مقاله ایران خودرو


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ایران خودرو دارای ۶۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ایران خودرو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ایران خودرو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ایران خودرو :

ایران خودرو

فهرست:
صنعت اتومبیل سازی
تاریخچه مختصر
شرکت ایران خودرو( ایران ناسیونال )
محصولات شرکت ایران خودرو
شرکت ایران خودرو
تاریخچه کارخانه
داستان ظهور و توسعه ایران ناسیونال و پیکان در ایران
از دوچرخه سواری تا خودروسازی
احمد خیامی در مسیر خودرو سازی
نخستین ابتکار ها
اول کارگران، بعد خانواده

در به در دنبال یک اتوموبیل ایده آل
چرا ایران ناسینال، چرا پیکان
محصولات ایران خودرو
عملکرد ایران خودرو در آبان‌ماه/محقق شدن ‌۹۳ درصد از برنامه تولید
شرکت امداد خودرو ایران
افزایش ۱۲ درصدی کیفیت محصولات ایران خودرو
ایران خودرو، بنز می‌سازد!

برنامه تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو سواری در سال جاری
ایران خودرو امسال ۲۰۰دستگاه تاکسی فرسوده را از رده خارج کرده است
پاسخ منطقی به ابهامات بازار خودرو و تحلیل افزایش قیمتها
*اعلام پیش فروش پژو ۲۰۶
ماجرای پارکینکهای مملو از خودرو
افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی وانت پیکان
طرح بازدید زمستانی خودروهای استانهای شمالی کشور اجرا می شود
تعدادی از نمایندگی های خاطی ایران خودرو لغو امتیاز شدند

پژوهشکده توسعه تکنولوژی و شرکت ایران خودرو تفاهم نامه همکاری امضاء کردند
پیش‌بینی درآمد هر سهم ایران خودرو اعلام شد
مدیرعامل ایران خودرو خبر داد: ۶ محصول جدید به بازار عرضه می شود
مدیرعامل ایران خودرو: ۵۰درصد تولید ایران خودرو صادر خواهد شد
با تولید موتور پایه گاز سوز ایران به جمع خودروسازان برتر تجاری پیوست
سرمایه ایران خودرو به ۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسد

ظرفیت تولید خودروی روا در ایران خودرو ۴۰۰ دستگاه در روز است
سهم شرکتهای خودروساز در تولید انواع خودرو
تصاویری از ماشینهای ساخت ایران خودرو

منابع:
http://www2.irna.com/en/news/view/line-9/8508150536135046.htm

http://www.isna.ir

http://www.aftab.ir/news/2007/sep/08/c2c1189241690_economy_marketing_business_autos_car.php

صنعت اتومبیل سازی
از بعد از انقلاب ایران صنایع اتومبیل سازی پیشرفت مهمی نکرده اند و همان اتومبیلهای گذشته و بعضی از اتومبیلهای جدید اروپایی مانند پژو و کیا را مونتاژ کرده اند؛ تا چند سال پیش که کارخانجات اتومبیل سازی شروع به طراحی اتومبیلهای جدید کرده اند.

تاریخچه مختصر
اولین ماشین وارد شده به ایران فورد بود که بوسیله مظفرالدین شاه قاجار از کشور بلژیک خریداری شده بود. این ماشین که در موقع حرکت دود زیادی از خود میکرد توسط مردم به ماشین دودی یا ارابه دودی تغییر نام داده شد.

با شروع شهرسازی بصورت مدرن در سال ۱۳۰۰، واردات ماشین به ایران افزایش یافت. بیشترین اتومبیلها در آن سالها از کشورهای آمریکا و انگلستان به ایران وارد می شد.

اولین کارخانه اتومبیل سازی در ایران شرکت سهامی ایران ناسیونال بود که به تولید ماشینهای پیکان، با مجوز از شرکت تالبوت انگلستان، اولین تولیدات خود را در سال ۱۳۴۶ روانه بازار کرد. بعداً شرکت ایران ناسیونال به تولید وانت، مینی بوس و اتوبوس دست زد.

در همین سال دو مدل از ماشینهای آمریکایی بنام ” آریا ” و ” شاهین ” توسط کارخانه پارس خودرو روانه بازار شد؛ و یکسال بعد در سال ۱۳۴۷ یک مدل از ماشین فرانسوی سیتروئن بنام ” ژیان ” توسط شرکت سایپا به بازار عرضه شد.

