مقاله ضرورت تدوین برنامه درسی چند فرهنگی در آموزش عالی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ضرورت تدوین برنامه درسی چند فرهنگی در آموزش عالی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ضرورت تدوین برنامه درسی چند فرهنگی در آموزش عالی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ضرورت تدوین برنامه درسی چند فرهنگی در آموزش عالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ضرورت تدوین برنامه درسی چند فرهنگی در آموزش عالی :
تعداد صفحات:۹
چکیده:
برنامه های درسی از جمله عناصر اساسی در نظام تعلیم وتربیت و به ویژه در آموزش عالی به شمار می روند که می توانند در بهبود و پیشرفت نظام آموزشی و تحول در اجتماع مفید و مثمر ثمر باشند. امروزه در پرتو جهانی شدن و ورود گسترده فن آوری های اطلاعاتی و ارتباطی و دگرگونی های سریع در سطح جوامع، نیازهای جدیدی آشکار گردیده است برنامه های درسی یک کشور در خلا شکل نمی گیرند و آرمان ها، ارزش ها، مذهب، سیاست و فرهنگ جامعه تأثیر زیادی بر شکل گیری آنها دارد. برنامه درسی چند فرهنگی سازوکاری است که قادر است افراد و گروه ها از لحاظ دانش، نگرش و مهارت برای زیست مسالمت آمیز در یک جامعه چند فرهنگی مؤثر و کارساز توانمند سازد. رویکرد روش شناختی در این پژوهش، از نوع توصیفی- تحلیلی است. بدین معنی که اطلاعات از طریق پایگاه های اطلاعاتی، کتاب های منتشر شده در این زمینه و سایر نوشته های مربوط گردآوری شده و با توجه به ماهیت موضوع، روش تجزیه و تحلیل در این پژوهش به شیوه توصیف، تحلیل و استنتاج نظری بوده است. یافته های این پژوهش ضمن مشخص کردن مفهوم تعلیم و تربیت چند فرهنگی و برنامه درسی جند فرهنگی نشان داد که وجود تنوع نژادی، قومی، فرهنگی، آداب و رسوم و زبان به عنوان مصادیق جامعه چندفرهنگی در ایران، استقرار برنامه درسی با ویژگی های چندفرهنگی در ایران را بیش از پیش ضروری ساخته است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.