مقاله اصول ومبانی تربیت بدنی


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
10 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اصول ومبانی تربیت بدنی دارای ۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اصول ومبانی تربیت بدنی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اصول ومبانی تربیت بدنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اصول ومبانی تربیت بدنی :

فهرست مطالب
فصل اول : شناخت انسان و مکاتب تعلیم و تربیت
فصل دوم : مفاهیم تربیت بدنی، بازی و ورزش
فصل سوم : اهداف تربیت بدنی و ورزش
فصل چهارم : تربیت بدنی و تاریخ
فصل پنجم : اصول و مبانی تربیت بدنی
فصل ششم : نقش تربیت بدنی در تعلیم و تربیت
فصل هفتم : نقش تربیت بدنی در مسائل روانی اجتماعی
فصل هشتم : تربیت بدنی و رابطه آن با علوم

اصول ومبانی تربیت بدنی
ضروری ترین پدیده ای که به معنای کامل باید شناخته شود انسان است وبدون شناسایی صحیح وکامل انسانی دستیابی به اهداف واقعی وضروری وحقیقی تربیت بدنی مقدور نخواهد بود شناخت انسان از دوطریق میسر است
الف)‌ ازطریق انسان (علم )‌
ب)‌ از طریق خالق انسان (وحی)‌
موضوع کار وبی تربیت انسان است و او از طریق جنبه‌حرکتی وبدنی انسان به تربیت او می پرداز پس باید به ویژگی های او و نیازهای مادی و معنوی او،‌اهداف وغایت او آگاهی کافی داشته باشند. انسان به معنای انس یا خو گرفتن می باشد قدیمترین تعریف در مورد انسان به حیوان ناطق که توسط سیبویه تعریف شده است ( انسان حیوان ناطق است)‌
ابن سینا:‌ انسان با وجود جاندار بودنش سخنگو نیز است.
درمورد پیدایش روح دو تعریف وجود دارد:‌ ۱- روح موجود ی کاملاً مجرداست که قبل از تعلق ارتباط با بدن به همین شکل وجود داشته وسپس به بدن مادی پیوستگی وتعلق یافته است .

۲ـ نظریه دیگر نفس وروح با پیدایش بدن وجنین آغاز می شود و مراحل وجودی وتجردرا از ضعف به شدت طی می کند تا به تجرد عقلانی برسد بس رابطه متقابل روح وبدن عمیق و دارای ریشه های فلسفی می باشد وبدن مثل ابزار ی حرف تلقی نمی شود تأثیر متقابل او حیاتی وحالات روحی بر بدن وهمچنین تآثیر ویژگی های جهانی براوحیات وحش به دست خواهد آمد.
ویژگی های اصلی انسان
۱- علم و آگاهی
۲- میل یا گرایش
۳- اختیاریا آزادی
۴- قدرت یا توانایی
۵- تحول پذیری شخصی
الف)‌علم وآگاهی دونوع داریم
۱- حضوری :‌خود آگاهی یا علم انسان به ویژگی های روحی ، قوای جسمی ، اندیشه های خودآگاهی.
۲- اکتسابی :‌ علم ما به جهانی پیرامون را شامل شود، آسمان ،‌زمین ،‌و…..
ب)‌میل وگرایش انسان ؛‌یکی دیگر از ویژگی های روحی انسان تمایلات یا گرایش های متنوع است تمایلات وگرایشات گوناگون در انسان منشأ رفتارهای متفاوت است وهیچگونه فعل ارادی از انسان بدون انگیزه روانی صادر نمی شود.

مشخصات میل وگرایش :‌
۱- میل اساساً موتور محرک در افعال ارادی حیوانی وانسانی است
۲- میل شعوری آگاهانه است و مانند میل طبیعی فقط کشش ناآگاهانه نیست.
۳- میل شعوری همراه اراده واختیار است
۴- اهداف همواره بر اساس امیال شکل می گیرد تا میل به علم نباشد تحصیل علم هدف قرار نمی گیرد.

