مقاله کاربرد های روبوت در سطوح مختلف آموزشی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله کاربرد های روبوت در سطوح مختلف آموزشی دارای ۴۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله کاربرد های روبوت در سطوح مختلف آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله کاربرد های روبوت در سطوح مختلف آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله کاربرد های روبوت در سطوح مختلف آموزشی :

– فعالیت های یادگیری دبستانی
از روبوت ها می توان جهت آموزش و یادگیری فعالیت ها و عناوین زیر استفاده نمود:
۱- مفاهیم چپ و راست ، توالی و سلسله مراتب
۲- مشاهده کردن
۳- شمردن و یادگیری اعداد
۴- نواختن و آواز خواندن
۵- کارهای هنری / خلاقیت
۶- هجی کردن
۷- ارگانهای حسی و حواس
۸- آموزش بازیها و آزمایشات ساده
– فعالیت های یادگیری راهنمایی
۱- آموزش ریاضیات
۲- نوشتن خلاق
۳- شناخت صداها، اندازه گیری فاصله ها از طریق صوت
۴- استفاده از کتابخانه
۵- برنامه ریزی
۶- مشاهده کردن
۷- هنر
۸- مطالعه خود روبوت ها
۹- اقتصاد
۱۰- زبان
– فعالیت ها ی یادگیری دبیرستان
۱- برنامه ریزی روبوت ها
۲- برقراری ارتباط
۳- مطالعات اجتماعی
۴- ریاضیات
۵- علوم فیزیکی
۶- علوم زندگی
۷- زبان انگلیسی
۸- کامپیوتر
۹- مسائل تکنولوژیک
خلاصه فصل:
بسیار روشن است که روزی روبوت ها همانند کامپیوترهای امروزی، سراسر مکانهای زندگی انسانها از منزل تا مدرسه تا محیط کار را فرا بگیرند. آنها را ممکن است به عنوان یک تکنولوژی مهم مطالعه کنند یا به عنوان ابزار استفاده نمایند و یا ممکن است حتی در آینده بجای معلمان برای تدریس استفاده شوند. شاید حتی به طرقی خلاقه مورد استفاده قرار گیرند که من و شما حتی نمی توانیم آن را تصور کنیم. بهر حال همانطور که در شرح فصل ذکر شد، بسیار منطقی است که هم اکنون آموزش جوانب علمی و تکنولوژیک روبوت ها را شروع نمائیم و فارغ التحصیلان و شاغلان آینده را برای کار با روبوت ها آماده سازیم.

کامپیوتر و آموزش
به قرن ۲۱ خوش آمدید. قرن ارتباطات و کنار رفتن مرزها، درست است که از نظر فیزیکی هر کدام در یک کشور زندگی می کنیم، اما از طریق شبکه های کامپیوتری با هم در تماس هستیم (هاوبن و هاوبن ۱۹۹۷).
قرن ۲۱ با تغییر شکل دراماتیک جوامع به وسیله شبکه های کامپیوتری شروع شده است. روش زندگی ، چگونگی انجام کار، تفریحات و سرگرمی، و ماهیت روابط انسانی به طور معناداری تغییر کرده است. (جونز ۱۹۹۵ و تیله ۱۹۹۷). جهان آموزش نیز از این تغییر دور نبوده است، و آنچه که معلمان و دانش آموزان انجام می دهند ، زمان و مکان وقوع یادگیری، و ماهیت تجارب یادگیری به طور معناداری دچار تغییر شده است. درس خواندن تغییر کرده است و همه افراد در سراسر عمرشان فراگیر شده اند و بطور مداوم در فعالیت های یادگیری مختلفی چه رسمی و چه غیر رسمی شرکت می کنند (کیرسلی ۲۰۰۰). این تغییرات اکثراً مدیون ساخت و گسترش کاربرد کامپیوتر می باشد.

