مقاله بررسی میزان انعکاس مؤلفه های بعد فرهنگی جهانی شدن در برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته های علوم تربیتی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی میزان انعکاس مؤلفه های بعد فرهنگی جهانی شدن در برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته های علوم تربیتی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی میزان انعکاس مؤلفه های بعد فرهنگی جهانی شدن در برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته های علوم تربیتی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی میزان انعکاس مؤلفه های بعد فرهنگی جهانی شدن در برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته های علوم تربیتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی میزان انعکاس مؤلفه های بعد فرهنگی جهانی شدن در برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته های علوم تربیتی :
تعداد صفحات:۸
چکیده:
هدف از تحقیق حاضر، بررسی میزان انعکاس مؤلفه های بعد فرهنگی جهانی شدن در برنامه درسی رشته های علوم تربیتی (برنامهریزی آموزشی ، برنامه ریزی دسی ، مدیریت و آموزشی ، تحقیقات آموزشی) در مقطع کارشناسی ارشد از دیدگاه اساتید ودانشچویان منطقه ۱۳ دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. بعد فرهنگی در مؤلفه های :یادگیری مادام العمر ، آموزش دانشجو محور،آموزش تعامل فرهنگی بررسی شده است. این پژوهش با توجه به هدف ، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را اساتید دانشگاههای مورد بررسی که در مقطع کار شناسی ارشد علوم تربیتی تدریسمی کنند، به تعداد ۱۵ نفر و دانشجویان سال دوم رشته ها ی مورد بررسی مقطع کارشناسی ارشد منطقه ۱۳ دانشگاه آزاد اسلامیبه تعداد ۳۲۴ نفر تشکیل می دهند. شیوه نمونه گیری اساتید، سرشماری بوده و روش نمونه گیری دانشجویان ، نمونه گیری طبقهای متناسب با حجم جامعه به تفکیک دانشگاه و رشته تحصیلی بوده است، حجم نمونه کلاً تعداد ۱۷۵ نفر می باشد. برایجمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته که شامل ۳۰ سوال بود، استفاده شده است. برای برآورد روایی آن، از روایی محتوایی و صوری با نظر متخصصان استفاده شده است. بپایایی پرسشنامه نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ ۰/۸۹ تعیین گردید. نتایج پژوهش حاصل از آزمون T تک نمونه ای حا کی ازدیدگاه اساتید: میزان انعکاس مولفه های جهانی شدن در بعد فرهنگی و مؤلفه های یادگیری مادام العمر، آموزش تعامل فرهنگی پایین تر از حد متوسط و در مؤلفه آموزش دانشجو محور در حد متوسط می باشد ، همچنین از دیدگاه دانشجویان: میزان انعکاس مولفه های جهانی شدن در بعد فرهنگی و مؤلفه یادگیری مادام العمر در حد متوسط ، آموزش تعامل فرهنگی پایین تر از حد متوسط و در مؤلفه آموزش دانشجو محور در حد بالاتر از متوسط می باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.