اصالت فطرت وگرایش های انسانی :‌
خداگرایی وتعلق قلبی به ماورای طبیعت بویژه دین، فطری و ذاتی انسان است گرایش فطری دارای ویژگیهای زیر می باشد.
۱- در همه افراد بشر وجود دارد
۲- درهمه ادوار تاریخ وجود دارد
۳- در همه محیطها واقوام وجوامع به چشم می خورد
۴- قابل سلب ونفی کلی از انسان نیستند.‌
۵- عوامل خارجی در اصل وجود وعدم آن تأثیر ندارد ولی در فعلیت وعدم فعلیت ولذت ضعف آن نقش دارد.
ج)‌اختیار و آگاهی :‌یکی از ویژ گیهای بشر اختیار و آزادی وقدرت انتخاب گری است اساس تکلیف صواب، عقاب، زشتی وزیبایی ،‌ زیبایی اخلاقی ومسئولیت انسان به این ویژه گی وابسته است . مانند کسی است که در باغی محصور است ولی در آنجا برای انتخاب میوه وگلهای متنوع آزاد ومختار است.
د) قدرت وتوانایی :‌ هرگونه نیروکه بتواند مبدأ یا منشأ‌کار یا اثری شود.
الف)‌قدرت مادی
ب)‌قدرت غیر مادی
قدرت مادی انرژی یا نیرویی که موجود در برخی اجسام است که می تواند منشأ ومبدأ حرکت شود که هم در انسان و هم در غیر انسان وجود دارد مثل قدرت مغناطیسی‌آهنربا وقدرت موجود در آنتی بیوتیک ها قدرت غیر مادی که هرگونه نیروی غیر مادی را شامل می شود نظیر قوا وکنییات گوناگون نفسانی
هه)‌تحول پذیری شخصیت
ویژگیهای تحول پذیری انسان :
۱- آگاهانه
۲- آزادانه
۳- تأثیر عمل درکار
عوامل موثر بر شخصیت
توارث
بیرونی : عامل محیط طبیعی ومادی

عوامل اجتماعی
درونی :‌ نظیر اندیشه تعقل وفطرت غریزه گرایش ها اراده می باشد که تأثیر عمده ای بر شخصیت انسانی دارد.
تأثیر عمل در کار:‌ همان گونه که امور روانی وشخصیت مبدأ کار و عمل است عمل نیز به سهم خود تأثیر عمیقی برشکل گیری ساختار شخصیت انسان دارد.

تعریف فلسفه :‌
فلسفه از دو کلمه فیلو و سوفیا تشکیل شده است. فیلو به معنی دولت داشتن وسوفیا به معنای دانش می باشد بنابراین فلسفه یعنی دوستداری دانش . در مفهوم فلسفه عبارتست از ژرف اندیشی یعنی نگاه عمیق کردن به مسائل زندگی ( فلسفیدن)‌
بنابراین فلیسوف یعنی کسی که با نگاه ژرف به مسائل می نگرد. فلسفه برای شناخت واقعی تربیت بدنی ضروری است جوهر هر اصل ورشته تنها با بررسی اصول عمومی فلسفی و فلسفه قلمروهای تخصصی آن رشته قابل تصدیق می باشد. فلسفه یک قلمرو وتحقیقی است که به کمک اصول آن افراد در یک طریق مناسب ورضایت بخش ارتباط خود را با جهان ارزیابی می کنند.
فلسفه عبارتست از مجموعه دانش و آگاهی از جهان .

اجزای فلسفه عبارتنداز متافیزیک:‌با قوانین هستی در ارتباط است مثلاً مفهوم وجود هستی چیست؟‌ اعمال انسان چگونه نظارت واداره می‎شود؟‌جهان چگونه است وچگونه اداره می شود؟‌ خدا چیست؟‌ پرسش زیر نیز در قلمرو تربیت از مالکیت متافیزیکی برخوردار است چه تجاربی برنامه های تربیت بدنی را قادر خواهد ساخت تا در دنیای واقعی موفق باشند.م به نظر ویل دورانت (فیلسوف)‌متافیزیک واقعیت هرشی را که با نوع بشر وجهان مرتبط باشد مورد بررسی قرار می دهد. (۱)
معرفت شناسی :‌راجع به معرفت اندوزی و انواع دانشهای کسب کردنی می باشد وآن عبارتست از بررسی جامع یک دانش . دانشجویان به دنبال حقیقت فعالیتهای بدنی هستند وکار معرفت شناسی پاسخ به سئوال حقیقت چیست ؟ می‎باشد. (۲)
ارزش شناسی :‌ در ارزش شناسی با سؤالاتی همچون ارزشها را چگونه تشخیص دهیم ومعیار این تشخیص چیست؟‌مواجهیم ارزش شناسی با اهداف و ارزشهای جامعه در ارتباط است و در قلمرو تربیت بدنی نیز بی نهایت مهم تلقی می شود . زیرا ارزشها واهداف اجتماعی پایه و اساس دوره تحصیلات در مدارس و دانشگاهها هستند. (۳)

