مقاله بررسی اهمیت هزینه های مبادله بر تجاری سازی محصول خرما مطالعه موردی تولیدکنندگان خرما در استان سیستان و بلوچستان


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی اهمیت هزینه های مبادله بر تجاری سازی محصول خرما مطالعه موردی تولیدکنندگان خرما در استان سیستان و بلوچستان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اهمیت هزینه های مبادله بر تجاری سازی محصول خرما مطالعه موردی تولیدکنندگان خرما در استان سیستان و بلوچستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اهمیت هزینه های مبادله بر تجاری سازی محصول خرما مطالعه موردی تولیدکنندگان خرما در استان سیستان و بلوچستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اهمیت هزینه های مبادله بر تجاری سازی محصول خرما مطالعه موردی تولیدکنندگان خرما در استان سیستان و بلوچستان :

تعداد صفحات:۱۴
چکیده:
هدف از تجاری سازی در بخش کشاورزی، تولید محصولات با رویکرد بازار می باشد که این رویکرد در مقابل تولید سنتی و معیشتی قرار دارد. آنچه که مورد توجه قرار گرفت اثر هزینه های مبادله در بخش کشاورزی است و این هزینه ها در اقتصاد روستایی که در آن ارتباطات و امکانات حمل و نقل ضعیف هستند، قابل توجه می باشد. هزینه های مبادله، به هزینه های اندازه گیری ویژگی های ارزشمندی یک کالای مورد معامله و هزینه هایی که جهت تهیه و حصول اطمینان از ویژگی های مورد نظر صورت می گیرد، اشاره دارد. در این مقاله، عوامل مؤثر بر تجاری سازی و تأثیر هزینه های مبادله بر آن مورد بررسی قرار گرفته است. داده های مطالعه از راه تکمیل ۲۵۰ پرسشنامه در میان تولیدکنندگان محصول خرمای استان سیستان و بلوچستان فراهم شده است. نتایج حاصل از برآورد الگوی لوجیت نشان می دهد که افزایش متغیرهای تحصیلات، فاصله تا بازار، وسیله نقلیه ارتباطی، مدت زمان آشنایی با تاجر، قیمت خرما، اندازه زمین، قطعات زراعی،آشنایی با طرف تجاری به طور معنی داری منجر به افزایش احتمال تجاری سازی محصول می شود و این در حالی است که با افزایش متغیرهای درجه فسادپذیری محصول و محل اقامت احتمال تجاری شدن محصول کاهش می یابد. با توجه به یافته ها، پیشنهاداتی در راستای بهبود عملکرد این فعالیتها و افزایش تجاری سازی محصول ارائه شد.طبقه بندی C29, Q19, R39 :JEL

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.