مقاله بررسی میزان آگاهی و گرایش دانشجویان به کارآفرینی


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی میزان آگاهی و گرایش دانشجویان به کارآفرینی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی میزان آگاهی و گرایش دانشجویان به کارآفرینی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی میزان آگاهی و گرایش دانشجویان به کارآفرینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی میزان آگاهی و گرایش دانشجویان به کارآفرینی :

تعداد صفحات:۱۸
چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی میزان آگاهی دانشجویان دانشگاه های پیام نور و آزاد اسلامی آباده از کارآفرینی و همچنین میزان گرایش به کارآفرینی در میان آنان است. بدین منظور تعدادی از مطالعات انجام شده داخلی و خارجی و نظریه های مورتبط بوه موضوع کارآفرینی، مورد مطالعه قرار گرفت. از میان نظریه های موجود، دو نظریه به عنوان چارچوب نظری این تحقیق انتخاب گردید: نظریه ویژگیهای – شخصیتی کارآفرینی و نظریه رفتاری. جامعه آماری شامل دانشجویان دانشگاههای پیام نور و آزاد شهرستان آباده در سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ بوده که بر اساس جدول حجم نمونه لین با سطح اطمینان ۹۵درصد، حجم نمونه به ترتیب ۳۳۸و ۳۴۰ نفر انتخاب شده است نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که میزان تحصیلات پدر(r=0/139)، میزان تحصیلات مادر (r=0/090)، خوش بینی نسبت به آینده شغلی و تحصیلی(r=0/285)، توانایی برقراری ارتباط با دیگران (r=0.236)، احساس استقلال عمل در انجام کارها (r=0/277)، استعداد انجام کارهای نو و ابتکاری (r=0/185)، احساس مسئولیت در انجام کارها (r=0/251)، پذیرش ریسک و خطر در انجام کارها (r=0/204)، داشتن اعتماد به نفس (r=0/248)، داشتن هدف و اهداف در زندگی(r=0/349)، توانایی استفاده از فرصتهای زندگی (r=0/378)، با متغیر گرایش به کارآفرینی دارای رابطه معنادار هستند. نتایج تحلیل چند متغیره به روش رگرسیون گام به گام، برای متغیر گرایش به کارآفرینی نشان می دهد که از مجموع متغیرهای مستقل (متغیرهای فاصله ای) پنج متغیر وارد مدل می شوند. این متغیرها به ترتیب ورود به مدل، عبارتند از: توانایی استفاده از فرصتهای زندگی (=۰/۱۹۷)، خوش بینی نسبت به آینده شغلی و تحصیلی (=۰/۱۰۸)، احساس مسولیت در انجام کارها (=۰/۱۰۹)، میزان تحصیلات پدر (=۰/۱۹۹)، میزان تحصیلات مادر (=-۰/۱۴۳). از میان متغیرهای زمینه ای نیز محل تولد، محل زندگی، وضعیت اشتغال پدر، دانشگاه محل تحصیل و گرایش به کارآفرینی، دارای رابطه معنادار هستند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.