مقاله بازاندیشی جایگاه ونقش معلم در تغییر برنامه درسی از نظرگاه سیمور برنارد سرسون والیوت دابلیو آیزنر


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
19 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بازاندیشی جایگاه ونقش معلم در تغییر برنامه درسی از نظرگاه سیمور برنارد سرسون والیوت دابلیو آیزنر دارای ۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بازاندیشی جایگاه ونقش معلم در تغییر برنامه درسی از نظرگاه سیمور برنارد سرسون والیوت دابلیو آیزنر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بازاندیشی جایگاه ونقش معلم در تغییر برنامه درسی از نظرگاه سیمور برنارد سرسون والیوت دابلیو آیزنر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بازاندیشی جایگاه ونقش معلم در تغییر برنامه درسی از نظرگاه سیمور برنارد سرسون والیوت دابلیو آیزنر :

تعداد صفحات:۴
چکیده:
آنچه مسلم است تغییر دادن سیاست های تربیتی کاری بس آسان تر ازایجاد تغییر در مدرسه است چرا که مدرسه نهادی بس ستیز ومقاوم است (آیزنر اکولوژی مدرسه ۱۳۶:۲۰۰۵).اشخاص ونهادها در مقابل هر چیز تازه واکنش طبیعی نشان می دهند این واکنش یا مقاومت همراه است زیرا آنان می خواهند موقعیت راحت خود را که طی سالها تلاش به دست آوردند حفظ کنند (پروست ۲۰۰۰ ترجمه ی حسینی خواه ۱۶۷:۱۳۸۵ ) ازاین رو بسیاری از نوآوری های آموزشی به دلیل فراهم نبودن بسترهای اولیه به منظور رفع کردن ، پدیده مقاومت طبیعی ، در مرحله اجرا شکست می خورند ( حسینی خواه ،۱۳۸۷) به نقل از فولن ، عمده ترین دلیل عدم موفقیت تغییر در مدرسه مربوط به نظام اجتماعی حاکم برآن است نه محدودیت های فنی (فولان ۶۵:۱۹۹۱) اگر مدرسه به لحاظ بسترهای فکری آماده نباشد تغییر ونوآوری به حتم شکست خواهد خورد ومطالعات زیادی صحت این ادعا را تایید کردند (فولان ۱۹۹۲وکوبان ۱۹۹۹) دلایل عدم موفقیت به عوامل متعدد بویژه عامل انسانی بر می گردد که برفرآیند پذیرش وانتشار نوآوری تاثیر غیر قابل باور می گذارد .با استناد به یافته ها پژوهش های معتبر در گذشته معلم به عنوان عامل تغییر مهم ترین عنصر در شکست یا موفقیت نوآوری های آموزشی بوده است (فوگرواولینسکی ۱۹۹۰ کونته وبر ۱۹۹۹ و دکستر۱۹۹۹) واقعیت این است اگر معلم آمادگی پذیرش تغییر را نداشته باشد نوآوری به حتم شکست خواهد خورد (گریفین ۱۹۹۹ :۵) اگرمعلمان پذیرای تغییر برنامه درسی باشند علاوه بر تضمین موفقیت در اجرا آنان می توانند مهم ترین حلقه زنجیر درانتشار وپراکنش نوآوری باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.