کاراموزی شرکت همراه نرم افزار نوین
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
کاراموزی شرکت همراه نرم افزار نوین دارای ۱۷۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد کاراموزی شرکت همراه نرم افزار نوین کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کاراموزی شرکت همراه نرم افزار نوین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن کاراموزی شرکت همراه نرم افزار نوین :
کاراموزی شرکت همراه نرم افزار نوین
مقدمه
شرکت همراه نرم افزار نوین به عنوان اولین شرکت تولید کننده نرمافزار تلفنهمراه نزدیک به ۳ سال است در این زمینه فعالیت خود را آغاز نموده که نتیجه آن فارسیساز رابط کاربر تلفنهای سری ۶۰ نوکیا و همچنین تولید برنامهای جهت مدیریت های شخصی بر اساس تاریخ شمسی بوده است.
با توجه به امکانات قابل توجه تلفن های همراه جدید به موازات موارد فوق این شرکت اقدام به تولید نرم افزارهای دیگری نظیر قرآن،مفاتیح الجنان اذان،مناسک حج،بانک اطلاعات مشاغل و; نموده است به دلیل پیشرو بودن در این زمینه این شرکت بخش قابل توجهی از منابع خود را به امور تحقیقات و ارائه راهکارهای جدید برای استفاده بهتر از تلفنهای همراه اختصاص داده است.
من به مدت ۲۴۰ ساعت در شرکت همراه نرم افزار نوین مشغول به کار شدم. هدف از این کار :
بمنظور آشنایی با محیط کاری و اینکه آنچه راکه در مدت کاردانی به صورت تئوری وتاحدودی عملی آموخته ام در جامعه کاری به صورت کاربردی از آن استفاده کنم و بکار گیرم.
این شرکت مجموعاً به چند بخش عمده تقسیم بندی شده است که شامل:
۱- بخش تولید
۲- بخش اداری- پرسنلی
۳- بخش تبلیغات
۴- بخش فروش
۵- بخش خدمات پس از فروش
من در ابتدا مدتی در بخش فروش مشغول به کار شدم. نفرات متعددی در این بخش کار میکردند از جمله: مدیر بازاریابی و فروش – سرپرست فروش- سوپروایزر تهران و سوپروایزر شهرستانها. باشند
در این واحد نرم افزارهایی که توسط بخش تولید،تهیه و تأیید شده و بارکد خورده باشند به فروش می رسد. این شرکت کاملاً به صورت مکانیزه عمل می کند.
هر نرم افزار در سایت این شرکت به صورت رایگان دانلود میشود اما برای اجرای آن باید مبلغی را به حساب شرکت مذکور واریز کنند، بعد از تایید واریز وجه کد فعال سازی به تعداد نرم افزار هایی که مشتری یا مشتریان خریداری می کنند در اختیار آنها قرار می گیرد و هر مشتری برای فعال سازی آن برنامه به صورت خودکار هنگامی که برنامه ها را فعال میکند اطلاعات او در سرور های شرکت ثبت و نگهداری می شود که البته قابل ذکر است که بخش(اتاق) سرور ها کاملاً ایزوله شده و هیچکس جز مسئول مربوطه اجازه دسترسی به آنها را ندارد.
سوپروایزر شهرستانها هم به امور نماینده ها در سراسر ایران نظارت میکند و به مشتری های شهرستانی شرکت خدمات می رساند.
بعد از آن مدتی در قسمت خدمات پس از فروش مشغول به کار شدم،این قسمت بسیار جالب بود چون تمام کاربران از اقسا نقات ایران و حتی خارج از ایران تماس گرفته و مشکلاتی که برای آنها از نسب برنامه گرفته تا مشکلاتی که هنگام نسب یا بعد از نسب نرم افزار پیش می آمد صحبت می کردند.