تاریخچه کاربرد کامپیوتر در آموزش:
تاریخچه بکارگیری کامپیوتر در آموزش به چهار دهه گذشته بر می گردد و غالباً به آن آموزش به کمک کامپیوتر (CAI) یا آموزش کامپیوتر محور (CBI) اطلاق می شود (گیبسون و فیرودر ۱۹۹۸). هر چند که CAI چند زمینه آموزشی را پوشش می داد، اما هدف کلی یکپارچه سازی برنامه ریزی درسی با کامپیوتر بود. ایده اصلی این بوده است که کامپیوتر می تواند آموزش فردی را ارائه نماید. آنچه که در واقع در این فرآیند معلمان و فراگیران را تحت تأثیر قرار داده است، توانایی برقراری تعامل الکترونیکی و جستجو در ذخائر اطلاعاتی می باشد (مادوکس ، جانسون ، وویلیس، ۱۹۹۷).
هر چند کامپیوتر را یک تکنولوژی برتر خوب تأسیس شده می دانند، اما تا زمانهای اخیر به طور گسترده از آن جهت تدریس و تعلیم استفاده نمی شده است. دلیل این رشد در سالهای اخیر کاملاً مشهود است. در حال حاضر میکروکامپیوترها با قیمت نسبتاً متوسطی در دسترس می باشند و از نظر اندازه متنوع بوده و وسایلی علمی، انعطاف پذیر و اثربخش می باشند. در سالهای ۷۰- ۱۹۶۰ آموزشگران خلاق و سازندگان کامپیوتر دست به آزمایش و تحقیق زده و برنامه هایی تدوین کردند که بتوان از کامپیوتر برای بسیاری از اعمال آموزشی استفاده نمود. این کارهای زمینه ای بسیاری از آموزشگران بویژه معلمان ریاضیات و علوم را از اهمیت میکروکامپیوترها بعنوان یک منبع آموزشی آگاه ساخت.

کاربردهای کامپیوتر در کلاس درس
کلید استفاده از کامپیوتر برای آموزش شناسایی و تعیین اهداف رفتاری آموزشی و سپس تعیین اینکه کدام استراتژی به طور اثر بخش تری به فراگیران شما در دستیابی به این اهداف کمک خواهد کرد، می باشد. اگر کامپیوتر فراهم کننده بهترین و مؤثرترین راهبرد و ساختاردهی زمانی یادگیری تحصیلی می باشد، سپس از کامپیوتر استفاده شود. استفاده دقیق و هوشمندانه از کامپیوتر در کلاس درس به اهداف رفتاری معلم و شیوه آموزش و تدریس بستگی خواهد داشت (بانکز ۱۹۹۵).
نرم افزارهای موجود برای کاربردهای آموزشی را می توان به سادگی با توجه به نوع برنامه آموزشی دسته بندی نمود: للگی یا آموزش انفرادی، تعلیم و مشق دادن، شبیه سازی، یا کاربرد ابزاری. بعلاوه دسته بندی برنامه ها مطابق با روش استفاده از کامپیوتر نیز ممکن است. در این فصل انواع مختلف برنامه هایی که سطوح مختلف اهداف رفتاری آموزشی را پوشش می دهند ، بحث خواهد شد.

– للگی:
همانطور که از نام آن می توان فهمید ، این نوع آموزش به معنی قیمومیت یادگیری دانش آموزان می باشد. عملکرد آن همانند عملکرد معلم یا کتاب مرجع در شرح دادن اطلاعات یا مفاهیم برای فراگیران می باشد. در بهترین برنامه های آموزشی کامپیوتری للگی از راهبردهایی بنام آموزش برنامه ای شاخه ای استفاده شده است (موهانتی ۱۹۹۲).
در این روش کامپیوتر اطلاعات را به صورت قطعه قطعه روی صفحه نمایش می دهد. بعد از نمایش چند قطعه اطلاعاتی ، از فراگیران سئوالاتی پرسیده می شود و شروع گام بعدی کامپیوتر به صحت پاسخ فراگیر بستگی دارد. در شکل ۱-۳ چند قطعه از برنامه کامپیوتری که به فراگیران کمک می کند تا مهارت های حل مسئله (مشکل گشایی) را یاد بگیرند، نمایش داده شده است. همانطور که مشاهده می کنید، کامپیوتر فراگیر را ملزم می کند که به سئوال پاسخ دهد و سپس آموزش بعدی را مطابق با پاسخ فراگیر تنظیم می کند.

