارومئو از نمونه های بارز طراحی پست مدرن می باشند و همواره در زیبایی مثال زدنی بوده اند. این مزیت به این کمپانی این اجازه را داده است که Range متنوعی از محصولات جانبی را در کنار اتومبیهای خود تولید کند که از محبوبیت بالایی نیز برخوردارند. این محصولات،‌ هم در کنار اتومبیلها و هم بصورت جداگانه در فروشگاههایی با نام بوتیک آلفارومئو به فروش می رسند.

در سالهای اخیر حرکتی آغاز شده است مبنی بر عرضه عطر و ادکلن از طرف شرکتهای اتومبیل سازای مشهور و تعبد. از جمله jagvar, Lamborghini. Ferrari با نگاهی کوتاه به این اسامی در می یابیم که نامهای فوق علاوه بر مزیتهای تکنولوژیکی دارای نوعی حس اومانیک و کلاسیک نیز می باشند. که، پتانسیل فروش عطر، بواسطه این نامها از نطر روانی را فراهم می آورد.

از طرفی طبق تحقیقات انجام شده، مشخص شد که جای خالی عطر و ادکلن در میان انواع متنوع محصولات جانبی آلفارومئو احساس می شود و با توجه به اینکه نام آلفارومئو نیز مانند دیگر نامهای قید شده. یک نام پرآوازه و در عین حال دارای نوعی حس کلاسیک و رومانیک می باشد لذا، شرایط لازم برای عرضه عطر و ادلن از طرف آلفارومئو را فراهم می نماید. به همین دلیل هدف من در این پروژه، پر کردن جای خالی این محصول و این حلقه گم شده در میان این محصولات بوده و سعی در رفع این مشکل خواهیم داشت.

استفاده کنندگان از این محصول به دو دسته طبقه بندی می شوند.
دسته اول افرادی هستند که خود خریدار اتومبیل آلفارومئو می باشند و این ست به عنوان هدیه از طرف کمپانی به آنها داده خواهد شد.
دسته دوم افرادی هستند که صرفاً از روی علاقه شخصی به مارک آلفارومئو یا ادکلنهای لوکس اقدام به خریداری آن خواهند کرد.

بررسی تحقیقات مشابه احتمالی (مکاتبات و مراجعه حضوری)
۱- سقف هزینه ای که برای خرید عطر در نظر می گیرید چه مقدار است؟
در مصاحبه های انجام شده با افراد اکثراً در جواب سؤال بالا حاضر به اقتصاص تا از درآمد ماهیانه خود را برای خرید عطر هستند که البته این پرسش توسط افرادی از قشر متوسط جامعه جواب داده شده است.
۲- خرید بعدی عطر شما به چه علت می باشد؟
دلایل متفاوتی در مصاحبه با افراد ذکر شده ولی عمده ترین آن ابتدا تمام شدن عطر و بعد از آن تنوع طلبی استفاده گر بوده است.
۳- به لحاظ روحی هزینه عطر تا چه اندازه به روی دیدگاه شما بر روی کیفیت محصول تأثیر دارد؟
از نظر افراد پاسخ دهنده قیمت عطر می تواند تا حدی که معقول باشد بروی نظر آنها بروی عطر تأثیر گذارد ولی از این افراد تعدادی نیز اشاره کرده اند که هیچ تأثیری ندارد.
۴- نسبت حجم عطر با قیمت عطر تا چه اندازه اهمیت دارد؟
برای اکثری قریب به اتفاق مصاحبه شوندگان با اهمیت بوده است.
۵- آیا شما از مد برای استفاده عطر استفاده می کنید؟
اکثراً جواب خیر داده اند ولی عده ای نیز معتقدند مد تا حدودی در انتخاب آنها مؤثر است.
۶- تا چه حد تعصب روی مارک عطری که استفاده می کنید دارید؟
تمام سؤال شوندگان تعصب خاصی بروی مارک عطر خود ندارد ولی چند تن از آنان وابستگی احساسی نسبت به عطرخود داشته و از نظر احساس، احساس خاصی نسبت به عطر خود داشته اند.

۷- چه اطلاعاتی از عطرها و کمپانی های مربوط به آن دارید؟
اکثرا مصاحبه شوندگان اطلاعات چندانی ندارند فقط در مورد عطرهای مورد استفاده خود اطلاعات کم دارند در حد دانستن نام آنها و کشور تولید کننده
۸- با کمپانی های خودروسازی که عطرهای مربوط به کمپانی خود را تولید می کنند آشنایی دارید؟ در صورت آشنایی چند نمونه را نام ببرید؟
از مصاحبه شوندگان به طور کلی با کمپانیهای خودروسازی کمی آشنا هستند ولی تعداد زیادی از آنها ferarri را می شناسند و از آن نام می برند.
۹- آیا حاضر به خرید عطرهای جدیدی که وارد بازار می شوند با نام جدید هستید؟
نتیجه جواب بله است.
۱۰- نام عطر مورد علاقه خود را ذکر کنید و مشخصاتی که برای شما دارای اهمیت است را ذکر کنید؟
نتیجه این سؤال جوابهای بسیار پراکنده ای است که نشان دهنده علایق و دیدگاههای بسیار متناوب استفاده گران عطر است.
۱۱- مکانیزم استفاده از عطر تا چه حد برای شما جذابیت دارد؟
اکثراً در حد متوسط و یا کم مکانیزم استفاده از عطر برایشان جالب است.
۱۲- شیشه و بسته بندی عطر خود را پس از استفاده چه می کنید؟
مصاحبه شوندگان بر سر این موضوع که اگر شیشه جذاب باشند آنرا دور نمی اندازند و نگه می دارند توافق دارند.
۱۳- آیا علاقه مند هستید بعد از استفاده مقداری از عطر درون شیشه باقی بماند؟
نظرات متفاوت است ولی تمام افراد بسته به نوع شیشه عطر اگر شیشه مناسب باشد و بخواهند آنرا نگه دارند ترجیح می دهند چنین باشد.
۱۴- آیا دوست دارید شیشه عطر چیز خاصی باشد؟
جواب این سؤال در بسیاری موارد بله و در بعضی موارد فرقی نمی کند بوده است.
۱۵- تا چه حد عطرها پاسخگوی نیازهای حسی شما هستند؟
اکثر سؤال شوندگان در این زمینه راضی هستند.