اخلاقیات:‌ اخلاق زیر مجموعه شخصی ارزش شناسی است . اخلاق به تعریف خصوصیات ومعیارهای اخلاقی کمک می کندوبه عنوان پایه ای برای رفتار فرد محسوب می شود . در تربیت بدنی سئوالات اخلاقی از مهمترین اعمال تربیت بدنی ورزش می باشد. تربیت بدنی و ورزش افراد را در شرایطی قرار می دهد تا شخصیت وماهیت واقعی خود را بروز دهند. (۴)

منطق :‌ منطق بشر را باشیوه کامل و هوشیارانه زندگی وتفکر آشنا می سازد منطق عبارتست از ارتباط منظم ومرتب یک حقیقت وعقیده با یکدیگر ولی تربیت بدنی یک جریان فکری منطقی را برای رسیدن به حقیقت در پیش می گیرد. (۵)
زیبایی شناسی : این حیطه عبارتست از مطالعه و تعین ملاک زیبایی در طبیعت وهنرها (رقص- مجسمه سازی- نقاشی – موسیقی – نویسندگی) زیبایی شناسی شاخه ای از ارزش شناسی است و نه تنها با با هنر بلکه با هنرمند و شناخت دست آورد او در ارتباط است. حرکات و فعالیتهای زیبایی که دربعضی ورزشها ارائه می شود اغلب منبع لذت وافری می باشد. (۶)

ایدآلیسم :‌ ذهن وقایع را تفسیر می کند واقعیات را به وجود می آورد. اهمیت آمادگی جسمانی وحرکات جسمانی به خاطر تأثیر در توسعه وتکامل ذهن در جریان فکری ودرنهایت شخصیت انسانی می باشد وتربیت بدنی وبرنامه عملی ورزش باعث تقویت وپرورش واقعیات ذهن انسان می گردد.
رئالیسم :‌ جهان مادی همان جهان واقعی است وبوسیله قوانین طبیعت اداره می شود.اهمیت وارزش تربیت بدنی به دلیل تأثیر آن بر تندرستی وسلامت جسمی مورد تأیید واهمیت قرار می گیرد

ناتورالیسم : ‌واقعیت زندگی تحت تأثیر قوانین طبیعی می باشد وانسان موجود مکانیکی بوده که در حرکت قوانین طبیعی توسعه پیدا می کند. فعالیتهای جسمانی و ورزش برای توسعه کل وجود انسان موثر هستند . وفرد از طریق فعالیتهای انتخابی به اهداف مشخص خود دسترسی پیدا می کند.
پراگماتیسم :‌ واقعیات بوسیله تجارب زندگی فردی آشکار می شود فرد از طریق تجربه با حقیقت آشنا می شود در حیطه تربیت بدنی و ورزش و در دوره های تحصیلی مختلفی نیازها و علایق و تجارب سودمند فردی مورد ارزش واهمیت قرار می گیرد.

اگزستیانسیالیم:‌ واقعیات را بر اساس هستی انسان مورد پذیرش قرار می دهند و فرد از هر لحاظ در جمع مقدم می باشد و در حیطه تربیت بدنی و ورزش افراد در انتخاب انواع فعالیتها از آزادی عمل برخوردار بوده و فعالیتهای جسمانی و شرایط و موقعیتها را برای توسعه خود آگاهی ومسئولیت پذیری بوجود می آورد.
تعلیم و تربیت :‌ به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه انسان در مسیر کمال فردی و اجتماعی وی و به عنوان هدایت کننده برای انسانها می باشد.
ورزش :‌ به کلیه فعالیتهای اطلاق می شود که با تحریک انگیزه های درونی وبیرونی توأم با فعالیتهای شدید جهانی و به صورت رقابتی در چهار چوب یکسری قوانین رسمی و نهادینه شده به صورت رقابتی اجرا می گردد.

