مقاله مبادله و چرخههای همکاری: تجزیه وتحلیل تئوریکی و تجربی مشارکت درکار
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مبادله و چرخههای همکاری: تجزیه وتحلیل تئوریکی و تجربی مشارکت درکار دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مبادله و چرخههای همکاری: تجزیه وتحلیل تئوریکی و تجربی مشارکت درکار کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مبادله و چرخههای همکاری: تجزیه وتحلیل تئوریکی و تجربی مشارکت درکار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مبادله و چرخههای همکاری: تجزیه وتحلیل تئوریکی و تجربی مشارکت درکار :
مبادله و چرخههای همکاری: تجزیه وتحلیل تئوریکی و تجربی مشارکت درکار
چکیده
این مطالعه، ماهیت و عمل سیستمهای مشارکتی درکار، یعنی سیستمهای غیرقانونی مبادله مشارکتی بین مدیریت وکار درسازمانها را توصیف میکند. ابتدا، مدل تشریحی کلی مشارکت را ارائه داده و سپس، آنرا در دادهها و اطلاعاتی از نمونه ۵۲ سازمان UK، با استفاده از واکنشهای هماهنگ مدیریت و کارمندان، آزمایش میکنیم. این مدل، فرض را بر این قرار میدهد که تراست،
مبادله و مشارکت، مکانیسمهای اصلی عملی مؤثر سازمانهای مشارکتی می باشند. نتایج تجزیه وتحلیل، عناصر واجزای اصلی مدل را شدیداً ساپورت میکنند. این امر، متمل بر ایده ای می باشد که از مفهوم چرخه تراست، مبادله و همکاری حاصل شده مبنی بر اینکه مدیریت و نیروی کار، با رفتارهای مشارکتی مؤثر و مفید متقابل در سازمانها میتوانند به توسعه و رشد سیستمهای مشارکتی با عملکرد و تراست بالا کمک کنند.
مقدمه
سیستم های مشارکتی مدیریت – نیروی کار، ودر سالهای اخیر، توجه متخصصین و کارشناسان را به خود معطوف کردهاند. بنابراین، درحال حاضر، هنوز توافق اندکی در مورد ماهیت و مفهوم
مشارکت در کار وجود دارد. شاید، ارائه الفاظ مربوط به مفهوم مشارکت و شکلهای مختلفی که این تنظیمات میتوانند وارد عمل کنند، غافلگیر کننده نیست. در نتیجه، هنوز مباحث قابل ملاحظهای در آثار ادبی در مورد ویژگیهای مشارکت وجود دارد، و نویسندگان مختلف، تفاسیر و تعاریف مختلفی از این پدیده ارائه میدهند. تقابل، تراست (اعتماد) مشارکت ویژگیهای اصلی همکاری و مشارکت مؤثر در سازمانها به شمار میروند.اما تا این تاریخ، عمل چنین پروسههایی به شکل سیستماتیک، بررسی نشده است.
این مطالعه، به سه شیوه عمل میکند. اول با توسعه درک تئوریکی واضح تری از مشارکتهای مدیریت- نیروی کار در کار به عنوان سیستمهای غیرقانونی اداره مشارکتی مبتنی بر تراست، مبادله و همکاری، دوم ، با ارائه عوامل اصلی که احتمالاً توسعه موثر چنین سیستمهایی را در سازمانها، تسهیل میسازند، و سوم، با بررسی اثر این سیستم ها بر عملکرد سازمانی و رفاه کارمند، ما ، بدین منظور، ابتدا به بررسی مفهوم مشارکت، با مفاهیم تراست، مبادله وهمکاری
میپردازیم، سپس، مقدمات سازمانی و نتایج سیستمهای مشارکتی را تجزیه و تحلیل می کنیم. سپس مدل تشریحی مشارکت را که تراست، مبادله وهمکاری را مکانیسم های اصلی سیستم های مشارکت و عوامل اصلی واسطه بین انواع مختلف سیستم استخدام وعملکرد سازمانی و رفاه کارمند تلقی می کند، ارائه میدهیم. در قسمت دوم مقاله، این مدل را با استفاده از دادههای مقطع عرضی نمونهای از ۵۲ سازمان UK، آزمایش میکنیم. نتایج تجزیه و تحلیل، در بخش آخر مقاله، همراه با مفاهیم کلی مطالعه،ارائه میشوند.
