مقاله سیر تحول نقوش تزئینی و انواع نقوش وابسته به معماری اسلامی- ایران در معماری داخلی


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله سیر تحول نقوش تزئینی و انواع نقوش وابسته به معماری اسلامی- ایران در معماری داخلی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سیر تحول نقوش تزئینی و انواع نقوش وابسته به معماری اسلامی- ایران در معماری داخلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سیر تحول نقوش تزئینی و انواع نقوش وابسته به معماری اسلامی- ایران در معماری داخلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سیر تحول نقوش تزئینی و انواع نقوش وابسته به معماری اسلامی- ایران در معماری داخلی :

تعداد صفحات:۱۴
چکیده:
معماری داخلی ایران از قدیمی ترین دوران تا کنون همواره با تزئین همراه بوده است و تنها در زمان کوتاه پس از ورود اسلام به ایران بناها ساده و بدون تزئین می باشند. از سده های دوم و سوم هجری تزئینات گج بری و آجری به تدریج رایج می شود که در عصر سلاجقه این شیوه به اوج خود می رسد. در این میان بناهای تاریخی از جمله کهن ترین و جامع ترین دایره المعارف نقشمایه ها می باشند. مساجد، بقعه ها، آرامگاه ها و کلیساها در ایران را می تواان جولانگاهایی دانست در جهت خودنمایی هر چه بیشتر هنرمند ایرانی در مصور نمودن مفاهیم والا به کارگیری آرایه های گیاهی، هندسی و حیوانی در معماری اسلامی بهترین برهان بر ایمان هنرمند مسلمان است. هنرمند مسلمان با استفاده از انواع آرایه های هندسی و گیاهی در بناهای اسلامی به نوعی این آرایه ها را وسیله ای در جهت بیان عقاید دینی و مذهبی خود قرار داده است. درگیری این آرایهها با ایمان و عقاید مذهبی نوعی جاودانگی اصالت و خلوص را در آنها بازتاب می دهد. با دریافت مفاهیم نمادین نقش و نگاره ها در معماری تزئینی اسلامی و ریه یابی آنها می توان به شناخت ذهن و اندیه معماران و در نتیجه به فرهنگ و جهان بینی و تلالو آرمان ها در آن جامعه دست یافت. در این مقاله با موضشوع بیان نمادین در تزئینات معماری ایرانی- اسلامی اهداف زیردنبال می شود. بررسی و شناخت انواع تزئینات در معماری اسلامی- ایرانی نماد شناسی آرایه های معماری اسلامی- ایرانی نماد شناسی آرایه های معماری اسلامی- ایرانی سوالاتی که در این مقاله به آنها اسخ داده می شود عبارتند از: از چه دوره ای تزئینات در معماری داخلی وارد شد؟ انواع تزئینات در معماری اسلامی- ایرانی کدامند؟ تزئینات معماری اسلامی از لحاظ نماد شناسی دارای چه ویژگی هایی می باشند؟ کاربرد تزئینات بیتر در کجا و به چه منظور بوده است؟ روش گردآوری مطالب به صورت میدانی و کتابخانه ای بوده و مقاله از نوع تحلیلی مقایسه ای توصیفی و تاریخی می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.