مقاله آموزش واحد درسی سواد رسانه ای در آموزش وپرورش باسته ها وراه کارها


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله آموزش واحد درسی سواد رسانه ای در آموزش وپرورش باسته ها وراه کارها دارای ۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آموزش واحد درسی سواد رسانه ای در آموزش وپرورش باسته ها وراه کارها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آموزش واحد درسی سواد رسانه ای در آموزش وپرورش باسته ها وراه کارها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آموزش واحد درسی سواد رسانه ای در آموزش وپرورش باسته ها وراه کارها :

تعداد صفحات:۴
چکیده:
اندیشمندان علوم اجتماعی تغییرات جوامع را براساس عوامل مختلفی تبیین کرده اند موسسه تحقیقات رسانه ای ترندوان در آلمان تاریخ تغییرات جوامع انسانی را براساس ظهور رشد وگشترش رسانه ها تقسیم بندی کرده است .جامعه ی اطلاعاتی عصری است که در آن کودکان ونوجوانان پیش از هر عصر دیگری در مواجهه با پیام های رسانه ای قرار می گیرند برنامه های کودک انیمیشن ها ، فیلم های سینمایی وب سایت ها وبازی های رایانه ای تنها بخشی از ابزارهای رسانه ای هستند که کودکان ما را احاظه کرده اند اینک رسانه ها به مثابه عنصری جدایی ناپذیر از زندگی ما نقش آفرینی می کنند زندگی در جهان رسانه ای برای افرادی که مهارت های لازم ومرتبط با این زیست بوم جدید را نداشته باشند با مشکلات فراوانی همراه خواهد بود.معمولا وقتی تاثیرات نامناسب انواع رسانه ها مانند بازی ها رایانه ای شبکه های ماهواره ای استفاده نا بجا ا ز اینترنت و;. به صورت افت تحصیلی مشکلات اخلاقی ورفتاری وآسیب های اجتماعی آشکار شود به راه های درمانی اندیشیده می شود در حالی که بهتر است این گروه را به ابزار نیرومند تری به نام سواد رسانه ای مجهز سازیم تا خود به کمک والدین وسایر منابع مفید فعالانه دست به گزینشگری وپالایش بزنند ورژیم مصرف رسانه ای خود را تنظیم وکنترل کنند ( تقی پور وفولادی نژاد ۱۳۹۱) با برخورداری از سواد رسانه ای ( از انتخاب ساده رسانه ای تا نقد متن ) ورسیدن به سطح عمیق آن ( فهم وتفسیر زمینه های متن ) این امکان برای مخاطب فراهم می شود که در برابر هجوم سرسام اور القای پیام های رسانه ای ((هویت)) خود را حفظ کند ازاین رو این دسته از مخاطبان که دارای سواد رسانه ای هستند اجازه نمی دهند نظام سلطه جویانه پیام های رسانه ای آنان را کنترل کند آنان همچنین جهان واقعی را همسان با تفسیرهای رسانه ای در نظر نمی گیرند (بولز ۳:۲۰۰۲) براین اساس سواد رسانه ای مهارتی است آموزشی ، مبتنی بر تفکر انتقادی شامل یک نظام تفسیری وترجیحی ومتاثر از داوری های ذهنی واخلاقی که مواجهه فرد را با پیام های رسانه ای شکل می دهد ومخاطب را از مواجهه ی منفعلانه به مخاطبی هوشمند تبدیل می کند ( طلوعی ، ۱۳۹۱). آموزش سواد رسانه ای در کانادا در سال ۱۹۸۷ با تشکیل انجمن سواد رسانه ای آغاز شد اعضای این انجمن متشکل از آموزگاران محققان دانشگاه ها وسازندگان محصولات رسانه ای همگانی بودند پس از سال ۱۹۷۸ مباحث سواد رسانه ای به صورت موضوعی درسی در برنامه های درس انگلیسی مدارس انتاریو گنجانده شد از سال ۱۹۹۲ پس از ترجمه کتاب سواد رسانه ای در ژاپن این مفهوم به صورت تازه تری وارد مطالعات رسانه ای این کشور شد اما نکته قابل توجه اینست که بر خلاف کشور کانادا از سواد رسانه ای ، برای مقابله با فرهنگ آمریکایی واستحکام بخشی به هویت کانادایی استفاده میکرد ژاپن این مفهوم را برای بررسی انتقادی فرآورده های نهایی ونقد وتحلیل ایجاد شده از سوی رسانه ها به کار می برد (تقی پور و فولادی نژاد ۱۳۹۱).تحقیقات متعددی نیز پیرامون مزیت های آموزش سواد رسانه ای انجام پذیرفته است .دریک پژوهش که نتایج آن را دانشگاه استفورد با عنوان تحقیق روی سواد رسانه ای در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده است هابز وفراست برای دو گروه از نوجوانان مورد مطالعه تبلیغ سی ثانیه مربوط به نوشابه با برند پپسی را پحش کردند یک گروه تحت آموزش های سواد رسانه ای قرار گرفته بود وگروه دوم به عنوان گروه کنترل حضور داشت پس از پخش فیلم و بررسی های انجام شده مشخص شد افرادی که دارای سواد رسانه ای هستند می توانند به شکل تاثیر گذاری تکنیک های اقناع کلامی به کار رفته در تبلیغ مخاطب هدف نقطه نظر وتکنیک های ساختار خلاق به کار رفته در تبلیغات را تشخیص دهند آنها معتقدند سواد رسانه ای در گذشته در زمینه آگاه کردن افراد به نگرش های کلیشه ای تبلیغات پروپاگاندا وحفاظت در برابر تاثیرات نامطلوب رسانه ها بسیار مفید است (Hobbs&Frost,2003)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.