تربیت بدنی:‌ جزیی از فرایند تعلیم وتربیت است که با استفاده از حرکات بدنی و واسطه قرار دادن جسم انسان موجب پرورش وبه کمال رسیدن ابعاد روحی ومعنوی انسان می گردد.
سطوح مختلف حرکات بدنی :
۱- حرکات بازتابی: بازتاب گرفتن
۲- حرکات بنیادی: عمل گرفتن ـ دست کاری اشیاء- راه رفتن
۳- تواناییهای ادراکی حرکتی: دویدن- تمیز دادن مزه تمیز بصری
۴- حرکات مهارتی: دوچرخه سواری- پرش طول- حرکات اکروباتیک
۵- توانایی جسمانی: سرعت- چالاک – قدرت
تعاریف تربیت بدنی وورزش در تمدنها ی اولیه.
بررسی تفکرات این دوره را از قرون پنجم قبل از میلاد یعنی تاریخ پیدایش فلاسفه بزرگی چون افلاطون ارسطو و سقراط آغاز می کنیم:
افلاطون ورزش را وسیله ای برای آماده کردن مردان صالح برای رسیدن به مدینه فاضله می دانست به عقیده افلاطون افراط در ورزش یا تحصیل مضرات بی شماری را در بردارد ورزشکار بی علم خطرناک وعالم غیر ورزشکار علیل و نحیف می شود. پس بنابراین بهترین طریقه تعلیم وتربیت آمیخته کردن ورزش وتحصیل می باشد. موفقیت همیشه نصیب کسانی می شود که قسمتی از اوقات خود را صدف تربیت بدن و قسمتی دیگر را تربیت روح می نمایند. روحیات اینگونه افراد طبعاً قوی تر وفکرشان روشن تر است.

ورزش در قرون وسطی ( قرون پنجم تا آغاز قرن شانزدهم میلادی)‌
در قرون وسطی کلیسای کاتولیک مقتدرترین نهاد اجتماعی کشورهای اروپایی بود در طی این قرون تربیت بدنی و ورزش دوران نابودی خود را می گذرانید چراکه عالی ترین مقام شخصیت اجتماعی را کسانی داشتند که در رشته الهیات تحصیل می کردند واین به ظاهر روحانیون با تمام قدرت سعی می کردند پرورش جسم متروک شود. وآنها را تشویق به دیرنشینی و پناه بردن به صومعه ها می نمودند. علی رقم همه این تفکرات ناصحیح به نام دین ورزش و تربیت بدنی جایگاه خاصی برای طبقات ثروتمند داشته وبه ورزشهای مفرحی چون شنا کردن سرسره خوردن ،‌اسب دوانی،‌تمرین با تیروکمان کشتی گیری ،مشت زنی ،‌تنیس و فوتبال در بین آنان رواج داشته است.
تعریف تربیت بدنی و ورزش در مکتب وحی
انسان در جهان بینی اسلامی جزو شریفترین و بهترین مخلوقات قلمداد شده است . برابر ملاکهای اسلامی تربیت بدنی و ورزش وسیله ای است که در تربیت انسانهای سالم وکامل نقش فعالی را ایفا می کند آنرا راه گریختن از ناتوانی ،‌بالا بردن تحمل بدن برای بهتر زیستن، وبهتر تحمل کردن،‌ راه انجام ،‌بهتر کارها ،‌علم نگهداری تعادل فیزیولوژیکی قسمتهای ارادی بدن وتقویت قوای معنوی آن دانسته اند .
تربیت بدنی عبارتست از تربیت کل ابعاد وجودی انسان از لحاظ جسمانی ، فکری، اجتماعی ،‌عاطفی، اخلاقی، وایمانی برمبنای توانایی و استعداد وبا واسطه قرار دادن بدن.

تعاریف :‌
حرکات بازتابی:‌ حرکاتهایی غیر ارادی هستند که فراگیر با مواجه شدن با آنها به طور غیر آگاهانه پاسخ می دهد.
حرکات بنیادی :‌ این حرکات در طول سال اول وبعد از حرکات بازتاب اولیه در کودک توسعه می یابد.
توانایی ادراکی حرکتی :‌ این سطح شامل رفتارهای شناختی و هم چنین رفتارهای روانی حرکتی است.
توانایی جسمانی : این توانایی ها در عمل کرد موثر فرد نقش اساسی دارد یعنی فردی که دارای توانایی های جسمانی مطلوبی است پاسخ مناسبی به محیط ارائه می دهد.