می توان گفت این قسمت یعنی همان بخش خدمات پس از فروش به نوعی قلب این شرکت میباشد و محبوبیت این شرکت در بین کاربران و حتی نمایندگان خود به دلیل خدمات نامحدود آن است و بدون اینکه وجهی دریافت کند تا مادامی که از آن نرمافزار استفاده می شود خدمات رایگان در اختیار آن کاربر گذاشته می شود.کاربران اغلب بصورت تماس تلفنی مشکلاتشان را مطرح کرده و مسئولین فنی و اپراتورها به آنها پاسخ میدهند تا مشکلات آنها را برطرف کنند و اگر مشکل آنها خیلی حاد بود به شرکت مراجعه میکنند ولی اکثراً با یک تماس مشکل برطرف میشود.در این بخش تمام خدمات به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد.
خدماتی که این بخش در اختیار یوزرهای خود میگذارد شامل :
۱- نسب نرمافزار در کوتاهترین مدت ممکن
نکته:البته قابل ذکر است که تمام نرم افزارها به صورت پکیج به بازار عرضه شده که هرکدام از پکیج ها شامل: دفترچه راهنمای نسب و کد فعال سازی میباشد که با خواندن آن دفترچه به راحتی مراحل نسب انجام میشود. در این صورت حتی اگر کاربر نتواند این کار را انجام دهد مسئولین این بخش باکمال رضایت این خدمات را در اختیار کاربران
می گذارند.
۲- چک کردن سرورها که حتی برای یک ثانیه هم متوقف نشوند.چون اگر چنین مسئله ای پیش بیاید در سراسر ایران فروشندگان و نمایندگان وعاملین فروش و موبایل فروشی ها کارشان مختل میگردد.
۳- پاسخ گویی به مشتریانی که تماس تلفنی گرفته و میخواهند به صورت شنیداری و به کمک راهنمایی های اپراتور مشکلات خود را در زمینه ی نصب کردن برطرف نمایند.
۴- حفاظت از سرورها کار کاملاً خطیری است که به این بخش محول شده و باید از نظر Security کاملاً واقب باشند که به هیچ یک از کدهای داخل سرور کوچکترین خدشه ای وارد نشود و تغییر و جابجایی در آنها صورت نگیرد.
۵- نمایندگان استانها و شهرستانها که تماس میگیرند تا ببینند چه تعداد از کدهای آنها مصرف شده و چه تعداد از کدها باقی مانده است.مثلاً اگر کسی از مقررات سرپیچی کرده باشد(یعنی قانون کپی رایت را نادیده گرفته باشد)سریعاً باگزارشی که به این بخش میشود جلوی آن کد را گرفته و کد مذبور بلاک میشود تا فرد متخلف نتواند از آن برنامه استفاده کند بدین صورت که کد آنرا میسوزانند و اگر کاربر خطا کار بخواهد از آن استفاده کند پیغام :
” این کد فاقد اعتبار است” را نشان میدهد که این کار یکی از شاخص های شرکت است که هیچ یک از شرکتهای ایرانی تولید کننده نرمافزار به این مسئله توجه نکردند و بعد از مدت کوتاهی تمام نرمافزارهایی که آنها زحمات فراوانی برای تولید آن می کشند سریعاً هک میشود ولی تاکنون با گذشت پنج سال از تولیدات نرمافزارهای این شرکت هنوز هیچکس نتوانسته حتی یک نسخه را هم هک کند.
بخش بعدی مربوط به بخش تولید است که در آنجا دوگروه مشغول به فعالیت میباشند:
گروه اولProgramer ها هستند که استراکچرها و برنامه ها را مینویسند وبا برنامه های متعددی کار میکنند از جمله: C++ و java که در قسمت های بعدی به توضیح جامع و کاملتری از نرمافزار جاوا میپردازم.