– مشق دادن (تعلیم دادن):
اصطلاح مشق دادن کمی بی معنی بنظر می رسد. بعضی از معلمان به شدت بر این عقیده اند که تکنیک مشق دادن بی استفاده و مضر می باشد. شاید بدین دلیل که مشق دادن را به حافظه و از بر کردن طوطی وار ربط می دهند مثل زمانی که کلمات را به بچه مشق داده و وی در اثر تکرار و تمرین آنها را حفظ می کند.
اگر ما مشق دادن را تحت عنوان تمرین فراهم کننده مشق تکراری و باز خورد دادن برای اهداف رفتاری از قبل تدوین شده تعریف کنیم. مشهود می گردد که نقش بسیار مهمی در آموزش ایفا می کند در شکلهای ۲-۳ و ۳-۳ نمونه هایی از مشق دادن آماده است. در حالیکه شکل ۲-۳ روی بخاطر سپاری طوطی وار تأکید دارد. پاسخ به شکل ۳-۳ مستلزم کاربرد درک و فهم پیچیده ای می باشد. این برنامه به فراگیر بابت پاسخی که می دهد، بازخورد می دهد، همانطور که مشغول تمرین یک مهارت یا مفهوم از قبل آموخته شده می باشد. بهر حال از نظر بسیاری از فراگیران این تکنیک در یاد گیری اطلاعات پایه یک ابزار ارزشمند است و مسیر ارتقاء به اهداف رفتاری رده بالاتر را هموار می سازد.

جدول ۱-۳ پنج راهنمای پرهیز از استفاده نابجای تکنیک مشق دادن (Drill)
۱. مشق بدون نظارت و سرپرستی بخشی از مرحله تمرین و تکرار است نه مرحله یادگیری از آموزش، مشق دادن فقط زمانی مفید است که فراگیر حداقل ۹۵-۹۰ درصد پاسخهای درخواستی کامپیوتر را صحیح پاسخ دهد. در صورت استفاده از این تکنیک در مراحل یادگیری برنامه آموزش، باید حتماً نظارت معلم باشد.
۲ نباید در هیچ نقطه ای از مشق کردن فراگیر اطلاعاتی را نفهمیده باشد. اگر فراگیر راجع به بخشی از اطلاعات ارائه شده مشکل داشته باشد، مشق کردن موجب رفع مشکل و تصحیح سوء درک نمی شود.
۳ مشق کردن را می توان به کرات انجام داد. اما وقتی که فراگیر بر یک هدف رفتاری تسلط یافت اجرای مکرر آن می تواند برای وی خسته کننده شود. اگر تمرین تکراری و زیاد ضروری است، از روش دیگری استفاده شود.
۴ معمولاً این تکنیک بموقع استفاده نمی شود، زیرا بکارگیری آن آسان است . معلم باید در انتخاب آن دقت کند.
۵ وقتی که دریل به طور نامناسب استفاده شود ، اغلب بازخوردهایی به صورت مفاهیم سخت و انتزاعی به فراگیر می دهد و بهترین بازده یادگیری آن حفظ کردن بدون فهم دقیق می باشد که موجب کاهش اشتیاق فراگیر در استفاده از راهبردهای دیگر یادگیری می شود.

یک تکلیف مشق کردن خوب ، صرفنظر از اینکه توسط شخص ، کامپیوتر یا سایر ابزارها ارائه شود، باید دارای معیارهای زیر باشد:
• به روشنی روی یک هدف رفتاری آموزشی مناسب متمرکز باشد.
• سئوال یا مشکل را طوری مطرح نماید که شاگرد بداند چکار کند.
• عاری از دادن سر نخ و یا کلیدهای نامربوط و نامناسب باشد.
• وسیله ، ابزار، یا اطلاعات پیشنیاز برای پاسخ دادن را به طور صحیح و مناسب ارائه نماید.
• به پاسخ فراگیر فوراً بازخورد بدهد.
• در صورت ضرورت اطلاعات اضافی ارائه نماید.
• از سئوالات آسان به سخت پیش برود، همانطور که پاسخ فراگیر نشان می دهد.
• تا زمانیکه فراگیر تسلط بر هدف رفتاری مورد نظر را نشان دهد، تمرین را ادامه دهد.