نتیجه مصاحبه
در زیر هر سؤال نتایج حاصل از آن سؤال در این بخش ذکر می گردد.
نتیجه پرسشنامه
۱- شما تا چه حد به وسایل آرایشی و بهداشتی اهمیت می دهید؟
کم ۰ معمولی %۸ زیاد %۹۲
۲- داشتن عطر تا چه مقدار برای شما اهمیت دارد؟
کم %۵ متوسط %۱۵ زیاد %۸۰
۳- اصل بودن و مارک عطر چه مقدار برای شما اهمیت دارد؟
کم %۱۵ زیاد %۸۰ اهمیتی ندارد %۵
۴- تنوع بازار عطر و ادکلن تا حدی هست که شما را شاخص کند؟
بله %۹۰ خیر ۰ تاحدودی %۱۰
۵- اطلاعات شما نسبت به کمپانی ها خودروسازی چقدر است؟
کم %۷۰ زیاد %۵ متوسط %۲۵
۶- آیا شما عطرهای کمپانی های خودروسازی را می شناسید؟
بله %۷۵ خیر %۲۵
۷- تا چه حد به فرم و بسته بندی عطرها اهمیت می دهید؟
کم ۰ زیاد %۷۰ متوسط %۳۰
۸- آیا شما حاضر به استفاده از عطرهایی که مربوط به هر کمپانی خودرو باشیند هستید؟
بله %۱۰ خیر %۷۰ بستگی به کمپانی دارد %۲۰
۹- به نظر شما عناصر خاصی در عطرهای مربوط به کمپانی ها باید اعمال شود؟
بله %۶۵ خیر %۲۵ نظری ندارم %۱۰
۱۰- آیا عطرهایی که با مارک کمپانی های خودرو عرضه می شوند استفاده گران خاصی را به لحاظ جنسیت هدف گرفته اسند؟
بله %۹۰ خیر %۱۰
۱۱- متویالی که در بسته بندی عطرها استفاده می شود چه میزان اهمیتی را برای شما دارد؟
کم متوسط %۸۰ زیاد فرقی نمی کند %۲۰
۱۲- متویان مورد علاقه ‌شما در بسته بندی عطرها چیست؟
شیشه پلاستیک مات %۳۰ شفاف %۷۰
۱۳- اگر بسته بندی عطری نظر شما را جلب کند ولی از رنگ خوبی برخوردار نبود آیا شما حاضر به خرید آن هستید؟
بله%۲۰ خیر %۶۵ بستگی دارد %۱۵
۱۴- دوست دارید بسته بندی عطر شما به گونه ای باشد که محلول در آن قابل مشاهده باشد؟
بله %۸۰ خیر فرقی نمی کند %۲۰
بررسی تأثیرات ساخت محصول/ بررسی بازار و مقدار نیاز ( مکاتبات، مراجعه حضوری آمار نموداری)
تأثیرات ساخت این محصول از چند لحاظ قابل بررسی است.
تأثیرات اقتصادی: تولید این محصول باعث نفوذ این شرکت در بازاریی که تا به حال حضور نداشته خواهد شد و در صورت تولید محصول مناسب و جذاب می تواند سهمی از بازار پرسود عطر و ادکلن را نصیب شرکت مادر نماید.

تأثیر تبلیغاتی:
تولید این محصول باعث گسترش brand آلفارومئو خواهد شد و با توجه به ماهیت ذاتی این محصول و حضور آن در شاخه پرطرفدار fashion می تواند تبلیغات مناسبی برای محصولات اصلی این کمپانی باشد و مارک آلفارومئو را سازنده‌ محصولاتی مطابق مدروز معرفی کند و یک مکمل مناسب باری دیگر محصولات این کمپانی باشد.
بررسی بازار و مقدار نیاز:
بازار عطر و ادکلن، یک بازار پرسود جهانی می باشد و نسبت سود به سرمایه گذاری در آن مقدار قابل توجهی است و با توجه به خطور سایه خودروسازان در این بخش از بازار، لذا می توان نتیجه گیری کرد که این بازار گنجایش کافی برای حضور یک خودرساز دیگر با پشتوانه تاریخی کافی و شهرت مناسب را خواهد داشت.
۲- بررسی و شناخت «نمونه های موجود»
۱-۲ تاریخچه محصول و بررسی ۱۲ پارمتر اصلی طرح.