گروه دوم Data intry ها هستند یعنی،افرادی که با نرمافزارها و ابزارهایی که توسط برنامه نویسان طراحی و ساخته شده است کار میکنند
که اطلاعات را وارد کرده و ایراد یابی میکنند تا در نهایت تایید شده و به مرحله بهره برداری برسد باید در نظر داشت که حتی کوچکترین خطا و اشتباه منجر به مشکلات بزرگی خواهد شد. این بخش نقش کلیدی و حیاتی را در تهیه برنامه ایفا میکند.
در قسمت ضمائم نیز چند نمونه از نرمافزارهای تولید شده توسط این شرکت و قابلیت های آنها را توضیح داده ام .
توضیحات ذکر شده مختصری از شرح کارآموزی من در این شرکت بود و من در طی این مدت با چگونگی عملکرد نرمافزار جاوا که یکی از نرم افزار های مورد استفاده در این شرکت بود تا حدودی آشنا شدم که در زیر به شرح قسمت هایی از آن پرداخته ام:
جاوا
جاوا یک زبان برنامه نویسی است که در اوایل دهه ۹۰ توسط جاوا سافت، بخش نرم افزاری شرکت سان، توسعه داده شد. هدف آن بود که جاوا زبانی ساده، فوی و همه منظوره باشد. جاواتمام جنبههای مثبت C و C++را در خوددارد، و آن چیزهایی که برنامه نویسان ازآن نفرت داشته اند ( مانند وراثت چند گانه، تحریف اپراتورها و اشاره گرها) را به کناری گذاشته است.
مهمترین ویژگی جاوا این است که اساساً شییء گر است. اولین ادعای oppتوانایی استفاده مجدد از کد است؛ چیزی که C++ با تمام ادعاهایش هرگز نتوانست بدان دست بابد، اما در اولین قدم خواهید دید که ادعای جاوا در این زمینه تا چه اندازه صحت دارد. تصورش را بکنید که با صرف کمی وقت بتوانید برنامهای بنویسید که در سیستمهای ویندوز، یونیکس و مکینتاش براحتی اجرا شود! همین که یک شرکت نرم افزاری بتواند برای تمام پلاتفرمهای موجود در آن واحد پروژهای را تولید کند ( و مقادیر عظیمی پول صرفه جویی کند) خود میتواند بهترین دلیل اقبال جاوا باشد . و امروزه دیگر همه ( و نه فقط شرکتهای نرم افزاری) به سمت جاوا کشیده شدهاند.
با این ویژگی ( استقلال از پلاتفرم) یک برنامه نویس میتواند برای سیستمی برنامه بنویسید که هرگز با آن کار نکرده است. این ویژگی اصلی ترین علت توفیق جاوا در اینترنت است. اینترنت شبکه پچیدهای است از میلیونها کامپیوتر مختلف در سراسر دنیا، و مقاومت در مقابل این وسوسه که بتوانید برنامهای بنویسید که روی تمام این سیستمهای متفاوت و نامتجانس اجرا شود چندان ساده نیست.
جاوا یک زبان بسیار ساده است چون شما را وادار نمیکند تا در محیط جدید ( و ناآشنایی) کار کنید و این برای کسانی که اطلاعات فنی ناچیزی درباره کامپیوتر دارند بسیار مهم است . ساختار زبان جاوا در نگاه اول بسیار شبیه C و C++ است و این به هیچ وجه تصادفی نیست . C زببانی است ساخت یافته و C++ زبانیست شییء گرا ، و مهمتر از همه قسمت اعظم برنامه نویسان دنیا از آنها استفاده میکنند. از سوی دیگر این شباهت حرکت به طرف جاوا از برای این قبیل افراد ساده خواهد کرد بنابراین طراحان جاوا برای اجتناب از دوباره کاری از زبانهای C وC++ بعنوان مدل استفاده کردند. ( و آیا این خود به تنهایی نشانه نبوغ طراحان جاوا نیست؟) .
