مقاله بررسی آلودگی سرب ناشی از تردد بر تنوع زیستی مناطق خشک (مطالعه موردی: منطقه حفاظت شده کالمند بهادران – یزد)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی آلودگی سرب ناشی از تردد بر تنوع زیستی مناطق خشک (مطالعه موردی: منطقه حفاظت شده کالمند بهادران – یزد) دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی آلودگی سرب ناشی از تردد بر تنوع زیستی مناطق خشک (مطالعه موردی: منطقه حفاظت شده کالمند بهادران – یزد)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی آلودگی سرب ناشی از تردد بر تنوع زیستی مناطق خشک (مطالعه موردی: منطقه حفاظت شده کالمند بهادران – یزد)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی آلودگی سرب ناشی از تردد بر تنوع زیستی مناطق خشک (مطالعه موردی: منطقه حفاظت شده کالمند بهادران – یزد) :

تعداد صفحات:۱۳
چکیده:
منطقه حفاظت شده کالمند بهادران با مساحتی حدود ۲۵۵ هزار هکتار در فاصله ۳۰ تا ۱۰۵ کیلومتری جنوب شرقی یزد در حاشیه جاده یزد- کرمان واقع شده است. جاده یزد-کرمان با عبور از این منطقه حفاظت شده آن را به دو منطقه کالمند و بهادران تفکیک کرد. آلاینده ها از جمله فلزات کمیاب به دلیل غیر قابل تجزیه بودن و آثار زیانبار فیزیولوژیک بر جانداران در غلظت های کم، حائز اهمیت ویژه هستند. سرب حاصل از سوخت وسایل نقلیه به عنوان مهمترین و بیشترین منبع آلوده کننده محیط ذکر گردیده است. نمکهای سرب از راه اگزوز خودروها وارد محیط زیست می شود. هدف اصلی این مطالعه بررسی تاثیر جاده و غلظت سرب بر پناهگاه حیات وحش کالمند بهادران است. در این مطالعه ۷ ترانسکت برای نمونه برداری در نظر گرفته شده است که در هر ترانسکت، نمونه برداری از خاک با استفاده از یک بیلچه چوبی از سطح غبار جاده و در فواصل ۱۰، ۵۰ و ۱۰۰ متر در هر دو سمت چپ و راست جاده انجام شده است. طبق روش استاندارد بین المللی (۱۱۴۶۶ ISO) هضم شیمیایی نمونه ها صورت گرفت و برای بررسی اثرات آلودگی سرب از دستگاه طیف سنجی جذب اتمی استفاده شده است. با توجه به مقدار p value بدست آمده از آزمون آنووا در مقایسه میانگین غلظت سرب در غبار سطح جاده با خاک حاشیه جاده که برابر با p = 0 < 0.05 است، می توان نتیجه گرفت غلظت سرب در غبار سطح جاده با خاک حاشیه جاده تفاوت معنا داری دارد. همچنین این مقدار برای مقایسه میانگین غلظت سرب موجود در غبار و خاک حاشیه ترانسکت ها در طول جاده p = 0.31 بدست آمده است که نشان می دهد تفاوت معنا داری بین غلظت سرب اندازه گیری شده در ترانسکت ها وجود ندارد. با توجه به تنوع گیاهی و جانوری محدوده مورد مطالعه، غبار کف جاده به عنوان منشاء سرب، زیانبار است. علاوه بر آن خطر تصادف با حیات وحش و آلودگی صوتی و نوری نیز از عوامل مهم کاهش تنوع زیستی در این منطقه محسوب می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.