مقاله بازارهای الکترونیکی: تأثیر و تبعات


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بازارهای الکترونیکی: تأثیر و تبعات دارای ۷۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بازارهای الکترونیکی: تأثیر و تبعات  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بازارهای الکترونیکی: تأثیر و تبعات،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بازارهای الکترونیکی: تأثیر و تبعات :

بازارهای الکترونیکی: تأثیر و تبعات
تأثیر اقتصادی بازارهای الکترونیکی (بازارهای- e) را بررسی می‌کنیم.
نمونه‌های بازارهای e تأثیر بازارهای- e بر ریو ساختار صنایع، فرق‌های هزینه خریدار و فروشنده برای بازارهای سنتی و الکترونیکی، تبعات منبع درآمد برای فروشنده‌ها و واسطه‌گرهای داد و ستد و تعیین کننده‌های موفقیت بازار- e را شناسائی و تحلیل می‌کنیم.

مسأله کلی بیان شده این است که آیا انگیزه‌های اقتصادی برای بازارهای الکترونیکی وجود دارند، یا آنها فقط سرگرمی موقتی می‌باشند؟
(بازارهای الکترونیکی: اقتصاد هزینه داد و ستد؛ اقتصاد اطلاعات؛ ساختار صنعت؛ رفتار مصرف کننده؛ استراتژی (خط‌مشی) تجارت)

۱- مقدمه
داد و ستدهای بازرگانی برای قرنها صورت پذیرفته‌اند، اما انقلابی در حال وقوع است که بازار را متحول می‌سازد.
این تحول حادث می‌گردد زیرا رابطه بین سازمانها و مصرف‌کننده‌ها بطور فزاینده از طریق فن‌آوری اطلاعات الکترونیکی (IT) تسهیل می‌شوند.

عموماً به این امر به عنوان بازرگانی الکترونیکی (بازرگانی-e) اشاره می‌گردد که جزء عمده بازرگانی- e بازارهای در حال ظهور به حد کافی درک نمی‌شود.

در ۱۹۹۶ تعداد متضرهای (ضرر دیده‌ها) از تعداد سود برنده‌ها به نسبت ۲ به ۱ از بابت فعالیت‌های بازرگانی اینترنتی پیشی گرفتند (Rebello et al، ۱۹۹۶)
سؤالی که از رشد جاری بازارهای الکترونیکی پدیدار می‌گردد اینست که آیا انگیزه‌های اقتصادی برای خریداران و فروشنده‌ها جهت مشارکت در آنها وجود دارند، یا آیا آنها سرگرمی موقتی هستند.
هدف این مقاله بیان نمودن این مسئله می‌باشد.

کار گذشته بر روی رابطه نظری که عموماً براساس تحلیل اقتصادی هزینه داد و ستد (Williamson، ۱۹۸۵)، بین IT و طرز انجام داد و ستد است (بازارهای در مقابل سلسله مراتب) متمرکز گشته است.
(Bakos، ۱۹۹۱، بنیامین و Wigand، ۱۹۹۵، Whang, Eurbaxani، ۱۹۹۱؛ Malone et al، ۱۹۸۷؛ Malone et al، ۱۹۸۹؛ Rokart، ۱۹۹۱).

مطالعه ما شامل تحلیل اقتصادی بر مبنای هزینه، مشابه با کار قبلی است، اما بازارهای سنتی را با بازارهای الکترونیکی به جای بازارهای دارای سلسله مراتب مقایسه می‌کنیم.
Williamson بیان می‌دارد که مؤسسات اقتصادی سرمایه‌داری (یعنی بازارها و سلسله مراتب) هدف اصلی و تأثیر اقتصادی‌سازی بر روی هزینه‌های داد و ستد دارند (Williamson، ۱۹۸۵)

تز ما این است که در اکثر موارد، بازارهای الکترونیکی از مزیت‌های هزینه داد و ستد بر روی بازارهای سنتی بهره‌ می‌گیرند.
به خاطر این مزیت‌های هزینه داد و ستد می‌توانیم رشد مداوم را در بازارهای بر روی خط شبکه در اکثر صنایع انتظار داشته باشیم.

