مقاله بررسی تاثیر اجرای سبک مدیریت مشارکتی و تحولگرا بر مولفه های نوین تربیتی و مهارتی دانشآموزان ابتدایی (نمونه مورد بررسی: معلمان ابتدایی شهرستان همدان)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تاثیر اجرای سبک مدیریت مشارکتی و تحولگرا بر مولفه های نوین تربیتی و مهارتی دانشآموزان ابتدایی (نمونه مورد بررسی: معلمان ابتدایی شهرستان همدان) دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاثیر اجرای سبک مدیریت مشارکتی و تحولگرا بر مولفه های نوین تربیتی و مهارتی دانشآموزان ابتدایی (نمونه مورد بررسی: معلمان ابتدایی شهرستان همدان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر اجرای سبک مدیریت مشارکتی و تحولگرا بر مولفه های نوین تربیتی و مهارتی دانشآموزان ابتدایی (نمونه مورد بررسی: معلمان ابتدایی شهرستان همدان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر اجرای سبک مدیریت مشارکتی و تحولگرا بر مولفه های نوین تربیتی و مهارتی دانشآموزان ابتدایی (نمونه مورد بررسی: معلمان ابتدایی شهرستان همدان) :

تعداد صفحات:۲۶
چکیده:
امروزه رویکردهای مدیریت و رهبری تحول گرایانه و مدرن ومشارکتی در تمامی ابعاد رفتاری و مدیریتی؛ به خصوص حوزه آموزشی گسترشیافته است. زیرا سبکهای رفتاری و عملکردی این نوع مدیریت موجب بهبود عملکرد در رفتارهای سازمانی شده است. مطالعات و پزوهش هایصورت گرفته نشان داده است سبک رهبری به عنوان عامل مهم و تعیین کننده در بعد افزایش عملکرد نقش داشته است.هدف این مقاله بررسی تاثیر سبک رهبری تحول گرا بر رویکردهای نوین تربیتی و مهارتی دانش آموزان ابتدایی بود. برای بررسی این موضوع۴۳۰ پرسشنامه میان معلمان ابتدایی در شهرستان همدان توزیع شد.مجموعه نمرات حاصل از روش همبستگی نشان داد، ارتباط سبک های مدیریتی در سیستم های آموزشی و پرورشی با متغیرهای مستقل نشان داد به ترتیب تحصیلات، مهارهای چهارگانه، منطقه تدریس، پایگاه اقتصادی و اجتماعی، نگرش معلمان و سابقه تدریس ۰/۶۷۳، ۰/۶۷۲، ۰/۳۵۶، ۰/۳۸۲، ۰/۳۳۳ و ۰/۳۲۶ با اجرای سبک مدیریتی مشارکتی و دموکراتیک ارتباط قوی و مثبتی دارند. و در نهایت سن و جنس با ضریب ۰/۲۰۷- و ۰/۱۱۷- ارتباط منفی، ضعیف و معکوسی با اجرای سبک مدیریتی تحول گرایی داشته اند. معلمانی که سن کمی دارند گرایش بیشتری به اجرای سبک مدیریتی تحول گرایی داشته اند. و زنان در مقایسه با مردان گرایش کمتری به اجرای سبک مدیریتی تحول گرایی داشته اند. نتایج نشانداد؛ در سبک مدیریتی مشارکتی مولفه های مهارتی و تربیتی، مهارتهای استدلال، سازماندهی اطلاعات و تفسیر اطلاعات با سایر شیوه هایمدیریتی متفاوت و معنادار و در سطح بالایی بود. در حالیکه در سبک های دیگر تفاوت میانگین ها در خصوص مولفه های تربیتی و مهارتی با همدیگر کمتر و غیرمعنادار بود.ضرایب تحلیل مسیر نشان داد؛ اجرای شیوه های تحول گرا با ضریب ۰/۳۶۴، سن با ضریب ۰/۲۸۶، سطح تحصیلات با ضریب ۰/۲۷۲ و نگرش با ضریب ۰/۲۲۱ و پایگاه اقتصادی و اجتماعی با ضریب ۰/۱۸۱ بیشترین تاثیر را داشته اند. آنچه در این پژوهش یافته شد؛ مشخص شد که خصوصیات رهبری و مدیریت مشارکتی و تحول خواه و همچنین تقویت عوامل نیازهای مادی و معنوی معلمان علاوه بر ارتقای سطح تحصیلی، موجب تقویت عملکرد مثبت و اصول اخلاقی دانش آموزان خواهد شد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.