جاوا با دور انداختن اشاره گرها و بر دوش کشیدن بار مدیریت حافظه، برنامه نویسانC++ /C را برای همیشه از این کابوسها رهایی بخشیده است. علاوه برآن، چون جاوا زبانی برای اینترنت است، از ایمنی و حفاظت ذاتی بالایی برخودار است. طراحان حاوا از ابتدا یک محیط برنامه نویسی امن را مد نظر داشتهاند. مسئله حفاظت سیستمها رابطه تنگاتنگی با اشاره گرها دارد؛ اکثر مهاجمان برای ورودی غیر قانونی به جاوا مکانیزمهای حفاظتی دیگری هم دارد که در جای خود به آنها اشاره خواهیم کرد.
برای آشنایی بیشتر با جاوا بهتر است نگاه مختصری به تاریخچه آن بیندازیم. اما چون جاوا رابطه تنگاتنگی با اینترنت دارد، آوردن تاریخچهای از اینترنت و وب خالی از فایده نیست.
تاریخچه مختصر اینترنت وب
اینترنت به عنوان یک پروژه دولتی ایالات متحده امریکا در سال ۱۹۶۹ بدنیا آمد. این پروژه ، که درابتدا آرپانت (arpanet) نام داشت. فقط چهار کامپیوتر را در نقاط مختلف ایالات متحده به هم متصل میکرد. آرپانت بتدریج رشد کردو در سال ۱۹۷۲ پنجاه دانشگاه و مرکز تحقیقاتی نظامی در آن فعال بودند. در اواخر دهه ۱۹۸۰ متجاوز از هشتاد هزار کامپیوتر در این شبکه عظیم به هم متصل شده بودند. این کامپیوترها خود به دستجات ( شبکههای) کوچکتری تقسیم شده بوددند و شبکه شبکهها ( یا اینترنت) آنها را به یکدیگر متصل میکرد. در تمام این
مدت اینترنت ملک اختصاصی محققان و دانشگاهیان بود و با آن که شرکتهای خصوصی هم میتوانستند به آن دسترسی داشته باشند ولی سیاست حاکم بر آن مانع استفاده تجاری از اینترنت شده بود. در سال ۱۹۹۱ با حذف ممنوعیت تجارت در اینترنت اوضاع دگرگون شد؛ ولی کماکان محدوده تجارت و تحقیق از هم جدا بود. از همین نقطه بود که رشد انفجاری اینترنت شروع شد به طوری که هم اکنون نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر در این شبکه عضویت دارند و اینترنت به تمام زاویای زندگی رسوخ کرده است.
با آن که اینترنت چندان جوان نیست اما از تولد وب ( یا شبکه تار عنکبوتی جهانی، World Wide Wed-WWW) زمان زیادی نمیگذرد. وب در سال ۱۹۸۹ در آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذرات (CERN) متولد شد. وب حاصل زحمات تیم برنرز – لی_(tim berners-lee) بود که تلاش داشت تا فیزیکدانان سراسر دنیا بتواند اطلاعات خود را در شبکه اینترنت و به صورت
اَبَرمتن(hypertext) با هم در در میان بگذرند . وی براساس زبان عمومی علامتگذاری استاندارد SGML یک زبان جدید بنام زبان علامتگذاری اَبَرمتن HTML بوجود آورد. برای انتقال اسناد HTMLهم یک پروتکل جدید ابداع شد که پروتکل انتقال اَبرمتن HTTPنام گرفت. این پروتکل وسیلهای بود برای جستجو، یافتن، بازیابی و نمایش سریع اسناد. با استفاده از ابرمتن میتوان
در شبکهای از منابع، با برنامهای بنام کاوشگر BROWSER بدنبال اسنادی با ویژگیهای خاص کاوش کرد. چون اولین کاوشگر فقط میتوانست متون را نمایش دهد با اقبال کمی مواجه شد. در حقیقت درسال ۱۹۹۳ فقط پنجاه پایگاه وب در تمام دنیا وجود داشت. شروع محبوبیت وب ورشد برق آسای آن با ورود کاوشگر گرافیکی موزائیک MOSAIC همراه بود. این کاوشگر در NCSA ( مرکز ملی کاربردهای سوپر کامپیوتر) توسعه داده شد.