بخش‌های بعدی یافته‌های مطالعه ما را شرح می‌دهند.
در بخش ۲ چند نمونه بازارهای الکترونیکی را برای فراهم نمودن زمینه برای بخش‌های باقی ارائه می‌کنیم.
بخشهای باقی تأثیر بازارهای- e را از سه منظر: خریداران، فروشنده‌ها و سایر سازمانهای همراه با داد و ستدهای بازرگانی شرح می‌دهند.

در بخش ۳ تأثیراتی را که بازارهای- e بر روی ساختارهای صنعت دارند شناسائی می‌کنیم.
ساختار صنعت خرده‌فروشی، ساختار صنعت برای بازارهای- e محصول غیردیجیتالی و ساختار صنعت برای بازارهای- e همراه با محصولات دیجیتالی را مورد بحث قرار می‌دهیم.

در بخش ۴ خصوصیات بازارهای سنتی و الکترونیکی را از منظر خریدار ارزیابی می‌کنیم.
تعدادی تبعات درآمدی برای فرشنده‌ها و سایر سازمانها از این تحلیل و نیز تحلیل از بخش قبلی استنتاج می‌کنیم.
در بخش ۵ فرق‌های بر مبنای هزینه، بین بازارهای سنتی و الکترونیکی را از منظر فروشنده مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

در بخش ۶ تأثیری را که بازارهای- e بر روی منابع درآمدی برای فراهم‌کنندگان محصول/خدمات، واسطه‌گرهای داد و ستد، فراهم‌کنندگان خدمات اینترنتی (ISPها) و دولت ایالتی و فدرالی دارند مورد بحث قرار می‌دهیم.
نهایتاً در بخش ۷ چند عامل تأثیرگذار بر روی موفقیت بازارهای-e را شناسائی می‌کنیم و در بخش ۸ نتیجه‌گیری‌های کلی خودمان را مورد بحث قرار می‌دهیم.

 

۲- بازارهای الکترونیکی: شرح و نمونه‌ها
انتقال به سوی بازرگانی الکترونیکی انقلابی است زیر آن مرتبط‌سازی مصرف‌کنندگان به بازارهای الکترونیکی را دربر می‌گیرد و نه تنها به طور الکترونیکی داد و ستدهای سلسله مراتبی را در داخل و بین سازمانها پشتیبانی می‌نماید (عموماً به عنوان مسأله یکپارچه‌سازی داد و ستد اشاره می‌گردد) شمول مصرف‌کنندگان، علاوه بر فراهم‌کنندگان محصول/خدمات، بطور برجسته، بزرگی بالقوه تغییر را افزایش می‌دهد.

قسمت قابل ملاحظه GDP هزینه‌های شخصی هستند (Stat-USA، ۱۹۹۸)
رشد گذشته در سیستم‌های یکپارچه‌سازی داد و ستد این داد و ستدها را از دست داد.
ماهیت انقلابی بازرگانی الکترونیکی انگیزه کافی را برای مطالعه بازارهای الکترونیکی جهت افزایش در فهم از تأثیر آنها بر روی مشارکت‌کنندگان بازاری، صنایع سنتی و جدیداً ایجاد شده و نیز به طور کلی اقتصاد فراهم می‌سازد.

مدل فرآیند تجارت از منظر مصرف‌کننده متشکل از فعالیت‌هائی که می‌توانند به سه فاز گروه‌بندی گردند می‌باشد: تعیین پیش خرید، انجام خرید و تعامل بعد خرید (Whinston, Kalakota، ۱۹۹۶)

هر یک از این فازها می‌تواند در بازارهای-e مکمل بطور الکترونیکی پشتیبانی شود، اما امروزه بازارهای-e عموماً تنها فعالیت‌های تعیین پیش‌خرید را پشتیبانی می‌نماید، گرچه آنها بیشتر به سوی انجام خرید حرکت می‌کنند.

