مقاله بررسی پیش بینی میزان خلاقیت با توجه به سبک های تفکر در دانش آموزان پسر ودختر مقطع متوسطه شهرستان مشهد
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی پیش بینی میزان خلاقیت با توجه به سبک های تفکر در دانش آموزان پسر ودختر مقطع متوسطه شهرستان مشهد دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی پیش بینی میزان خلاقیت با توجه به سبک های تفکر در دانش آموزان پسر ودختر مقطع متوسطه شهرستان مشهد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی پیش بینی میزان خلاقیت با توجه به سبک های تفکر در دانش آموزان پسر ودختر مقطع متوسطه شهرستان مشهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی پیش بینی میزان خلاقیت با توجه به سبک های تفکر در دانش آموزان پسر ودختر مقطع متوسطه شهرستان مشهد :
تعداد صفحات:۱۶
چکیده:
متخصصان معتقدند نیروی انسانی هوشمند و خلاق ، شرط اساسی پیشرفت جامعه و دستیابی به بهره وری پایدار می باشد،به همین جهت پرورش خلاقیت ، مدت هاست در دستور کار نظام های آموزشی قرار گرفته است و از آن به بعد شناختعوامل مرتبط با خلاقیت مورد توجه ویژه است . پژوهش حاضر به منظور بررسی چگونگی پیش بینی میزان خلاقیت بهوسیله سبک های تفکر در دانش آموزان انجام گرفته است . روش تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی است . جامعهآماری این پژوهش کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه شهرمشهد می باشد . با توجه به روش نمونه گیری چند مرحله ایتصادفی و بر اساس جدول مورگان ، ابتدا از بین نواحی هفتگانه آموزش و پرورش شهر مشهد به قید قرعه ناحیه ۴آموزشی انتخاب شد ، سپس ۳۷۵ نفر (۱۹۱ دختر و ۱۸۴ پسر) از دانش آموزان این ناحیه ، پرسشنامه خلاقیتعابدی (۱۳۷۲) و پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ – واگنر (۱۹۹۲) را تکمیل نمودند . داده ها به کمک روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون، t مستقل ، تحلیل واریانس یک راهه و تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. یافته ها نشان می دهد ، بین سبک های تفکر با خلاقیت رابطه معناداری وجود دارد (p<0/01)، همچنین فقط از لحاظ سبک های تفکر کلی نگر ، آزاداندیش ، درونی و بیرونی بین دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود دارد (p<0/01)، بعلاوه بین دختر و پسر از لحاظ خلاقیت تفاوت معناداری مشاهده نگردید (p>0/01). با توجه به نتایج به دست آمده مقتضی است به سبک های تفکر و چگونگی اثرگذاری آن بر خلاقیت دانش آموزان توجه شود و در نهایتمفیدترین سبک های تفکر به دانش آموزان آموزش داده شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.