مقاله اثر آموزش هشت هفته بازی درمانی بر بهبود نشانگان اختلال بیش فعالی دانش آموز ابتدایی شهر کرمانشاه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثر آموزش هشت هفته بازی درمانی بر بهبود نشانگان اختلال بیش فعالی دانش آموز ابتدایی شهر کرمانشاه دارای ۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثر آموزش هشت هفته بازی درمانی بر بهبود نشانگان اختلال بیش فعالی دانش آموز ابتدایی شهر کرمانشاه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر آموزش هشت هفته بازی درمانی بر بهبود نشانگان اختلال بیش فعالی دانش آموز ابتدایی شهر کرمانشاه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثر آموزش هشت هفته بازی درمانی بر بهبود نشانگان اختلال بیش فعالی دانش آموز ابتدایی شهر کرمانشاه :
تعداد صفحات:۴
چکیده:
اختلال نارسایی توجه با بیش فعالی (ADHD) یکی از رایج ترین اختلال های عصب – روانشناختی شناخته شده کودکان ونوجوانان است این اختلال یک نشانه یای سته ای از نشانگان است که شامل مشکل در توجه مشکل در تمرکز کنترل ضعیف تکانه حواس پرتی بیش فعالی بی قراری ومشکلات رفتاری است میزان شیوع آن بین ۳تا ۷ درصد برآوری شده است وبا سه نشاط اصلی مشکلات مزمن در کنترل توجه فزون کنشی وتکانشگری مشخص می شود (DSM-IV-TR ) از هر ۱۰۰ کودک ۵ کودک می توانند مبتلا به ADHA باشند پسران ۳ برابر بیش از دختران در معرض ابتلا قرار دارند اغلب این مشکلات قبل از ۷ سالگی آغاز می شوند وممکن است والدین تا وقتی که فرزندشان بزرگتر نشده متوجه مشکل او نگردند کاپلان ساوک (۱۹۹۵) اعتقاد دارند ویژگی این کودکان بی توجهی ورفتارهای تکانشی بوده که در اغلب مواردی را تمام کارها با شکست وناکامی مواجه می شوند (کاپلان وساوک ۱۹۹۵) برای درمان این اختلال روش های مختلفی توصیه گردیده است اما هیچ کدام به صورت صدی درصد برای افراد نتیجه بخش نبوده است ودر بین شیوه های درمانی که برای این اختلال به کار گرفته شده چند موردی مهم تر ومفید تر از سایر شیوها بوده اند که عبارت اند از الف داروی درمانی ب رفتاری درمانی ج اصلاح شناختی رفتاری جان وتوماس (۲۰۰۲) دریافتند که کودکان دارای اختلال بیش فعالی هیچ یک از بخش های حرکتی را به عنوان یک واحد عملکردی اجرا ننموده وتغییرات بیشتری در انطباق زمانی حرکت نشان داده اند به طور کلی کودکان دارای این اختلال بربازخوری بینایی در طول حرکت بیشتر تاکید داشتند در نتیجه بی ثبات حرکتی بیشتری نسبت به همسالانشان مشاهده شد (کیم ،۲۰۰۰) کیم در تحقیق خود دریافت تکواندو و کاراته لذت بخش ترین ورزش برای این کودکان به شمار رفته وبیسبال برای این کودکان کابوس است چون نیاز به هماهنگی چشم وی ست بالائی دارد بختیاری (۱۳۸۶) تاثیر بازی ها پرورشی منتخب بر بیش فعالی وکم توجهی کودکان در راستان لرستان شهرستان الیگودرز بررسی وتاثیر معنی داری بین بازی ها پرورشی بر اختلال توجه را نشان دارد (بختیاری ،۱۳۸۶) امروزه این اختلال به دلایل گوناگونی مورد توجه دانشمندان وپژوهشگران قرار گرفته است
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.