امروزه در دنیا دهها کاوشگر گرافیکی و متجاوز از یکصد هزار پایگاه وب وجوددارد. موفقیت موزائیک باعث شد تا عدهای از محققان NCSA شرکت نت اسکیپ NETSCAPE را تأسیس کنند و این همان شرکتی است که معروفترین کاوشگر وب یعنی NetsCape Navigator را تولید کرده است. کاوشگر نت اسکیپ علاوه بر HTML قابلیتهای متعددی در زمینه مالتی مدیا دارد که باعث تسریع در روند رشد اینترنت و وب شده است.
اما سال ۱۹۹۵ یکی از مهمترین سالها در تاریخ اینترنت و وب است: در این سال بود که میکروسافت ویدئوی اینترنتی را توسعه داد و صوت را تبدیل به یکی از اجزاء تفکیک ناپذیر اسناد ابرمتن کرد؛ نت اسکیپ با افزودن قابلیتهای بیشمار به کاوشگر خود همه را شگفت زده کرد؛ اولین ویرایش زبان مدلسازی واقعیت مجازی VRML به بازار آمده و سان جاوا را در یک سینی طلایی بدنیا عرضه کرد.
توسعه دهندگان وب با جاو ابزاری را یافتند که باآن میتوانستند صفحات تعاملی مالتی مدیا در اینترنت بوجود آورند و این نقطه عطف جدیدی در تاریخچه اینترنت به شمار میآید.
تکامل جاوا
جاوا هم مانند اکثر اختراعات مهم حاصل تلاش گروهی دانشمند پیشتاز است. اما نکته جالب درباره جاوا آن است که جاوا از ویرانههای یک پروژه شکست خورده سر برآورد . اگر پروژه گرین Greenکه شرکت سان در سال ۱۹۹۱ آن را شروع کرد به موفقیت میانجامد امروز نه سان دیگر یک شرکت کامپیوتری میبود و نه جاوا متولد میشد.
در سال ۱۹۹۱، شرکت سان میکروسیستمز در آغاز راه تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده ایستگاههای کاری یونیکس بود و در طول فقط پنج سال در آمدش را از ۲۱۰ میلیون دلار به ۵/۲ میلیارد دلار رسانده بود و بنظر می رسد هیچ چیز نمیتواند جلودار آن باشد. عامل عمده موفقیت سان کارهای پیشتازانهاش در ایجاد شبکههای باز بود و در این زمینه هیچ کس به پای آن نمیرسید.
مدیران سان به این فکر افتادند تا کاری کنند که این رشد برای مدتی طولانی ادامه یابد. یکی از زمینههای مورد علاقه سان بازار لوازم الکترونیکی بود؛ پروژه گرین بوجود آمد تا برای این بازار نرم افزاری پیشرفته خلق کند. مهندسان سان توجه خود را به میکروپروسسورهایی معطوف کردند که دارای قابلیت استفاده در این گونه سیستمها باشند. اگر پروژه گرین میخواست موفق باشد باید کاری میکرد تا سیستم مزبور بتواند براحتی به بسترهای سخت افزاری مختلف منتقل شود. برای این منظور ابتدا از کامپایلر C++ استفاده شد ولی بزودی نارساییهایC++ در این زمینه خود را نشان دادند. مهندسان سان خیلی سریع دریافتند که برای ادامه کار باید چیزی جدید و قوی خلق کنند. در همین زمان بود که جیمز گاسلینگ کار بر روی زبان جدید اوکOak را شروع کرد . تقدیرآن بود که این زبان جاواJava نامیده شود، چون اداره ثبت نامهای تجاری نام اوک را رد کرده بود.
