مقاله آموزش معماری مبتنی بر پژوهش در برابر آموزش سنتی


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله آموزش معماری مبتنی بر پژوهش در برابر آموزش سنتی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آموزش معماری مبتنی بر پژوهش در برابر آموزش سنتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آموزش معماری مبتنی بر پژوهش در برابر آموزش سنتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آموزش معماری مبتنی بر پژوهش در برابر آموزش سنتی :

تعداد صفحات:۲۰
چکیده:
طراحی معماری مبحث بسیار پیچیده ای بوده و نحوه آموزش آن با چالش های متعددی همراه است. آشنایی اندک بخش عمده ای از اساتید و مدرسان معماری با اجزاء، الگوها و روشهای استاندارد آموزش باعث نابسامانی در آموزش بخش های مختلف معماری شده است. همچنین ماهیت متفاوت رشته معماری نسبت به سایر علوم دانشگاهی در ایجاد این وضعیت، تأثیر بسیار داشته است. استفاده اساتید از روشهای گوناگون و مختلف آموزشی بالاخص در دروس طراحی، باعث ناهمگونی در یادگیی دانشجویان معماری شده است. طراحی معماری به عنوان یکی فرآیند چند ساحتی و پیچیده متضمن دانش و خلاقیت می باشد. به دلیل گ ستردگی و تنوع حوزه ها و مفاهیمی که موضوع معماری و طراحی در فصل مشترک آن قرار دارد، همواره نیل به یک روش مشخص و جامع برای فرآیند معماری لاینحل باقی مانده است. آنچه که در این میان به نظر می رسد ضرورت شفاف سازی مؤلفه هایی چون رویکرد، استراتژی، الگوی آموزشی استاد و اثرگذاری آن بر ت غییر با ارتقاء نگرش دانشجو می باشد. در دهه های اخیر نیز نیاز به پژوهش میان رشته ای در موضوع آموزش طراحی معماری، بیش از پیش آشکار شده است. در این میان طراحان، برای حل مسائل معماری از تفسیرهای ذهنی و عینی کمک گرفته اند، لذا شناخت ضمیر ناخودآگاه و آگاه معمار و مخاطبان مؤلفه مهمی در جهت خواندن معماری شده است و این مهم می تواند از طریق بررسی جریان آموزشی رخ داده در طول یک ترم کلاس طراحی به منصه ظهور برسد. در این پژوهش سعی بر این است که با باین ویژگی های الگوی آموزشی طرح پژوهی از محورهای تفکر، راهبرد، ماهیت و اهداف به نقد و بررسی آن پرداخته شود. تحقیق حاضر، به منظور بررسی امکان دستیابی به روشها و رویکردهای کل نگر و فرآیندی در آموزش معماری و نحوه استفاده از آنها در آموزش طراحی معماری بر اساس پژوهش نظری به شیوه استدلالی ا نجام شده است، البته همواره باید تلاش نمود که ایرادات را برطرف کرده و با به کارگیری قدرت تفکر و داشتن ذهنی خلاق و پویا در پرتو دانش و پژوهش راه حل های بدیع و نو برای حل مسائل جدید ارائه داد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.