مقاله تحلیل سیر تاریخی رویکرد فلسفی رئالیسم در تحولات مفهومی در نظام آموزش و پرورش از رئالیسم تا رئالیسم انتقادی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تحلیل سیر تاریخی رویکرد فلسفی رئالیسم در تحولات مفهومی در نظام آموزش و پرورش از رئالیسم تا رئالیسم انتقادی دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحلیل سیر تاریخی رویکرد فلسفی رئالیسم در تحولات مفهومی در نظام آموزش و پرورش از رئالیسم تا رئالیسم انتقادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل سیر تاریخی رویکرد فلسفی رئالیسم در تحولات مفهومی در نظام آموزش و پرورش از رئالیسم تا رئالیسم انتقادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحلیل سیر تاریخی رویکرد فلسفی رئالیسم در تحولات مفهومی در نظام آموزش و پرورش از رئالیسم تا رئالیسم انتقادی :

تعداد صفحات:۵
چکیده:
واقع گرایی که قدمت آن به ارسطو برمیگردد و تادوران کنونی نیز ادامه دارد یکی ازمکاتب نظام دارتربیتی است که دارای تبیین های هستی شناسی معرفت شناسی و ارزش شناسی و انسان شناسی می باشد گوتک ۱۳۹۰: ۴۹ پیش فرض این دیدگاه این می باشد که واقعیت درجهان و خارج ازذهن ما وجود دارد ازاین رو با بررسی و شناخت دقیق است که میتوان به حقیقت امور دست یافت این دیدگاه درسیرتاریخی و تحولی خود نگرشهای متفاوتی را به خود دیده است نگرشهایی که تازمان حال نیز وجود داشته و دارای تبیین های تربیتی خاص خود می باشند رویکردها همواره سعی درارایه تبیین بهتری ازرویکرد قبلی و اصلاح نقاط ضعف رویکرد پیشین و سعی درشناخت و تبیین مسائل حاال حیات بشری داشته اند اما مسئله ای که وجود دارد این است که درتمامی کتب فلسفی که دررابطه با رئالیسم گوتک ۱۳۹۰ شریعتمداری ۱۳۸۵ و اوزمن ۱۳۷۹ تدوین یافته است صرفا به تشریح رئالیسم و دوره های آن و دلالتهای تربیتیشان پرداخته شده است ولی هیچکدام ازاین اثار اشاره ای به نقاط ضعف و محدودیت های هرکدام ازدوره ها که منتج به روی اوری به دیدگاه جدید شده نپرداخته اند ازاین رو ضروری است به سیرتحول رئالیسم درتعلیم و تربیت باتوجه به نقاط ضعف هررویکرد و لزوم روی اوری به رویکرد جدیدتر و درعین حال علت توجه به رویکرد پیشین دردوران حاضر پرداخته شود لذا بررسی سیرتحولی رویکردهای رئالیستی و مفروضات و مفاهیمی را که درتعلیم و تربیت ایجادنموده همراه با نقاط ضعف آنها به منظور شناخت برنامه های تربیتی مبتنی بردیدگاه رئالیسم میتواند مفید باشد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.