۱-۲- توصیف بازار الکترونیکی
بازارهای الکترونیکی اساس بازرگانی الکترونیکی هستند.
آنها بطور بالقوه تبلیغ، محصول، تحویل محصولات قابل دیجیتالی و سیستم‌های پرداخت را یکپارچه می‌نمایند.

بازار الکترونیکی (یا سیستم بازار الکترونیکی) سیستم اطلاعاتی سازمانی است که به خریداران و فروشنده‌های مشارکت کننده امکان می‌دهد که اطلاعات درباره قیمت‌ها و ارائه‌های محصول را مبادله نمایند.

به شرکت عمل کننده سیستم به عنوان واسطه‌گر اشاره می‌گردد که ممکن است مشارکت کننده بازاری، خریدار یا فروشنده، طرف ثالث مستقل، یا کنسرسیوم چند شرکتی باشد (Bakos، ۱۹۹۱)

بازارهای- e روش الکترونیکی یا متصل به شبکه (on line) را برای تسهیل داد و ستدهای بین خریداران و فروشنده‌هائیکه به طور بالقوه پشتیبانی برای تمام مراحل در کل فرآیند اجرای سفارش تأمین می‌نمایند فراهم می‌سازند.

۲-۲- نمونه‌های بازارهای الکترونیکی
تعدادی بازارهای الکترونیکی برای خرید محصولات از CDها گرفته تا اتومبیل‌ها برای مصرف‌کنندگان فراهم هستند.

در ذیل نمونه‌های کنونی محصولات و یا خدمات هستند که از طریق بازارهای الکترونیکی مهیا می‌باشند.
گلها. Calyx و Corolla بازرگانی-e را برای تحول اساسی روشی که گلهای تازه چیده از تولیدکننده به مصرف‌کننده می‌رسند مورد استفاده قرار داده‌اند.

بطور سنتی، زنجیره ارزشی که گلهای چیده عرضه شده را دربرمی‌گیرد عبارتند از پرورنده، واسطه‌گر برای حمل به عمده‌فروش و نهایتاً گل‌فروش
از پژوهش گل فروش‌های بوستون در جولای ۱۹۹۵، قیمت، شامل هزینه تحول و مالیات، برای ترتیب نمونه‌ای گلها ۶۰ دلار بود.

Calyx و Corolla قادر به فراهم ساختن بازارهای الکترونیکی برای مصرف‌کننده‌ها جهت خریدن به طور مستقیم از پرورش دهنده‌های دارای گلهائی که با استفاده از فدرال اکسپرس ارسال می‌شوند قیمت تحویلی آنها ۵۴ دلار می‌باشد.

اکثر ین به خاطر حذف بعضی واسطه‌گرها بین پرورش‌دهنده‌ها و مشتریان است.
قیمت پرداختی به شرکت فراهم کننده بازار الکترونیکی عموماً پایین‌تر از منافع صورت پذیرفته؛ واسطه‌گرهای عمده‌فروش و خرده‌فروش می‌باشد.

اکثر این به خاطر حذف بعضی واسطه‌گرها بین پرورش‌دهنده‌ها و مشتریان است.
قیمت پرداختی به شرکت فراهم‌کننده بازار الکترونیکی عموماً پایین‌تر از منافع صورت پذیرفته‌؛ واسطه‌گرها عمده‌فروش و خرده‌فروش می‌باشد.
لباس: مشابه با نمونه گل چیده، نمونه صنعت پیراهن است.

قیمت برای هر پیراهن کیفیت بالا در زنجیره ارزشی که شامل عمده‌فروشی و خرده‌فروشی است ۲۷/۵۲ دلار می‌باشد.
حذف این واسطه‌گرها هزینه (قیمت) را تا ۴۵/۲۰ دلار کاهش می‌دهد ۶۲% می‌کاهد (بنیامین و Wigand، ۱۹۹۵)
اتومبیل‌ها، شکر از وب جهانی (وب گسترده جهانی)،

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.