تاریخچه‌ آلفارومئو
داستان آلفارومئو از فرانسه آغاز می شود. تولید کننده اتومبیل Alexandre Darracg در حومه میلان یک کارخانه ساخت و قطعات مورد نیاز اتومبیلهای تک سیلندر و دو سیلندر خود را از فرانسه تأمین می کرد. موفقیت او به اندازهای که انظارش را داشت نبود و در سال ۱۹۵۹ کارخانه را به یک گروه ایتالیایی به نام Anonia Lombarda Fabbrica ( با نام اختصاری A.L.F.A ) فروخت.
در سال ۱۹۱۵ گروه ALFA با گروه Romeo متعلق به Nicola Romeo ادغام شد. و Nicola Romeo یک عاشق مسابقات و یک مهندس نابغه بود که محصولات کارخانه را تا حد یک حریف مقتدر جهانی ارتقاء دارد.
مدلهایی از کارخانه که شمع های آن از کنار و از بالا بودند راه را برای عرضه مدلها ۶ و ۸ سیلندر هموار کردند که طراحی آنها توسط Jano , Merosi انجام گرفته بودند. اولین پیروزی آلفا در مسابقات در سال ۱۹۲۰ بدست آمد و سپس در سال ۱۹۲۴ فاتح گراندپرسی فرانسه شد.
در طی سالها آلفارومئو همواره به عنوان یک کمپانی نوآور در زمینه‌ مکانیک و همچنین طرحی استایل اتومبیل از موفقیتی جهانی برخودار گشته است.

سیر تحول تاریخی کارخانه آلفارومئو از نظر طراحی و فنی
ماشینهای تولیدی در معرض فروش عمومی قرار گرفتند و مردم نیز اطلاع اندکی در این مورد داشند اما با این حال مشتاق مسابقات سرعت از «motor car» بودند. ماجرای ورزشی این ماشین از سال ۱۹۱۱ آغاز می شود، یعنی هنگامی که فرانشی نی و رونزونی سوار بر دو مدل /۲۴ HP در نشیمن نمایش «تارگافلوریو» شرکت نمودند. تجربه در ابتدای امر زیاد راضی کننده نبود، اما این ماشین بوضوح توانست اشتیاق نسبتاً خوبی را ایجاد نماید.

سال تولید: ۱۹۲۳ تا ۱۹۲۵
موتور: /۴ سیلندر خطی، و با موتوری از جنس چدن. ظرفیت موتور: ۱۹۴۴ سی سی،‌ بازده نیرو: bhp40 در ۳۰۰۰ دور در دقیقه، حداکثر سرعت:/۹۵ کیلومتر بر ساعت.
RL ارزانتر : این مدل که در نمایش ‍«Paris Motor» در سال ۱۹۲۳ به نمایش درآمد، دارای چهار سیلندر بوده و بسیاری از قطعات آنرا می توان در موتور دو لیتری RL مشاهده نمود. اما با قیمت بسیار قابل قبول تری به بازار عرضه گردید. این مدل در سه نوع موجود می باشد، نرمال، اسپرت، و یکدست بطور کلی /۵۰ مدل از ماشین تولید می شوند. نوع RM اولین مدل ورزشی خود را در سومین نمایشگاه «Coppa delle ALP» در سال ۱۹۲۳ برای اولین بار به نمایش گذارد، که در جایگاه چهارم خودروهای دو لیتری، قرار گرفت آن هم پس از آنکه در مسابقه، سرعت تقریباً سه هزار کیلومتر را در سه مرحله طی نمود.

سال تولید: ۱۹۲۴ تا ۱۹۳۰
موتور: /۸ سیلندر خطی، /۴ بلوک از فولاد صفحه ای:
حجم موتور:‌ ۱۹۸۷ سی سی – بازده نیرو: ۱۴۰ bhp (قدرت مفید موتور) در ۵۵۰۰ دور در دقیقه:‌ حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر برساعت. مدل ۲p نخستین ماشینی است که از سوی ویتوریو ژانویه سال ۱۹۲۴ طراحی گردیدند نخستین مدل آلفارومئو با هشت سیلندر و موتور سوپر شارژ /۲ کاربراتور که پس از کمپرسور قرار می گیرد به شمار می رود. این مدل که در کارگاههای پورتلو آماده سازی گردید، توانست در مسابقات سرعت /۲۰۰ مایلی و در پیچ Cremona به سال ۱۹۲۴ برنده بلامنازع پیست سرعت با متوسط سرعت بیش از ۱۵۸ کیلومتر بر ساعت شده و مسابقه آزمایش سرعت را بطور متوسط تا /۱۹۵ کیلومتر بر ساعت کامل نماید.

شرکت این مدل در مسابقات بین المللی گراند پریکس سال ۱۹۲۴ و ۱۹۲۵ موجب نخستین قهرمانی جهانی گردید که توانست طرح حلقه‌ تاج گل را برای نشانه ماشین به ارمغان آورد. این نوع که یکی از بهترین ماشینهای گراند پریکس در دهه ‌بیست به شمار می رفت، توانست آجر بنیادی را برای تولید همان آلفارومئو به ارمغان آورد. از میان شش مدل ساخته شده در آن سالها تنها دو مدل باقی مانده و می توان این دو نوع را در موزه آلفارومئو یافت نمود و این در حال است که مدل سال ۱۹۳۰ در موزه اتومبیل تورین دیده می شود.

سال تولید: ۱۹۲۲ تا ۱۹۲۷
موتور: /۶ سیلندر خطی، بلوک موتور از جنس چدن؛
حجم موتور: از ۲۹۱۶ تا ۳۶۲۰ سی سی؛ بازده نیرو: /۵۶ bhp در /۳۲۰۰ دور در دقیقه؛ حداکثر سرعت: /۱۱۰ تا /۱۳۰ کیلو متر بر ساعت.