در سال ۱۳۵۱، شرکت پارس خودرو نام خود را به شرکت ” جنرال موتورز ایران ” تغییر داد و شروع به ساخت دو مدل از ماشینهای شرولت ( اپل ) ۲۵۰۰cc، ۲۸۰۰cc و همینطور سه مدل دیگر با مجوز از کارخانه آمریکایی جنرال موتورز بنام: بیوک، کادیلاک، شولت نوا.

تولیدات این ماشینها تا سال ۱۳۶۰ ادامه داشت. تولید ماشینهای ژیان که متعلق به کارخانه سایپا بود در سال ۱۳۵۹ متوقف شد. ولی تولید ماشینهای رنو ۵ که در سال ۱۳۵۴ آغاز شده بود ادامه یافت.

شرکت ایران خودرو( ایران ناسیونال ):
کلیه مطالب این قسمت و مشخصات محصولات ایران خودرو برگرفته شده از سایت ایران خودرو می باشد. رشرکت ایران خودرو ( سهامی عام ) در سال ۱۳۴۱ با هدف تأسیس و اداره ی کارخانجات به منظور تولید و تهیه ی انواع خودرو ، قطعات مربوط به آنها ، فروش و صدور محصولات و ; توسط آقایان حاج علی اکبر خیامی ، محمود خیامی ،احمد خیامی ، خانم مرضیه خیامی و خانم زهرا سید ی رشتی در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد .

و اینک با گذشت بیش از ۳۵ سال از زمان تأسیس آن همچنان در زمینه ی طراحی و تولید خودروهای سواری ، اتوبوس و مینی بوس به عنوان بزرگترین تولید کننده ی خودرو در کشور ، در راستای تأمین نیاز های جامعه ، ورود به بازارهای جهانی ،

تعمیق ساخت داخل کردن قطعات و در نهایت تحقق اهداف عالیه ی نظام جمهوری اسلامی ایران به فعالیت خود ادامه می دهد . رشرکت ایران خودرو بزرگترین شرکت خودرو سازی کشور می باشد که به طور متوسط ۶۵ تا ۷۰ درصد تولید خودرو داخل کشور را به طور دائم به خود اختصاص داده است .

سرمایه ی شرکت ایران خودرو در پایان سال مالی ۱۳۸۰ ،۱,۶۰۳,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال (تقسیم شده به ۱۶۰۳۱۲۵۰۰۰ سهم ۱۰۰۰ ریالی ) بوده است .

شرکت ایران خودرو با تولید ۱۱۱۱۱۱ دستگاه خودرو سواری و وانت در سال ۱۳۷۶ رکورد تولید سی ساله ی خود را شکست و علاوه بر آن موفق شد به میزان قابل توجهی کمیت و کیفیت محصولات خود را افزایش دهد.همچنین در راستای نظام استاندارد ایزو ۹۰۰۰ ، موفق به دریافت گواهینامه ی ایزو ۹۰۰۱ از مؤسسه ی RWTUV آلمان شد .

محصولات شرکت ایران خودرو
ماشینهای سواری:
پارس، پیکان ۱۶۰۰، پیکان وانت، پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، پژو آر-دی، پژو استیشن، سمند
مینی بوس:
آمبولانس، مینی بوس کروز، مینی بوس ۵۰۸، مینی بوس ون ام-بی-۱۴۰
کامیون:
۸۱۴، ۱۹۲۴، ۲۶۳۵، اکتروس، ۲۶۲۴، ۶۰۸-۸۰۸، ۶۰۹-۸۰۹، ال-پی ۶۱۲
اتوبوس:
اتوبوس فرودگاهی، اتوبوس بین شهری، سی ۴۵۷، اوو ۳۵۵، اوو ۴۵۷ III، نئوپلن دوطبقه، سوپر هایدک

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ایران خودرو در ۲۴ آذر، سرمایه‌ این شرکت از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۶۳۰ تومان افزایش یافت که این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران (سهام حق تقدم) اعمال شده است.

این در حالی است که افزایش سرمایه شرکت از ۶۰۰ به ۸۰۰ میلیارد تومان از محل سود تقسیم نشده سنوات آتی (سود انباشته) در اختیار هیات مدیره قرار گرفته است.

