مقاله طراحی مدل ارتباط بین بدبینی و رفتار شهروندی سازمانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله طراحی مدل ارتباط بین بدبینی و رفتار شهروندی سازمانی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله طراحی مدل ارتباط بین بدبینی و رفتار شهروندی سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله طراحی مدل ارتباط بین بدبینی و رفتار شهروندی سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله طراحی مدل ارتباط بین بدبینی و رفتار شهروندی سازمانی :

تعداد صفحات:۲۰
چکیده:
رفتار شهروندی سازمانی رفتاری اختیاری و فرا وظیفه ای است که در افزایش عملکرد اثر بخش سازمان تاثیر دارد و با توجه به اینکه افزایش اثربخشی همواره یکی از مسائل و دغدغه های مدیران است، شناخت رفتار شهروندی سازمانی و عوامل موثر بر آن می تواند گام مؤثر و مفیدی در این راستا به شمارآید (اسلامی و سیار، ۱۳۸۶ ؛ اپل بام ۲۰۰۴). یکی از عوامل جهت دهنده رفتار شهروندی سازمانی، بدبینی سازمانی است. در این پژوهش، بدبینی سازمانی را به عنوان متغیر پیش بین رفتار شهروندی سازمانی معرفی کرده ایم. بدبینی سازمانی، یکی از موضوعات مهم رفتاری است که بر میزان مقاومت کارکنان در برابر تغییرات سازمانی موثر است. در ابتدا مفهوم بدبینی از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد و پس از بررسی تحقیقات متعدد انجام شده در زمینه بدبینی سازمانی، یک مدل ابتکاری، متشکل از شاخص های بدبینی سازمانی که به شکل جهت دار بر شاخص های رفتار شهروندی تاثیر گذارند طراحی شد. در ادامه بر مبنای مدل طراحی شده، سوال های پرسشنامه تدوین و پس از اطمینان از روایی و پایایی ابزار اندازه گیری، پرسشنامه در میان نمونه آماری متشکل از کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توزیع شد. جهت آزمون فرضیه های تحقیق از مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج به دست آمده از آزمون فرضیات این پژوهش نشان داد که بدبینی سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی تاثیر می گذارد. در نهایت این پژوهش به مدیران توصیه هایی برای مقابله با بدبینی کارکنان در طول تغییرات سازمانی ارائه می دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.