– شبیه سازی:
بعضی از فعالیت های آموزشی خاص که بسیار مفید نیز هستند را نمی توان مستقیماً در کلاس درس اجرا کرد یا به نمایش گذاشت. چرا که دارای معایبی از قبیل گرانی، خطرناکی، زمانبر بودن، غیر اخلاق بودن و یا غیر ممکن بودن ، می باشند. غالباً کامپیوتر در چنین مواردی می تواند این فعالیت های آموزشی را به طرقی ارزان، امن، اخلاقی ، کافی و در محیطی عملی شبیه سازی نماید. در شکل ۴-۳ نمونه ای از چنین شبیه سازی ارائه شده است.
شبیه سازی بایستی بر پایه یک مدل صحیح (به همراه پیش فرضهای منطقی) از پدیده تحت مطالعه باشد. بایستی فراگیران با آن تعامل داشته باشند. بعد از تعامل فراگیر بایستی بازخوردی صحیح ، فوری و اطلاعات دهنده ارائه شود. جهت جلب توجه فراگیران به نکات مهم و کلیدی از نمودارها و علائم معطوف کننده توجه استفاده شود.

– کاربرد ابزاری:
اغلب از کامپیوتر می توان جهت حل مسائلی که قبلاً بدون آن حل می شد، استفاده نمود. تجربه نشان داده است اگر معلم خود با کامپیوتر بعنوان یک ابزار آشنایی داشته باشد آن را به برنامه ریزی درسی خود منتقل می سازد برای مثال بجای ماشین تحریر معمولی از کامپیوتر دارای نرم افزار word یا زرنگار استفاده شود.
روشهای استفاده از کامپیوتر در آموزش
طریقه مفید دیگر دسته بندی کاربردهای کامپیوتر در آموزش، نگریستن به نقش کامپیوتر در تحریک فعالیت آموزشی می باشد (شیبچی ۱۹۸۷). در بعد آموزشی ، کامپیوتر به عنوان وسیله ای جهت ارائه اطلاعات به فراگیران عمل می کند که نقش قبلی معلم یا سرپرست آموزشی را ایفاء می کند. در روش مکاشفه ای کامپیوتر میانجی بین فراگیر و مدل و الگوی جهان واقعی می باشد (مثل تقلید، آزمایشات در شیمی). در روش حدس زنی کامپیوتر فراگیران را قادر می سازد که پاسخ سئوالات «چه می شد اگر ;» را پیدا کنند. و نهایتاً در روش آزادسازی کامپیوتر فراگیر را از تکالیف پرزحمت رها ساخته و زمان تحصیلی وی را برای فعالیت های یادگیری بهتر صرف می شود.
کامپیوتر چگونه یادگیری را ارتقاء می بخشد.

– یادگیری در حد تسلط:
اصل آموزشی: با در اختیار قرار دادن زمان و کمک کافی ، ۹۵% از فراگیران هر گروهی می توانند به تسلط کامل روی هدف آموزشی تدوین شده دست یابند.
در آموزش سنتی زمان ثابت بوده و میزان پیشرفت تحصیلی در میان گروه بسیار متفاوت بود. برای مثال یک ترم دانشگاهی ۱۶ هفته طول کشیده و در پایان دانشجویان به سطوح مختلفی از تسلط دست یافته و با توجه به نمره در سطوح الف، ب، ج،طبقه بندی می شوند. در یادگیری در حد تسلط پیشرفت تحصیلی ثابت بوده و زمان دستیابی برای افراد گروه آزاد و متفاوت می باشد. یادگیری در حد تسلط به معنی پاس کردن یا رد شدن درس نمی باشد و در این شیوه استاندارد تحصیلی پائین نمی آید. وقتی که این شیوه به طور موفقی اجرا شود، به استانداردهای بالا دست یافته و فراگیران زمان و کمک فراوانی جهت دستیابی به این استانداردها در اختیار خواهند داشت. دو عیب این شیوه شامل ۱) مشکل گروه بندی و زمانبندی کلاسها، ۲) فراگیرانی که سرعت بیشتری دارند باید منتظر فراگیران کندتر باشند، این مشکلات قابل حل است اما از بحث این کتاب خارج است.