زیبا بر روی جاده: (RL)
این مدل که از سوی مروسی در سال ۱۹۲۱ طراحی گردید، دارای موتوی /۶ سیلندر با متوازنگر وسوپاپ بالا و همچنین ترمز های جلوئی بود که می توانست ایجاد لرزش در هنگام ترمز گرفتن را حذف نماید. مدل پورتلو که به شکل اسپرت و معمولی ساخته شد، از سوی تولید کننده در رقابتها نیز بکار رفت، بویژه برای اهداف تبلیغاتی وارد رقابتهای ملی شده و توانست با تولید مدل ویژه خود در پیتهای مدور جاده ای، مسابقات تپه ای و با مسافت طولانی شرکت نماید. نتیجه آنکه مدل را می توانست موفقیتهای فراوانی را یکی پس از دیگری کسب نموده و موفقیت تجاری محصولات آلفارومئو تضمین نماید. یکی از مدلهای ویژه آلفارومئو که برای شرکت در مسابقه سرعت «Tagflotoio» به سال ۱۹۲۳ و ۱۹۲۴ طراحی گردید، توانست به متوسط سرعت بیش از /۱۷۵ کیلومتر بر ساعت در خلال /۱۰ کیلومتر دست یابد. مدلهای ۲۶۴۰ که در انواع متعددی ساخته شدند توانستند در سرتاسر جهان سفارش قبول نمایند.

 

مدل «Surveyor» (۱۸۷۲ تا ۱۹۶۵)
طراحی شده از ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۴؛ مدلهای طراحی شده: HP24 : 60/40HP؛ G.P.(1914) –۲۰/۱۵ HP(1915)-30/20HP
جوزپه مروسی که در سال ۱۸۷۲ در پباخنرا بدنیا آمد، وظیفه سنگین تولید ماشینهای پورتلو را در بازاری که هنوز بسیار دور از دست رس بود برعهده رفت. البته او انتخاب مناسبی برای این شغل بود: طرحهای وی منجر به تولید ماشینهای مؤثری گردید که توانست لذت رانندگی را به همراه آورد، که این امر در رقابتهای جاده ای و باز بدست آمد. در سال ۱۹۲۳ طراح این مدل نوع ۱P را پدید آورد، ماشینی با ظرفیت دو سرنشین که برای اولین بار در مسابقات گرندپریکس مونزا به نمایش درآمد اما به سبب تصادف مرگبار آن در طی مسابقه نیوستی جاده خویش را بر سر آن گذاشت و بدین سان تولید این نوع در بدو امر دچار توقف شد. ماشینهای جاده ای به مرز فروش خود ( مدلهای RL و RM) سخت بهتری داشتند.

«شور و شوق»
نشان تجاری سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۴۶: تاج حلقه گل که در نقش برجسته ای فلزی کنده کاری شده، تداعی کننده ‌پیروزی حماسی آن است؛ یعنی پیروزی مدل ۲p در اولین مسابقات قهرمانی رانندگی جهان(۱۹۲۴). قطر این نشان از ۶۵ میلیمتر به ۵ mm افزایش یافت. در سال ۱۹۴۵ اندازه آن بدون تغییر باقی ماند.

مانیاتی ۱۷۵۰:
پت باردن مسئول باشگاه دارندگان ماشین آلفارومئو در آمریکا ورود مدل ۱۷۵۰ در سال ۱۹۶۱ به آمریکا را چنین توصیف می کند: «صدای موتور ماشین آلفارومئو درست مثل راپسودی می ماند. اما همه چیز این ماشین در آدم هیجان ایجاد می کند و هر زمان که موتور ماشین را روشن می کنم، حس می کنم که تمام مشکلات روزانه ام بخار شده و از میان رفته و همه چیز برایم بصورت جدید زندگی را مجدداً از سر گرفته است. پیتر هال در تاریخ آلفارومئو چنین می نویسد: ماشینها درست مثل زنان زیبا و مهیج اند و درست مثل زنان دور از خطا هم نیستند. اما در مورد مدل آلفا ۱۷۵۰ نوعی استثناء وجود دارد.
سه تفنگدار: قالب تیم آلفارومئو شکل گرفته است. آسکاری،‌ کامپای و سیوکی که بعدها «سه تفنگدار» لقب گرفتند.

نخستین Quadrifoglio :
تارگافلوریون ۱۹۲۳: ماشین سیوکی برای نخستین بار نشانه برگ شبدر سبز را در میان مثلثی با زمینه سفید به نمایش گذارد، نشانه ای که بعدها تبدیل به نشان اختصاصی مجله Auto car چنین شرح می دهد که تنها «طبیعت سخت» نوع آلفای مذبور توانست در تعداد چهار بار پیاپی مسیر سخت مسابقات ۱۵۰۰ را با مسافت /۱۸۰ کیلومتری اش طی کند.

«مدل HP 24»
سال تولید: ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۰
موتور: /۴ سیلندر خطی – بلوک موتور از جنس چدن
حجم موتور: ۴۰۸۴ سی سی؛ بازده نیرو: php در ۲۲۰۰ دور در دقیقه؛ حداکثر سرعت: ۱۰۰ تا ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت:
مدل HP 24 که برای نخستین بار از سوی جوزپه مروسی طراحی گردید دارای /۳۰۰ مدل می باشد که ویژگیهائی نظر سریع و قابل اطمینان بودن را دارا بوده و در نوع خود اولین مدل آلفای دارای موفقیت تجاری به شمار می روند. مدل مذبور به سبب قدرت استارت موتور و ساختار دقیق قطعات ماشین بسرعت از سوی عاشقان ماشینهای ورزشی با اقبال روبرو شد. ویژگیهای ماشین یاد شده برای زمان خود پیشرفته به شمار می رود که می توان از آن میان به بلوک واحد موتور و فصل واحد جعبه دنده آن اشاره نمود.