بتدریج مهندسین یک دستگاه شبه PDA ساختند که در آن از سیستم عامل ،زبان برنامه نویسی و واسط کاربر جاوا استفاده شده بود و با وجود ابتدایی بودن توانست توجه مدیران سان را به خود جلب کند. بعدها گروهی که در پروژه گرین کار کرده بودند شرکت جاواسافت را بنیان نهادند.
متأسفانه بخت با پروژه گرین یار نبود و بعد از چند شکست متوالی، سان آن را کنار گذاشت. در همین زمان بود که عدهای از محققان NCSA شرکت نت اسکیپ را تأسیس کردند و این اتفاقات با آتشی که به سرعت دنیا را در مینوردید و شبکه تار عنکبوتی جهانی Wwwنام داشت همزمان شد. بنابراین اتفاقی نبود که مهندسان پروژه گرین به سمت اینترنت و وب به عنوان بستر پروژه سان جلب شوند. بعد از آن دیگر جزء تاریخ است، چهار سال بعد پروژه گرین به بار نشست و جاوا تبدیل به داغترین موضوع اینترنت شد: همه،از برنامه نویسان و طراحان صفحات وب گرفته تا کاربران اینترنت، میخواهند از جاوا استفاده کنند.
سان بلافاصله برای جاوا یک کاوشگر هم تولید کرد. این اولین کاوشگری بود که میتوانست اپلتهای جاوا را اجرا کند و نام آن هم هات جاواHotJava بود.
ویژگیهای زبان برنامه نویسی جاوا
جاوا ویژگیهای متعددی دارد که آن را منحصر به فرد کرده است. جاوا هم کامپایلر دارد و هم اینترپرتر. ( توضیح: کامپایلر برنامهای است که متن برنامه را گرفته و در پایان یک فایلexe تولید میکند. بعد از کامپایل شدن یک برنامه، دیگر به وجود کامپایلر نیازی نیست و میتوان برنامه exe را روی هر کامپیوتر سازگاری اجرا کرد. اما اینترپرتر هیچ برنامه exe ای تولید نمیکند و برنامه را خط به خط اجرا میکند. برای اجرای برنامه حتماً باید اینترپرتر هم روی کامپیوتر مورد نظر موجود باشد). هر کامپایلر فقط برای یک سیستم خاص ( مانند اینتل، اپل یا آلفا) میتواند کد اجرایی تولید کند. اما کامپایلر جاوا کد اجراییexe تولید نمیکند و در عوض یک فایل بینابینی میسازد که بایت کد نام دارد. بایت کد چیزی شبیه زبان اسمبلی است، اما این زبان مختص هیچ پروسسور خاصی نیست بلکه زبان اسمبلی یک ماشین ویژه به نام ماشین مجازی جاوا jvm است. در هنگام اجرای چنین برنامهای اینترپرتر زمان اجرای جاوا ، که روی ماشین مجازی جاوا اجرا میشود، دستورات فایل بایت کد را به دستورات قابل فهم برای پروسسوری که روی آن اجرا می شود تبدیل خواهد کرد.
اماشاید از خود سوال کنید که چرا جاوا این همه کار را بر خود( و دیگران) سخت گرفته است؟ این همه لایه و ماشین مجازی برای چیست؟ یکی از بزرگترین ادعاهای جاوا آزاد بودن از بستر سخت افزاری است. اما ، این یعنی چه؟ اگر جاوا بخواهد در اینترنت موفق باشد برنامههای آن باید بتوانند بدون هیچ اشکالی روی تمام کامپیوترهای متصل به اینترنت اجرا شود، اما شما بهتر می دانید که اینترنت شبکه عظیمی است از کامپیوترهای نامتجانس، از سوپر کامپیوترهای عظیم گرفته تا PC های مبتنی بر پروسسورهای اینتل و پاورپی سی تا ماشین
های یونیکس مبتنی بر پروسسورهای آلفا و ;! چگونه یک برنامهاجرایی میتواند روی این طیف وسیع کامپیوترها اجرا شود؟ ایده اولیه ساده است: برنامهها برای یک ماشین مجازی کامپایل شوند و این ماشین مجازی روی تمام کامپیوترهای متصل به اینترنت نصب شود. این دقیقاً همان روشی است که جاوا در پیش گرفته است. برنامهتان را با یک کامپایلر جاوا کامپایل کنید؛ آن را در پایگاه وب خود قرار دهید و به دیگران اطلاع دهید تا با یک کاوشگر مجهز به جاوا این برنامه را ( که ممکن است در دل یک صفحه وب قرار داشته باشد) اجرا کنند.
