مقاله تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم براساس شاخص (مؤلفه) های چند فرهنگی مستخرج از اسناد بالا دستی


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم براساس شاخص (مؤلفه) های چند فرهنگی مستخرج از اسناد بالا دستی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم براساس شاخص (مؤلفه) های چند فرهنگی مستخرج از اسناد بالا دستی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم براساس شاخص (مؤلفه) های چند فرهنگی مستخرج از اسناد بالا دستی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم براساس شاخص (مؤلفه) های چند فرهنگی مستخرج از اسناد بالا دستی :

تعداد صفحات:۲۵
چکیده:
پژوهش حاضر به تحلیل محتوا، تصاویر ، فعالیت ها و کاربرگ های کتاب مطالعات اجتماعی پایه ی هفتم سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ براساس شاخص (مؤلفه) های چندفرهنگی مستخرج از اسناد بالا دستی پرداخته است. روش تحقیق مورد استفاده ، تحلیلمحتوا از نوع کمی است . جامعه آماری دو گروه می باشند: الف) اسنادبالادستی و ب) کتاب مطالعات اجتماعی پایه ی هفتمابتدایی.نمونه آماری شامل (قانون اساسی، سند چشم انداز بیست ساله توسعه ایران ۱۴۰۴ ، برنامه پنجم توسعه اقتصادی ،اجتماعیو فرهنگی ایران ، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و فلسفه تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران) و کل کتاب مطالعاتاجتماعی پایه هفتم می باشد. به منظور انجام تحقیق ، ابتدا شاخص (مؤلفه) های چندفرهنگی از اسناد بالادستی استخراج شدندسپس بر اساس آنها و ادبیات تحقیق کار برگ تحلیل محتوا تدوین شد و به تحلیل کتاب پرداخته شد.جهت تجزیه و تحلیل دادههای جمع آوری شده از روش های آمار توصیفی (جدول، نمودار، فراوانی و درصد فراوانی) استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از توجهنسبتا کم کتاب (۹۵ فراوانی) به بحث چند فرهنگی است. و نوعی عدم توازن در پرداختن به شاخص های چندفرهنگی در کتاب وجوددارد که این نتیجه گیری با پژوهش حکیم زاده و همکاران(۱۳۸۶)، صادقی (۱۳۸۰) وموسوی (۱۳۹۲) همسو است. همچنینمیزان توجه به برخی از شاخص ها با نوعی سوگیری یا تغافل همراه است. و این کم توجهی به برخی از شاخص ها نشان از ضعفکتاب در تطابق با اسناد بالادستی است که این نتایج با پژوهش های موسوی (۱۳۹۲)، حمیدی زاده(۱۳۹۱)، عراقیه وهمکاران(۱۳۸۶) همسو می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.