شرکت ایران خودرو
ایران خودرو که در قبل از به قدرت رسیدن نظام جمهوری اسلامی در ایران به آن ایران ناسیونال گفته می‌شد، مهم‌ترین شرکت خودروسازی ایرانی است انواع خودروهای سبک و سنگین را با همکاری شرکای خارجی یا به تنهایی تولید می‌کند.

تاریخچه کارخانه
شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۴۱ توسط محمود خیامی با هدف تأسیس و اداره ی کارخانجات به منظور تولید و تهیه ی انواع خودرو ، قطعات مربوط به آنها ، فروش و صدور محصولات و ; در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد .
شرکت ایران خودرو بزرگ‌ترین شرکت خودرو سازی ایران می باشد که به طور متوسط ۶۵ تا ۷۰ درصد تولید خودرو ایران را به طور دائم به خود اختصاص داده است.

متاسفانه امروزه به دلیل آتش سوزی در محصولات ایران خودرو و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب شرایط این خودرو ساز در صورت ایجاد بازار رقابت آزاد، بسیار پیچیده خواهد بود.

داستان ظهور و توسعه ایران ناسیونال و پیکان در ایران
برای نشان دادن وضع صنعت و اقتصاد کشور در آن سالها بد نیست مروری بکنیم به بزرگترین واحد صنعتی بخش خصوصی به نام ایران ناسیونال که سازنده اتومبیل های سواری پیکان و اتوبوس و کامیون بود.

این کارخانه طی ۳۵ سالی که از افتتاح آن می گذرد با وجود تغییر مدیریت( از بخش خصوص به بخش دولتی) و تغییر نام( از ایران ناسیونال به ایران خودرو ) و با آن که طی این سالهای طولانی از نظر تکنولوژی از رقیبان داخلی و خارجی خود عقب مانده معهذا موقعیت خودش را به عنوان بزرگترین کارخانه خودروسازی ایران و بیستمین کارخانه ی اتومبیل سازی جهان و اتومبیلی که بیش از سایر رقیبان خود خریدار و علاقمند و بازار سیاه دارد همچنان حفظ کرده است.

در چنین شرایطی بد نیست ببینیم این کارخانه در چه شرایطی به وجود آمد، به وسیله چه کسانی ساخته شد و چگونه به چنین موفقیتی دست پیداکرد.

در روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۴۶ کارخانه اتومبیل سازی ایران در حضور شاه و شهبانو و عده ای از رجال مهم سیاسی و اقتصادی کشور افتتاح شد و احمد خیامی مؤسس و سهامدار بزرگ کارخانه گزارش مربوط به تولید پیکان و برنامه های آینده را به اطّلاع حاضران رساند.

به موجب این گزارش کارخانه ایران ناسیونال با سرمایه ای در حدود چهل میلیون تومان به صورت زمین، اعتبار بانکی و ماشین آلات نو وکهنه تأسیس شد در حالی که فقط قادر بود روزانه ده دستگاه اتومبیل سواری و هفت دستگاه اتوبوس و کامیون مونتاژ کند.

آن روز با شنیدن این گزارش همه به هم می گفتند در شرایطی که کارخانه های اتومبیل سازی بزرگ جهان هر یک سالی چند میلیون دستگاه اتومبیل تولید می کنند و بازار ایران را هم در بست در اختیار دارند برادران خیامی چگونه می توانندد با تولید روزی ۱۷ دستگاه اتومبیل و اتوبوس با آنها رقابت کنند؟

اما این کار غیر ممکن به صورت ممکن در آمد. فقط بعد از گذشت هفت سال در گزارشی که کارخانه ایران ناسونال در تاریخ ۲۸ مهرماه ۱۳۵۳ از وضع کار و سرمایه آن شرکت در جراید چاپ کرد روشن شد که سرمایه اش به ۵۷۹ میلیون و ۱۲۵ هزار دلار رسیده!

آیا این به سبب یک معجزه اقتصادی بود یا نبوغ برادران خیامی پیکان را به اوج رسانده یا شرایط خاصی که موجب شد در روز افتتاح این کارخانه حسین دانشور هنر پیشه پیشین سینما،

دوست صمیمی اردشیر زاهدی و فرد مورد اعتماد اسدالله علم وزیر دربار به نمایندگی از سوی کارگران ایران ناسو

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.