مقاله بررسی وضعیت عوامل مؤثر در پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی وضعیت عوامل مؤثر در پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی وضعیت عوامل مؤثر در پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی وضعیت عوامل مؤثر در پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی وضعیت عوامل مؤثر در پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی :

تعداد صفحات:۱۶
چکیده:
هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر در پیاده سازی مدیریت دانش و سپس بررسی وضعیت این عوامل در سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی است. در این راستا ۱۵ عامل فرعی شناسایی شده و در قالب سه عامل اصلی انسانی، سازمانی و تکنولوژیکی تقسیم بندی شده است. سپس به بررسی وضعیت این عوامل در سازمان آموزش و پرورش پرداخته شده است. جامعه آماری این تحقیق کارکنان اداره کل سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با حداقل تحصیلات کارشناسی که تعداد ۱۷۹ نفر به روش طبقه ای تصادفی انتخاب شده است. برای بررسی وضعیت عوامل مؤثر در پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از پرسشنامه پژوهشگر ساخته استفاده شده است. بعد از توزیع و جمع آوری پرسشنامه های مربوطه، برای تحلیل یافته ها از آماره T برای سنجش وضعیت عوامل انسانی، سازمانی و تکنولوژیکی و از آزمون فریدمن برای رتبه بندی و تعیین سهم هریک از این عوامل استفاده شد. براساس نتایج تحلیل، وضعیت عوامل انسانی، سازمانی و تکنولوژیکی به ترتیب با میانگین های ۳/۲۵، ۳/۲۴، ۳/۱۵ در سطح بالاتر از متوسط قرار دارند. همچنین با توجه به آزمون فریدمن، از نظر کارکنان سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در بین مؤلفه های شش گانه عوامل انسانی وضعیت مؤلفه «فرهنگ فردی کارکنان» در بیشترین و «نگرش کارکنان» در کمترین میزان قرار دارد. همچنین در بین مؤلفه های شش گانه عوامل سازمانی وضعیت مؤلفه «فرآیندها و فعالیت ها» در بیشترین و «زیرساخت سازمانی» در کمترین میزان قرار دارد. در بین مؤلفه های سه گانه عوامل تکنولوژی وضعیت موله «کیفیت سیستم مدیریت دانش» در بیشترین «ابزارهای تکنولوژیکی» در کمترین میزان قرار دارد. همچنین عوامل سازمانی با رتبه (۲/۴۸) عوامل انسانی با رتبه (۲/۱۶) و عوامل تکنولوژیکی با رتبه (۱/۰۰) به ترتیب در رتبه اول تا سوم قرار دارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.