– سیستمهای مشارکت و ماهیت همکاری مدیریت – نیروی کار در کار
در آثار ادبی به هیچ تعریفی در مورد مشارکت وجود ندارد. بنابراین، عناصر و اجزای متعددی وجود دارند که همگی در مفاهیم فعلی، مورد تأکید قرار میگیرند. مثلاً، این موارد مشتمل بر مفاهیم سودهای دو جانبه و متقابل، تراست و مقابله به مثل
می باشد. در اغلب موارد، مفاهیم فعلی مشارکت، نسبتاً مبهم ونامعلومند و مطالبی را در مورد تراست و همکاری مرتبط با تجزیه و تحلیل سیستمهای مشارکتی ارائه میدهند.
ما، دراین مطالعه با توسعه و اتکا بر کارهای قبلی در این زمینه، مفاهیم سیستم مشارکت را به عنوان سیستمهای غیرقانونی کم و بیش رسمی مبادله متقابل که جهت به حداکثر رسانی همکاری بین مدیریت و نیروی کار در سازمانها طراحی شده اند، ارائه میدهیم. نکته اصلی ، ایده
ای است که بعضی بر اینکه در سیستمهای مشارکت، مدیریت و نیروی کار – به شکل کم و بیش رسمی یا اختیاری، خودشان را مقید و متعهد می کنند که در شکل های متعهد و متقابل سودمند رفتار مشارکتی دخالت داشته باشند. رفتار مشارکتی، در اینجا رفتار یک عامل در یک مشارکت اجتماعی می باشد که از نظر عوامل دیگر موجود در آن مشارکت، جهت نیل به اهداف مورد
نظرشان کمک کرده و بنابراین، مفید و مطلوب تلقی میشود. بنابراین، در اصل، سیستم های مشارکتی، سیستمهایی هستند که در آنها،مدیریت و نیروی کار،خود را ملزم میدانند که با یکدیگر همکاری کرده و در مبادله در مورد مانع متقابل برای طرف دیگر، منافعی داشته باشند.
مبادله، از موردی تا مورد دیگر، متفاوت و متغییر میباشد. بنابراین، در مدیریت، مبادله میتواند مشتمل برتعهد در مقابل فراهم آوری منافعی در رابطه با پروسه و نتیجه آن برای نیروی کار باشد. منابع پروسه، مشتمل بر فرصتهایی در مورد مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم کارمندی میباشند. مشارکت مستقیم، عمدتاً مشتمل بر فرصتهایی برای کارمندان، جهت مشارکت درتصمیمات
روزانهای است که مستقیماً آنها را تحت تأثیر میدهند، در حالیکه مشارکت غیرمستقیم، مشتمل بر فرصتهایی برای کارمندان، جهت داشتن تنشی در اداره سازمان، از طریق نمایندگان و مسئولین منتخب و منصوب میباشد. از سوی دیگر، منافع (out come)، مشتمل بر اشکال مختلف
پاداشهای درونی و خارجی، مثل حقوق بالا، امنیت شغلی، فرصتهایی برای توسعه شخصی و ارتقای مهارت وغیره میباشند. متشابهاً، مبادله در مورد نیروی کار، میتواند مشتمل بر ارائه منافع و مزایا به مدیریت میباشد. این منافع، مشتمل بر تعهد و مسئولیتی از جانب کارمندان جهت حداکثر رسانی وظایف و عملکرد اختیاری ، با افزایش تلاش وکوشش و دخالت در اشکال مختلف رفتارهای اجتماعی و سازمانی، مثل کمک به پیشرفت پیوسته و مداوم، ابتکار وانعطاف پذیری در کار، میباشند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.