مقاله مدرسه دانش آفرین :سناریوی جدید مدارس فردا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مدرسه دانش آفرین :سناریوی جدید مدارس فردا دارای ۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مدرسه دانش آفرین :سناریوی جدید مدارس فردا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مدرسه دانش آفرین :سناریوی جدید مدارس فردا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مدرسه دانش آفرین :سناریوی جدید مدارس فردا :

تعداد صفحات:۲
چکیده:
براساس مدل جهانی توسعه مبتنی بردانایی اموزش و پرورش به عنوان محور توسعه پایدارمعرفی شده و یادگیری نواوری و دانش افرینی درمرکزنظام اقتصادی اجتماعی جدید قرارگرفته است به دنبال این تغییر سیاست جهانی ضرورت تحول و انطباق نظام های اموزشی باالزامات جامعه دانایی محور و اقتصاددانش بنیان دردستورکارنهادهای بین المللی قرارگرفت براساس مدل توسعه مبتنی بردانایی تمرکز براموزش به مفهوم تاکید برنیروی کارتحصییلکرده و ماهری است که قادر به ارتقا و انطباق مستمر مهارتهایش برای خلق و کاربرد موثر دانش باشد درپاسخ به این سوال که مدارس اینده چگونه خواهند بود یونسکو۲۰۰۱ سه سناریو برای مدارس آینده ترسیم کرده است سناریو اول بروضعیت موجود مدارس یعنی ساختاربوروکراتیک دلالت دارد سناریو دوم ناظر برمهندسی مجدد مدرسه با تمرکز برمدرسه به عنوان یک سازمان یادگیرنده می باشد سناریو سوم به ذوب شدن مدارس و جایگزینی شبکه های یادگیرنده و به اصطلاح مهاجرت معلمان اشاره دارد بیان این سناریوها به بیانی دیگر ناظربرمراتب تحول مدارس دراینده است درحال حاضر به نظر می رسد سناریوی جدید مدارس درجامعه دانایی محور سناریو دوم موردنظر یونسکو به عنوان مدرسه یادگیرنده و مدرسه دانش افرین باشد که هدف اصلی آن خروج مدارس ازانزوا و بازتعریف اموزش و یادگیری باتاکید بریادگیری مادام العمر و اموزش مهارتهای روش شناختی می باشد واضح است که این مهارتهای روش شناختی را نمی توان تحت نظام اموزش سنتی و بوروکراتیک فراگرفت که درآن معلم به عنوان تنها منبع دانش و انتقال دهنده حقایق به دانش اموزانی که آنها را برای گذراندن دوره های اموزشی و کسب درامد فرامیگیرند عمل می کند درسناریوی جدید دانش افرینی استعاره جدیدی برای یادگیری درعصردانش تلقی میشود و ازمعلمان انتظار میرود که دانش حرفه ای خود را ارتقا بخشند و فرایند یاددهی یادگیری را بطور اثربخش مدیریت کنند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.