شاید هرگز تصور نمیکردید که برنامهای را که با یک PCاینتل نوشتهاید روی یک ماشین مکینتاش یا یونیکس اجرا شود، ولی اکنون به لطف جاوا این دیگر آرزویی دست نیافتنی نیست.
با آن که C و C++ بدون شک زبانهایی بسیار قدرتمندی هستند اما اشکالاتی ذاتی دارند که شاید هرگز نتواند از آن رهایی یابند. عمدهترین این اشکالات در مدیریت حافظه و اشارهگرهای آنها است. برای اکثر برنامه نویسانC++ /C مدیریت حافظه و اشاره گرها یک کابوس واقعی است. با آن که جاوا بدلیل محبوبیت فوق العاده C++ ظاهری شبیه آن دارند
ولی در جاوا مدیریت حافظه به طور خودکار انجام میشود و اشاه گر هم اساساً در جاوا آرایهها عضوی از یک کلاس هستند که تمام مشکلات کار با آرایه را از دوش برنامه نویس بر میدارد. جاوا در زمینه بهینه کردن استفاده از حافظه بسیار قویتراز اسلافش است، یکی از ویژگیهای جاوا پاکسازی خود کار حافظه از چیزهای بیمصرف است. ( این برنامه نام بامسمای آشغال جمع کن gc را دارد!) .
شیئ گرایی در جاوا به غایت خود رسیده است. جاوا در استفاده از اشیاء بسیار مفید و سخت گیر است و تخطی از اصول را نمیپذیرد. در C++ شما میتوانید از اشیاء به موازات برنامه نویسی به سبک قدیم استفاده کنید و اکثراً در پایان کار چنان ملغمهای بوجود میآید که مدیریت آن نه با روشهای برنامه نویسی شیئء گرا امکان دارد نه با روشهای قدیمی. جاوا دیگر به شما اجازه نمیدهد تا خود را در چنین مخمصهای گرفتار کنید!
شروع برنامه نویسی با جاوا
اولین برنامهای که مینویسم یک برنامه متکی به خود است بنامhello worldتفاوت یک برنامه متکی به خود و یک اپلت آن است که در برنامه متکی به خود ( که ازاین به بعد به آن فقط برنامه خواهیم گفت) از متدی بنام main() استفاده میشود در حالیکه اپلت چنین متدی ندارد.
برنامه helloworld بسیار ساده است و فقط جمله”Hello World!” را نمایش میدهد. با این حال، از آن میتوان به عنوان سنگ بنای برنامههای پیشرفتهتر استفاده کرد چون تمام برنامههای جاوا ساختار کلی مشابهی دارند .
class Helloworld{
public static void main(string args[]) {
system.out.println(“hello world!”);
}
}
این برنامه پنج خطی دارای تمام ویژگیهای یک برنامه کامل و مفصل شیئگرا است .
نکته: برای نوشتن برنامههای جاوا از هر ادیتوری که خروجیASCII تولید کند میتوانید استفاده کنید.
برنامه را با نام helloworld.java ذخیره کنید . نام برنامه باید همان نام کلاس برنامه باشد.
این برنامه دو قسمت مهم دارد:
-تمام برنامه در واقع یک تعریف کلاس است.
-کل برنامه در متد main() قرار دارد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.