مدل HP24 برای نخستین بار سفر کوتاهی را در ششمین جشنواره Targa Florio به سال ۱۹۱۱ آغاز نمود و در آنجا با دو ماشین که دارای سرعت بالا و قدرت مانور خوبی بر روی جاده بودند موفق گردید. آنان واقعاً « ماشین ورزشی به شمار می روند. مدل HP15 به سال ۱۹۱۱ به گونه ای ویژه برای رقابت ها طراحی گردید که باید به میزان نیروی خروجی آن به مقدار ۴۵ bhp اشاره نمود . سپس در سال ۱۹۱۴ مدل مذبور تغییراتی می نماید، و این در حالی است که پس از مدل HP24 به مدل HP12 برمی خوریم که دارای ساختار کمتر به پیچیده ای بوده اما دارای ویژگیهای خیره کننده مدل قبلی است.
آلفای مسابقات گردید.

-پرنس سیام:
۱۹۲۴ پرنس سیام در این سال از این ماشین دیدن کرده و نوع اسپرت RL آنرا با مدل بدنه «Castagana» خریداری نمود.
«Mille Miglia» :
نوع اخیر که در سال ۱۹۲۷ عرضه گردید (مسابقات هزار مایل سرعت) بطور کلی احساس جدیدی را پدید می آورد. مسیر و نوع جاده براسیکا-روم براسیکا بزودی توانست مسابقات سرعت اضافه ای را برای این نوع پدید آورد؛ یعنی سفر کوتاه حدود /۱۶۰۰ کیلومتری آن در میان شهر ها و حومه ایتالیا.
شور و شوق:
نخستین نشان آلفا در سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۱۵: نشان آلفارومئو مشتمل بر دو سمبل Milanese می باشد. افعی ویسکونتی در زمینه آبی کونگ (ایده ای که حاصل از طراح جوان و تکنسین آن است. او پیشنهاد کرد که نقش افعی بر روی بزج filavete به گونه ای نقش بند و که گوئی در انتظار Piazza Castello است) و طیب قرمز رنگ موجود برروی زمینه سفید که در دایره ای فلزی و با الفاظ ALFA قرار گرفته و نوشته MILANO که بصورت دو تکمه نشان دودمان Sava از یکدیگر جدا شده اند. ثقل از مجله ای در سال ۱۹۱۰:
آلفا: خود این واژه نشانگر یک برنامه کامل است، یا آنکه به بیان دیگر توصیف واضحی از برنامه ویژه خود است. این علامت مشخص کننده نخستین حرف الفبا است، نشانه شروع یک نقطه ‌آغاز زندگی جدید که در حال شکل گرفتن است….»
دومین نشان آلفا ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۵ : ALFA ROMEO- MILANO بدل به واژه جدیدی بر روی نشان مذکور گردید که واقعه پس از خرید کارخانه از سوی نیکولارومئو صورت گرفت.

نخستین ماشین: سال ۱۹۲۰ شاهد تولید نخستین ماشین با نشان آلفارومئو بود: HP 30-20 –Torpedo
«مدل ۱۷۵۰ C6»
سال تولید:‌ ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۳، موتور :/۶ سیلندر در یک خط، بلوک موتوری از جنس چدن، حجم موتور: ۱۷۵۲ سی سی: بازده نیرو: bhp 46 در /۴۰۰ دور در دقیقه،‌ حداکثر سرعت: /۱۱۰ کیلومتر بر ساعت: ۱۶۵ km/h (1929)، ۱۷۰(۱۹۳۰).
مدل ۵۰۰/c6 قدرتمندتر می گردد: این مدل که به سال ۱۹۲۹ در نمایش ROMe Motor به نمایش گذارده شد و در توزین نیز تولید گردید، دارای انواع گراند تورین، سوپراسپرت و گراند اسپرت می باشد که دارای وزنی مشابه و ساختاری یکسان چون مدل ۱۵۰۰ است اما از موتورهائی قدرتمندتر و گشتاوری پیشرفته تر بهره می برد که همین امر به آن شتاب بالاتری را بخشیده است ( افزایش /۱۰ تا /۱۵ درصدی برای دست یابی به ۱۰۰ bhp و به هدف شرکت در رقابتهای ویژه خود شرکت نمایند. نوع ورزشی این مدل برای نخستین بار در سال ۱۹۲۹ در مسابقات سرعت «Mukke Mugkuc » شرکت جست و تا سال ۱۹۳۱ در تمامی مسابقات سرعت ویژه ورزشی بی رقیب باقی مانده و در کل میزان ۲۵۷۹ عدد از این ماشین تولید گشتند.

