مقاله مقایسه ی تأثیر دو ااگوی بصر محور (نگاره مفهوم و نقشه مفهومی) بر یادگیری و یادداری دانش آموزان دوره راهنمایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه ی تأثیر دو ااگوی بصر محور (نگاره مفهوم و نقشه مفهومی) بر یادگیری و یادداری دانش آموزان دوره راهنمایی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه ی تأثیر دو ااگوی بصر محور (نگاره مفهوم و نقشه مفهومی) بر یادگیری و یادداری دانش آموزان دوره راهنمایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه ی تأثیر دو ااگوی بصر محور (نگاره مفهوم و نقشه مفهومی) بر یادگیری و یادداری دانش آموزان دوره راهنمایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه ی تأثیر دو ااگوی بصر محور (نگاره مفهوم و نقشه مفهومی) بر یادگیری و یادداری دانش آموزان دوره راهنمایی :

تعداد صفحات:۱۴
چکیده:
این مطالعه با هدف مقایسه ی تأثیر دو شیوه ی آموزشی بصر محور (نگاره مفهوم با نقشه مفهومی و نقشه های مفهومی ساده) بر یادگیری و یادداری دانش آموزان دوره راهنمایی در درس پیام های آسمانی صورت گرفت. برای این منظور از طرح نیمه آزمایشی با پیش آزمون پس آزمون و دو گروه آزمایشی (هر کدام به تعداد ۲۵ نفر) استفاده گردید. جامعه ی آماری پژوهش، دانش آموزان دختر سال دوم راهنمایی شهر کرمانشاه در سال تحصیلی۹۲-۹۱ و نمونه ی آماری شامل ۵۰ نفر می باشد که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب گردیده اند. ابزار جمع آوری داده ها در سه بخش پیش آزمون، پس آزمون اول و پس آزمون دوم محقق ساخته و با همکاری ۳ نفر از دبیران باسابقه ی این درس تهیه گردید. روایی صوری و محتوایی ابزار با استفاده از نظر دبیران مجرب، و پایایی ابزار به شیوه ی بازآزمایی بر روی دو گروه ۲۵ نفری برای پیش آزمون و دو پس آزمون و به فاصله ی زمانی دو هفته اجرا گردید. تحلیل نتایج دو مرحله ی آزمون برای محاسبه ی پایایی بر اساس ضریب همبستگی پیرسون در بخش پیش آزمون معادل (۰/۸۷) و در دو بخش پس آزمون در مجموع معادل (۰/۸۳) محاسبه و برآورد گردید که حاکی از پایا بودن ابزار دارد. نتایج تحلیل داده های گردآوری شده در قالب آزمون (تحلیل کوواریانس) نشان داد که شیوه ی آموزشی نگاره مفهوم با نقشه های مفهومی در یادگیری تأثیرگذارتر از شیوه ی نقشه های مفهومی ساده است. اگر چه در یادداری بین دو شیوه ی به کار گفته شده تفاوت معنادار دیده نشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.