حرکات مهارتی :‌ این حرکات در برگیرنده فعالیتهای حرکتی است که ضمن پیچیده بودن انجام آنها نیاز به یادگیری دارند. حرکات مهارتی نشان دهنده سطح شایستگی و تسلط در انجام یک عمل است.
انواع ورزش :‌ ورزشها دارای صور مختلفی هستند وآنها را می توان به صورتهای گوناگون تقسیم بندی کرد زیرا که هریک مقررات ویژه ای دارند
۱- ملاک تقسیم بندی برحسب ابزار مورد استفاده درورزش.
۲- تقسیم بندی چگونگی رابطه در روند فعالیت ورزشی .
۳- تقسیم بندی برحسب زمان ورزشها و منابع انرژی مورد استفاده (‌استقامتی و سرعتی – هوازی- بی هوازی )‌
۴- تقسیم بندی بانگرش روانشناسی ورزشی مانند فعالیتهایی که موجب تسلط بر طبیعت می شود( کوهنوردی )‌ فعالیتهایی که موجب برتری جامعه ومصونیت بخشیدن آن می شود ( تیراندازی )‌

۵- تقسیم بندی از نظر واکنشهای رفتاری
عوامل موثر بر آن،‌این نوع دسته بندی براساس چگونگی محرکی است که در مقابل ورزشکار وجود دارد (مهارت وثبات) ( وزنه برداری- برش طول وارتفاع )‌
ورزشهای بدون وسیله :‌ کشتی ودو
ورزشهای با وسیله : والیبال و…
مبارزه ای : رزمی
میدانی: دو
طبیعی ومکانیکی:‌ کوهنوردی
مهارت باز:‌ اسکی،‌قایقرانی ( قابل پیش بینی نیست)‌
هم بازهم بسته : ‌فوتبال و…
تعریف بازی :‌ به کلیه فعالیتهایی که فرد به صورت آزادانه وبا هدف خیالی جهت کسب لذت وشادی انجام می دهد. گفته می شود که بصورت ذاتی برانگیخته می شود
تعریف هدف : نقطه ای که برای رسیدن به آن حرکت می کنیم.
اهداف تربیت بدنی: مقاصد یا نتایج مطلوبی هستند که فرد با شرکت د رمسابقات به دنبال آن می باشد.
غایت :‌مجموعه انتظاراتی که فرد در زندگی می تواند از خود داشته باشد را گویند.
آرمان: انتظاراتی که دور از دست رس است یکی از مجموعه های غایت در زندگی فرد است که نشان دهنده جهت وسمت وسو دریک موضوع وغیر قابل دست رس عمومی می باشد.

مشخصات آرمان:‌ ۱- متعالی وپایدار و باارزش ( از هوی و هوس و امیال نفسانی به دور باشد)‌
۲- الهام بخش باشد (‌اگر یک بار شکست خوردیم دوباره به پا خیزیم)‌
۳- با اهداف تعلیم وتربیت سازگاری داشته باشد.

اهداف پنجگانه تربیت بدنی و ورزش در پرورش و تربیت انسان
۱-تکامل جهانی :‌ شرکت کننده برای افزایش آمادگی قلبی وعروقی ۲۰دقیقه هماهنگی هوازی انجام می دهد. (تست کوپر)
۲- روانی حرکتی : شرکت کننده طرز صحیح ضربه فورهند تنیس را نمایش خواهد داد. (تست والیبال)‌
۳- شناختی:‌شرکت کننده شیوه امتیاز بندی در گلف را شرح خواهد داد وآگاهی ازقوانین دربسکتبال
۴-عاطفی:‌ شرکت کننده هفته ای سه روز با اجرای تمرینات جدی واختیاری بدون نظارت مربی و بس قدردانی خود از اثر مثبت تمرینات را در زندگی بروز خواهد داد.
۵- اخلاقی:‌ کاری که مبدأ ومنبع ارزشی داشته باشد وجایگاه رفیع وبلندی داشته باشد. (شجاعت – تواضع ـ‌ جوانمردی)‌