کامپیوتر به سه طریق زیر به یادگیری در حد تسلط کمک می نماید:
۱ فراگیران زیادی جهت رسیدن به اهداف رفتاری آموزش به زمان اضافی و تمرین فردی و بازخورد مناسب نیاز دارند. برنامه های کامپیوتری چنین فرصت های مطالعاتی را برای رفع نیازهای فردی فراگیران فراهم می سازند.
۲ برنامه های اضافی را می توان برای دانشجویانی که سریعتر به اهداف مسلط می شوند، فراهم ساخت. این کار را می توان با استفاده از کامپیوتر با سریع سازی حیطه همان هدف، پیشرفت به سمت اهداف بالاتر، یا یکپارچه سازی اهداف یک بخش از درس انجام داد.
۳ برنامه های یادداشت برداری و ذخیره اطلاعات و نمرات می توانند به معلمان در نگهداری مدارک وضعیت تحصیلی فراگیران و هماهنگ سازی فعالیت هایی که فراگیران باید در دستیابی به تسلط انجام دهند، کمک نمایند.

– آموزش مستقیم:
اصل آموزشی: زمانیکه معلمان آنچه را که در واقع از فراگیران انتظار می رود که یاد بگیرند را برای آنها شرح دهند و مراحل مورد نیاز جهت انجام یک تکلیف درسی خاص را به آنها نشان می دهند، فراگیران بیشتر یاد می گیرند.
آموزش مستقیم این پیش فرض که فراگیران خودشان به طور فردی بصیرت می یابند را رد می کند. برعکس آموزش مستقیم فراگیران را به طور نظامدار در مراحل یادگیری هدایت کرده و به آنها کمک می کند که هم هدف و هم نتیجه هر مرحله را ببینند. عناصر پایه آموزش مستقیم عبارتند از:
• تدوین اهداف و مقاصد روشن برای فراگیران و اطمینان از اینکه آنها این اهداف و مقاصد را به خوبی درک کرده اند.
• ارائه تکالیف با توالی منظم و خوب سازماندهی شده
• توضیح و نمایش هوشمندانه و روشن موضوعات و عناوین
• پرسیدن سئوالات مکرر جهت بررسی میزان فهم فراگیران از کار و تکلیف خود
• فراهم ساختن فرصت های مکرر جهت تمرین آنچه که یاد گرفته اند.
ثابت شده است که این شیوه در تدریس مهارتهای پایه (مثل یادگیری استفاده از میکروسکوپ یا یادگیری تعریف اصطلاحات مهم بیولوژی) و مهارتهای اساسی مورد نیاز برای یادگیری فعالیت های پیچیده تر بسیار مؤثر است ، آموزش مستقیم یکی از فعالیت های آموزشی است که کامپیوترها آن را به خوبی انجام می دهند.

– پرآموزی:
اصل آموزشی: در یادگیری بسیاری از مهارت ها و مفاهیم ، مطالعه و بکار گیری مستمر آنها تا حد فراتر از تسلط مقدماتی بسیار مهم می باشد.
وقتی که معلم با گروه های بزرگ فراگیران کار می کند، تعداد کمی از آنها سریعاً روی رفتاری درس مسلط می شوند، و عده زیادی به طور متوسط آنها را فراگرفته و عده ای نیز کند می باشند. بعلت محدودیت زمان کلاس، معلم وقتی تسلط گروه متوسط کلاس را مشاهده نمود، سعی می کند که به هدف رفتاری بعدی بپردازد. کامپیوتر در حل این مسئله کمک کننده می باشد. کامپیوتر می تواند به فراگیران کمک کند که به یادگیری در حد تسلط برسند ، مهارت تدریس شده را تمرین نمایند و تا زمانیکه آن را به طور خودکار انجام دهند به تمرین و تکرار بپردازند. با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری که تمرین و تکرار مهارت ها را با محتواها و زمینه ها و فرصت های مختلف امکانپذیر می سازند، فراگیران با انگیزه و علاقه بیشتر به تمرین کافی مهارت و دستیابی به انجام خودکار مهارت و تسلط بر آن دست می زنند.