«مدل C 1500»:
سال تولید: ۱۹۲۷ تا ۱۹۲۹؛ موتور: /۶ سیلندر خطی، بلوک موتری از جنس چدن-حجم موتور: ۱۴۸۷ سی سی: بازده خروجی:‌/‌bhp در ۴۲۰۰ دور در دقیقه حداکثر سرعت: ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت (/۴ سرنشینه): ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت (/۶ سرنشینه).
ماشینی کوچک و سبک نخستین ماشین تولیدی: این مدل که از سوی ویتوریوژانو تولید گردید، شروعی بر تولید ماشینهای آلفارومئو با موتورهای دارای حجم متوسط تا اندک به شمار می رود. این ماشین که مجهز به موتوری شش سیلندری باشد، سیستم زمانبندی بر اساس یک مدل سوپاپ واحد و قالائی را دارد. ماشین با کمترین وزن ممکن خود بدین عضو است که این ماشین دارای نیویی قابل ملاحظه همراه با ثباتی مطمئن و کنترل عالی می باشد. این مدل که به سال ۱۹۲۵ در نمایش موتری میلان به نمایش درآمده و پس به پاریس و اندی پای گذارد. بیشتر از سوی کارشناسان مورد توجه قرار گرفته که علت آنرا می توان ویژگیهای پیشرفته آن و همچنین موفقیت ورزشی و تجاری قابل ملاحظه آن دانست. سالهای بین ۱۹۲۷ و ۱۹۲۹ تولید بیش از ۱۰۷۵ عدد از این ماشین را به خود دیده است. « جولیتا»

تولیدی نمادین با مفهوم «ساخت ایتالیا» نام این ماشین بر گرفته از شعری از لئوناردو لنیس گالی بوده و اقتباسی از شکپیر نیز می باشد. ماشین مذبور بسرعت تمام بازارهای دنیا را در نوردید.

ماشین ویژه ماسبقات جیولتیا:
استیلی جیولتیا ss بعنوان نتیجه ای از پژوهشهای آئرودینامیک انجام گرفته در بخش موتوری ترین میلان شکل گرفت. ماشین مذبور تا نیمه از طنابهای پشمی پوشیده شده و پس از طریق ماشین دیگری که در مجاورت آن در حال رانندگی و حرکت می باشد عکسبرداری شده و سپس فیلمبرداری می گردد. جریانهای هوای پدید آمد. در اطراف سطوح مختلف بدنه از طریق رفتار طنابهای پشمی آشکار شده و به نحوی نشانگر مکان تغییر ایجاد شده در شکل بدنه تلقی می گردید.

آلفارومئو ماشین مورد نظر خانمها:
۱۹۵۵ رالی سینما؛ جینالولو برجیدا در مدل T1 1900-1955 رقابت دوشین Abruzzo و Molise . رپتسی در قالب آلفارومئوی ۱۹۰۰ این مدل که بطور معمول «جهانی» نامیده می شده توانست اثبات کند که ماجراجویانه» نیز به شمار می رود. در سال ۱۹۵۸ دو زن در دایره Arctic به این موفقیت دست یافتند.

آلفامانیا:
ماشینهای ورزشی شور و شوق جدیدی را در میان مردم ایجاد کردند: موفقیت آلفا ۱۹۰۰ حتی توانست مالتو کوپی را نیز (۱۹۵۲) به سوی خود جلب کند، و هنگامی که ستارگان های دود به ایتالیا می آمدند. دیداران «پورتلو» را فراموش نمی کردند. تیرون پاور برای آزمایش رانندگی نوع «Disco Valante» را برگزید و این در حالی بود که ریتاهای ورث نوع ۲۵۰۰ را به سال ۱۹۵۰ انتخاب کرد. انواع جدید بدل به منبع افتخار برای صنعت ایتالیا شدند و این در حالی بود که از سوی رئیس جمهور نیز قدردانی گشتند. در سال ۱۹۵۵ پرون رئیس جمهور وقت آرژانتین نوع ۳۵۰۰ آنرا خریداری نمود و در سال ۱۹۵۶ شاه بلو دووینو از نمایشگاه آلفارومئو دیدن نمود و همچنین حسین پادشاه اردن نیز جوائزی را برای رانندگان مسابقات ویژه آفریقا و آن هم برای مدل «Giuliettes print» در نظر گرفت. شورشوتی حاصل از آلفارومئو منجر به تأسیس «باشگاه دارندگان» آلفارومئو در انگلستان و ایالات متحده گردید، باشگاهی که در آن صاحبان این ماشین افراد حرفه ای و یا معمولی دارای ماشین آلفارومئو بودند.

«مدل ۲۵۰۰ C 6»
سال تولید: ۱۹۳۹ تا ۱۹۵۰، موتور: /۶ سیلندر خطی،‌ بلوک موتوری واحد؛ حجم موتور: ۲۴۴؛ بازده خروجی: ۸۷ bhp در ۴۶۰۰ دور در دقیقه (۱۹۴۰) ۱۴۵ php /5500 دور در دقیقه (۱۹۴۶)؛ حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت( نوع اسپرت): /۲۰۰ کیلومتر بر ساعت (نوع ویژه مسابقات).
آخرین ماشین پیش از جنگ و نخستین ماشین پس از جنگ:
ماشینی با کلاس واقعی و بهسازی؛ همراه با شاخصه های اصلی ورزشی،‌ لااقل تکاملی در سری های /۶ سیلندر محسوب می شود که در قالب نوع ۱۵۰۰ تولید گردید از تاریخ تولید آن در سال ۱۹۳۹، مدل آن بر اساس الگوی انواع قبلی و C6، ۲۳۰۰ انجام می گیرد اما با عملکردی خیره کننده تر که خود حاصل از افزایش قدرت موتور به سبب بیشتر شدن حجم موتور و بهبود مصرف سوخت می باشد. در سال ۱۹۴۶ مدل ورزشی و اصلی آن بنام Frecciadore (اولین ماشین پس از جنگ) به بالاتر آمد که دارای بخش عقبی مدور و طولی کوتاه شده بود،‌ که این شکل به مدل مذبور یکی از پیشرفته ترین اشکال آئرودینامیک در آن زمان را بخشید،‌ موفقیت نوع کلاسیک دیگری بنام «uilladeste» که پس از موفقیت نوع پیشین و به همین نام عرضه گردید، به سبب تأثیر قالب U شکل ماشین همانند نوع آلفای ۱۴۷ امروزی است، و خود نشانگر آن است که چگونه ماشینی با کیفیت و استیل بالا می تواند زیبائی و توازن خود را حتی برای عصر حاضر نیز حفظ کند. قدرتمندترین مدل ویژه مسابقات برای نخستین بار پس از پیروزی در مسابقات سرعت Tobruk-Tripolic در سال ۱۹۳۹ خود را به نمایش گذارد و به موفقیت ورزشی خود همچنان از سال ۱۹۴۶ تا ۵۰ ادامه داد. تعداد /۲۸۰۰ مدل از این ماشین به شکل اسپردت و سوپر اسپرت در توربین تولید می شوند.