تربیت بدنی وتاریخ :‌
معنای تاریخ :‌ مدتی را از ابتدای امری عظیم ، قدیم ومشهورتاظهور امردیگری که در ادامه آن رخ می دهد.
زمان وقوع واقعه ای یا سلسه اعمال و حوادث قابل ذکر که به ترتیب زمانها تنظیم شده باشد.
فایده تاریخ :
۱- آشنایی باعقاید وادیان
۲- آشنایی با مشکلات وگرفتاریهایی که درزندگی پیش می آید.
تربیت بدنی و ورزش در یونان باستان :‌
یونان اولین کشوری بود که درگسترش تربیت بدنی وورزش کوشش نموده است وآن زمان به سالهایی طلایی معروف بوده است. تربیت بدنی بخش مهم وحیاتی ازجریان تربیتی هر پسر یونانی بود.
هنر نقاشی، مجسمه سازی،‌ اجرای تربیت بدنی در جنشنهای ملی،‌ شکارکردن ،‌ یکی از مهمترین و متداولترین کارهایی بود که مردان یونان باستان انجام می دادند. وآنان در رشته های مختلف ورزش مانند ، بوکس ، رقص وشنامهارت داشتند. موزیک وژیمناستیک از مهمترین موارد مورد توجه در تعلیم وتربیت بودند موزیک برای پرورش روح و ژیمناستیک برای پرورش جسم. بازیهای المپیک قدیم در سال ۷۷۶ قبل از میلاد مسیح برای اولین بار در یونان تشکیل شد ودر آن ورزشکاران با انگیزه رضایت رب النوع ها بایکدیگر مسابقه می دادند،‌البته بانوان در المپیک شرکت نداشتند.

تربیت بدنی وورزش در رم :‌
مقدار زیادی از آداب ورسوم یونانیان در رم اثر گذاشته بود. زمانی که امپراطور آنها به قدرت رسید تربیت بدنی در ارتش آنها مشاهده می شود وبه طور اساسی ورزش آنها بر روی کار عملیات نظامی استوار شده بود . آنها جوانان و نوجوانان را در اردویی نظامی به نام ماتیوس جمع می کردند و به آنها تمرینهای سنگین ازجمله دویدن ،‌پریدن، شنا، پرتاب،‌ نیزه و دیسک می آموختند. رومیها به دلیل آنکه تربیت بدنی یونان با ساز و آواز توأم بود با آن موافق نبودند و معتقد بودند که تربیت بدنی باید تماشاچی را احساساتی کند،‌ خونش را به جوش آورد وصحنه های ترسناک ایجاد کند و مسابقه های آنان ،‌ارابه سواری ،مبارزه گلادیاتورها انسان و انسان ، حیوان و حیوان- حیوان و انسان و طریقه جنگیدن مردان با حیوانات که منجر به کشته شدن یکی از آنها می شد خلاصه نمود.

تربیت بدنی وورز ش در مصر باستان :‌
تربیت بدنی در مصر را می توان در سه موضوع مورد بحث قرار داد
۱- اشراف
۲- سربازان
۳- مردم عادی
اشراف :‌ چون قدرت مالی داشتند فرزندان خود را برای تعلیم وتربیت به مدارس خصوصی می فرستادند وبه آنها ژیمناستیک ، کشتی ،‌رقص،‌آشنایی با کمان ونیزه وشنارایاد می دادند.
سربازان :‌ صرفاً برای آماده ساختن بدن به منظور جلوگیری از حمله دشمنان کشور وحمایت از فرعون برای جمع آوری مالیات انجام می شده است. مصر را می توان اولین کشوری دانست که پی به اهمیت شنا برد به دلیل وجود رودخانه نیل. در کتیبه ها نشان داده شده در رودخانه نیل چگونه شنا می کردند.
مردم عادی:‌ با شغل مردم تربیت بدنی رابطه مستقیم داشت بطور مثال اگر کسی چنان بود که جنبش وحرکت فراوان لازم داشت او خود به خود دارای بدنی قوی ونیرومند می‌شد.

زمان پیدایش مسابقات عهدجدید ( ۱۸۹۶) پس از میلاد تقریبا ۱۰۹ سال قبل توسط بیردوکوبرتن فرانسوی که نزدیک به ۱۹ تا ۲۰ سال تلاش کرد که مسابقات عهد جدید را برگزار کند. هدف او آشنایی با آداب وفرهنگ ودیدگاههای ملل مختلف بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.