– مهارت های بخاطر سپاری:
اصل آموزشی: بخاطر سپاری به فراگیران کمک می کند اطلاعات زیادی که فهمیدن و تفکر نقادانه بر پایه آنهاست را جذب کرده و ابقاء کنند. فراگیرانی که اطلاعات را سریعاً و براحتی بخاطر می آورند، در مطالعه اکثر موضوعات راحت هستند.
این اصل با عقیده آموزش چیزی فاتر از بخاط سپاری طوطی وار یا تأکید فراوان روی از بَر کردن مطالب است، مغایر نمی باشد. حفظ کردن فرآیند بخاطر آوردن آسان اطلاعات نمی باشد و به فراگیران امکان می دهد که از اطلاعات به طور اتوماتیک استفاده نمایند. مهارت های رده بالا را می توان بر اساس مهارت های رده پایین ایجاد کرد. اگر که انجام آنها خودکار باشد.
کامپیوترها با فراهم کردن تمرین مکرر و بازخورد دادن نقش مهمی در کمک به فراگیران در بخاطر سپاری و یادداری اطلاعات واقعی ایفاء می کنند. برنامه های کامپیوتری زیادی جهت آموزش فراگیران در یادگیری مهارت های عمومی بخاطر سپاری و بیاد آوری اطلاعات طراحی شده اند.

– للگی همکلاسی:
اصل آموزشی: فراگیرانی که سرپرستی آموزشی سایر فراگیران را به عهده می گیرند، می توانند موجب ارتقاء عملکرد و پیشرفت تحصیلی خود و فراگیر تحت قیمومیت خود شوند.
بعضی از افراد برای تسلط بر اهداف رفتاری آموزش به کمک . قیمومیت انفرادی زیادی نیاز دارند. قیمومیت همکلاسی و همسال می تواند به حل این مسئله معلمان کمک نماید. آموزش یک فراگیر توسط فراگیر دیگر زمانی موفق تر است که فرد قیم اصول راهنما و موضوعات خوب ساختار دهی شده ای را از معلم یا کتاب راهنما دریافت نماید. یکی از کمک های کامپیوتر در آموزش این است که فرد قیم نزد دانش آموز فراگیر نشسته و برنامه های مدون تهیه شده توسط معلم را پیگیری نماید.

– یادگیری مشارکتی:
اصل آموزشی: بسیاری از فراگیران در محیط های مشارکتی (جائیکه موفقیت فراگیر با موفقیت کل گروه همیاری می کند) نسبت به محیط های آموزشی رقابتی (جائیکه موفقیت یک فراگیر مستلزم عدم موفقیت فراگیر دیگر است)، بهتر یاد می گیرند. علاوه بر این محیط مشارکتی اغلب موجب پذیرش بیرونی ها به داخل گروه شده و مفهوم از خود فراگیرانی که در محیط های رقابتی احساس کوچکی و ضعف می کنند، را افزایش می دهد.

در محیط مشارکتی ، فراگیران درای انگیزه عامل کمک به سایرین در دستیابی به اهداف رفتاری تدریس می باشند. دانش آموزانی که سریعتر بر اهداف آموزشی مسلط می شوند از مزایای تشریح اطلاعات برای فراگیران ضعیف تر سود می برند و این فراگیران ضعیف از کمک فراگیران دیگر سود می برند. گاهی اوقات یادگیری مشارکتی در برگیرنده تحویل پروژه کار عملی گروهی است که همه فراگیران چه ضعیف و چه قوی ، نمره خوبی می گیرند. یادگیری مشارکتی با استفاده از کامپیوتر خیلی راحتتر می باشد. برای مثال اکثر برنامه های شبیه سازی وقتی که در کار گروهی بکار گرفته می شوند، بهتر عمل می کنند.
سایر روشهایی که در کامپیوتر به تسهیل تدریس و آموزش و ارتقاء یادگیری کمک می کند، در زیر لیست شده اند:
۱ پایش و اندازه گیری پیشرفت فراگیران:
خلاصه: پایش دقیق پیشرفت فراگیران، خودفراگیران، معلمان، والدین را قادر می سازد که نکات قوت و ضعف فراگیران را شناسایی نمایند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.