مقاله بررسی سیر تاریخی رویکردهای تغییر در برنامه درسی از درالفنون تاکنون


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی سیر تاریخی رویکردهای تغییر در برنامه درسی از درالفنون تاکنون دارای ۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی سیر تاریخی رویکردهای تغییر در برنامه درسی از درالفنون تاکنون  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی سیر تاریخی رویکردهای تغییر در برنامه درسی از درالفنون تاکنون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی سیر تاریخی رویکردهای تغییر در برنامه درسی از درالفنون تاکنون :

تعداد صفحات:۴
چکیده:
جهان در حال تغییر وتحول است . سرعت تغییر در روزگار ما بیشتر از هر زمان دیگر درتاریخ زندگی بشر است سازمان ها وجوامع بشری نه تنها برای کسب سرآمدی بلکه برای بقا نیز باید متناسب با تغییرات جهان تغییر کنند ولی تغییر وتحول مناسب در مجموعه های انسانی پیچیده است سازمان های آموزشی نیز ازاین قاعده مسثتثنی نیستند تغییرات در آموزش وپرورش عمدتا مربوط به تغییردربرنامه درسی است واین نشان دهنده ی آن است که در این زمینه اغلب مشکلاتی برای حل شدن وجود دارد زیرا تغییرات مکرر نشان دهند ی آن است که تغییرات قبلی مثمر ثمر نبوده ونتوانسته است که مشکلات قبلی را حل کند پس نیاز به تغییرات تازه ای احساس می شود.پورتلی (۱۹۸۷) اشاره می کند که در متون تخصصی تعلیم وتربیت بیش از ۱۲۰ تعریف از واژه برنامه درسی وجود دارد واین موضوع می تواند دال بر گستردگی مفهومی این واژه باشد متخصصین بسیاری این مفهوم را تعریف کرده اند از جمله : گود(۱۹۹۵) هیلدا تابا(۱۹۶۲) تقی پور ظهیر (۱۳۸۵) مهر محمدی (۱۳۷۶) بوشامپ (۱۹۷۵) گودلد(۱۹۸۵) ملکی (۱۳۸۶) آیزنز(۱۹۹۴) وزایس (۱۹۷۶) واما در رابطه با تغییرات برنامه درسی پلانک (۱۹۸۸) چهار رویکرد تغییر برای برنامه درسی معرفی می کند که این تغییرات به ترتیب عبارتند از افزایشی خارجی منظم وساختاری (مارش ،۲۰۰۴) که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود می باشند. این پژوهش برآن است تا با تاکید بر مطالعات قبلی در زمینه سیربرنامه درسی کشورو۵ دوره ی مشخص شده از دارالفنون به تعیین اینکه درهر دوره کدامیک ازاین ۴ رویکرد اعمال شده است بپردازد تا ازاین طریق دریچه ای به روی تغییرات بعدی در زمینه ی برنامه درسی کشور بگشاید زیرا تغییر قانون زندگی است اما باید توجه داشت تغییرات نسنجیده نیز گاهی می تواند به اندازه رکود مشکل آفرین باشد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.