مدل ۱۵۸ (آلفاتا):
سال تولید: ۱۹۳۸ تا ۱۹۴۰ – ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۰، موتور، /۸ سیلندر خطی ، بلوک موتوری با دو قطعه از آلیاژ سبک: حجم موتور: ۱۴۷۹ سی سی ، بازده موتور: ۱۹۵ bhp در ۷۲۰۰ دور در دقیقه (۱۹۳۸) – حداکثر سرعت: ۲۳۲ km/h (1939)0 270km/h (48-1947).
زیبا و بدون تکان: مدل تک سرنشینه فوق که از سوی جیوچینو کلومبو به سال ۱۹۳۷ طراحی گردید،‌ در پی درخواست رانزو فراری تولید شد.

مدل ۱۵۸ تحت تأثیر مشتاقان آن «Alfetta» نام گرفت و به نوعی دارنده طرح موتوری آلفارومئو بصورت سنتی و تربیت و قرارگیری قطعات مکانیکی مدلهای گذشته بر روی شاسی است. از ابداعاتت اصلی ارائه شده در مدل مورد نظر می توان به استفاده از دو بخش حفاظت کننده و لغزشی برای فنرهای متقاطع در ماشین نام برد که یکی در جلو و دیگری در عقب قرار دارد، و فنر دیگری نیز در محور پائینی ماشین نصب می گردد و بدین سان مرکز ثقل آن را پدید می آورد.

در مقایسه با ماشینهای بزرگتر دارای حجم های موتور بالاتر از /۴۵۰۰ سی سی، نوع ۱۵۸ با حجم موتوری ۱۵۰۰ سی سی خود به نظر مدلی شبیه به ماشین کوچک به شمار می رود. اما شکلی باریک تر و استیلی ظریف و زیبا دارد. هر چند که شتاب آن بیش از همتاهای خود و «نمونه های» موجود در زمان خود بود. مدل ۱۵۸ برای نخستین بار در Livorno و به سال ۱۹۳۸ به نمایش گذارده شد و به نوعی برنده‌اولین دومین و /۷ امین مکان بازیها به شمار می رود و بین سان خواست مکان نخست را به سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۰ از آن خود نماید( در کوپا آسرپو،‌ کوپاسیانو، و در گراند پریکس). در سال ۱۹۴۶ و در انتهای جنگ ، مدل ۱۵۸ موفقیت مجدد خود را در مسابقات سرعت از سر گرفت تا آنکه در سال ۱۹۵۰ عنوان قهرمان فرمول را به خود اختصاص داد.

در سال ۱۹۵۰، آلفتا نام خود را به /۱۵۹ تغییر داد و بدین واسطه تغییرات چندی را پذیرفت : بدین صورت که اکنون دارای محور عقبی بنام DeDron شد. و شاسی آن نیز دارای عناصر لوله ای و موتوری با قدرت بیشتر می باشد. در سال ۱۹۵۱ این مدل برنده‌ جام قهرمانی هان باری بار دوم گردید. عمر طولانی آلفتا به سخن فراوانی با موفقیت و مدلهای پیشرفته از سال ۱۹۳۸ تا ۱۹۵۱ همراه می باشد که بدین سان به مدل مذبور چیزی کمتر از چهل سال بالندگی بدون وقفه را در عرصه‌ ماشین رانی وزرشی می بخشد، و در نتیجه مقامی این موارد را باید مرهون پیشرفته های مداوم در ساختمان موتوری، و بدون تغییر ماندن ساختار اصلی ماشین دانست.
از سوی دیگر بازده نیروی آن نیز بطور پیوسته افزایش یافت: از ۱۹۵ bhp در سال ۱۹۳۸ به ۲۲۵ bhp در سال ۱۹۳۹، و سپس از ۳۳۰ bhp در سال ۱۹۴۷ به ۴۵۵bhp در سال ۱۹۵۱
شور و شوق:
نشان: ۱۹۴۶ تا ۱۹۷۲ پس از سقوط حکومت دیکتاتووری و به روی کارآمدن جمهوری ایتالیائی، علامت دودمان Savaoy جای خود را بدو خط موجدار قطر آن نیز از /۴۵ میلیمتر به سال ۱۹۵۰ کاهش یافت.

آلفارومئو بعنوان یک سمبل موفقیت:
به عبارت دیگر، آلفا با نمایش مهارتهای حرفه ای خود در پس چرخهایش معروف شد. «Frecciaoro» یا مدل اسپرت آلفا موفقیت بزرگی را در میان ماشینهای Milanese و آن هم بدون محدودیت آنان کسب نمود. مشتریان این مدل ماروق شاه محرا علی خان،‌ ریتاهای حورشه، تیران پاور،‌ و پرنس موناکو بودند. در برای و به سال ۱۹۵۰ Toto نوع «۲۵۰۰» سالن را انتخاب نمود و این در حالی است که ریتاهای ورث نوع ۲۵۰۰ را برگزید.
افتخار: با استیلی بی نظیر و کلاسی بدون لرزش مدل C25006 سوپراسپرت بنام «Villad’Este» برنده جایزه استیل طراحی ماشین در سال ۱۹۴۹ می باشد.
مسابقات سرعت آلفا و /Fها ( فارینو، فانگیو و فاکیولو): حماسه ای که آلفتا نام گرفت
قهرمانی جهان به سال ۱۹۵۰ و ۱۹۵۱ . مانوئل فاتکیو، برنده‌ دیگر /۴ جام قهرمانی جهان با مدلهای دیگری که در عکس دیده می شود چنین اظهار می دارد: آلفتا بهترین ماشین مسابقات سرعتی است که تا بحال رانندگی کرده ام.

سال تولید: ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۸ میلادی،
موتور: /۴ سیلندر خطی، و با یک موتور یکپارچه:
ظرفیت موتور: ۸۸۴/CC،
میزان خروجی نیرو: bhp 90 در ۵۲۰۰ دور در دقیقه،
حداکثر سرعت: /۱۵۰ تا /۱۸۰ کیلومتر در ساعت،
«خانواده ماشینی که مسابقات سرعت را می برد.»
آلفارومئو برای نخستین بار در سال /۱۹۰۰ در خط تولید قرار گرفت تا از این نیازهای باشد به طراحی ماشینهای کلاس متوسط را با طرحی از «اورازیوساتا» برآورده سازد. از سوئی، ماشین پیشرفته آن نیز که ویژگیهای برجسته ای دارد ارزان قیمت می باشد. وزن این ماشین به مدد تکنیک نوین ساخت آن به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته و در طراحی آن برای نخستین بار از بدنه ای استفاده شده است که بصورت یکپارچه بر روی شاسی قرار می گیرد. موتور /۴ سیلندر و ۱۸۸۴ سی سی آن بخوبی جوابگوی بیشتر مشتریان مشکل پسند بوده و دارای ساختار مشابهی با عملکرد معمول و اصلی موتورهای آلفارومئو است. استیل ساده و کاربردی کار بر روی بدنه این ماشین از ویژگیهای سلیقه ایتالیائیها در زمان خود به شمار می رود. مدل این ماشین انواع متعددی دارد: اتاق ساده، اتاق ۱t ،‌ دارای شتاب زیاد (با جای تایری بزرگ و کوتاه)؛ و خودروئی با ویژگیهای نظامی و برون راهی (Matta- ماشین دیوانه).

لوگو (آرم)
از سال ۱۹۶۰ به بعد آرم شرکت از پلاستیک ساخته می شود.
در سال ۱۹۶۰ ، ساخت صد هزار و یکمین Giulietta همراه با بطری شامپانیی سنتی جشن گرفته شده با نوی مدیره کمپانی در Portello خانم هنرپیشه Giulietta Masina است.
Alfa Passion , Alfa Mania
پس از جنگ، در ایتالیا و سایر مناطق جهان، کلوبها و مجامع متفاوتی به یکباره پدیدار شد که هواداران این آرم را به هم پیوند داده و آنها را قادر ساخت تا علاقه خود به آلفارومئوهای جدید و قدیمی را با یکدیگر تقسیم کنند.
RIAR، بایگانی آلفارومئو ایتالیایی، در سال ۱۹۶۲ در رم شروع به کار نموده و کلیه اتومبیلهای آلفا با منافع تاریخی را گردهم آورد.
Giulia 1600 sprint
«از لحاظ تأمین رضایت خاطر راننده، اتومبیلهای کمی می توانند با آن رقابت نمایند…. خستگی راننده عاقبت برون هشدار است… راندن این اتومبیل لذت محض است…..»
john Belster از مجله Auto sport مدل ۱۷۵۰ را به صورت زیر تشریح می نماید: «….. یک اتومبیل آلفارومئوی نمونه. افرادی که سن آنها آن قدر زیاد است که ۱۷۵۰ دهه سی را به یاد می آورند باید تأیید نماید که مدل جدید بسیار قیمتی تر از آن است که نام مشابه داشته باشد.
سال ۱۹۶۶ تاریخ مهمی برای خودروهای مدل «Alta spider» است.
آلفارومئو رقابتی را برای یافتن نامی مناسب برای ۱۶۰۰ spider برگزار نمود. آقای Giudobaldo Trionfi از Brescia به خاطر پیشنهاد نام «Duetto» این جایزه را ربود. در عکس، رئیس کمپانی آلفارومئو Luraghi با داشتن اتومبیل Spider جدید یعنی جایزه این رقابت دیده می شود.
موفقیت« Duetto» حتی اقیانوسها را در نوردید.
در ماه می سال ۱۹۶۶، سه مدل از این اتومبیل در کشتی «Rafaello» بارگیری شد تا به ایالات متحده منتقل شود. این اتومبیل حتی در سینمای امریکا در فیلم Nike Nichols با مدل «Graduate» با بازی داستین ها ضمن ساخت ۱۹۶۷ به یک ستاره بدل شد. در ایالات متحده مدل «Graduate» نیز به بازار فروش عرضه شد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.