مقاله تأثیر دیدگاه های تاریخ گرایانه و مدرنیستی فرمانفرمائیان در نظام فضایی و کالبد بصری موزه فرش


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تأثیر دیدگاه های تاریخ گرایانه و مدرنیستی فرمانفرمائیان در نظام فضایی و کالبد بصری موزه فرش دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر دیدگاه های تاریخ گرایانه و مدرنیستی فرمانفرمائیان در نظام فضایی و کالبد بصری موزه فرش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر دیدگاه های تاریخ گرایانه و مدرنیستی فرمانفرمائیان در نظام فضایی و کالبد بصری موزه فرش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر دیدگاه های تاریخ گرایانه و مدرنیستی فرمانفرمائیان در نظام فضایی و کالبد بصری موزه فرش :

تعداد صفحات:۱۳
چکیده:
دیدگاه های تاریخگرایانه عبدالعزیز فرمانفرمائیان، بر روی ساختار فضایی و کالبدی موزه فرش تأثیرات متعددی داشته است. این تأثیرات همزمان با شروع معماری مدرن و آشنایی معماران پیشگام نسل دوم از جمله عبدالعزیز فرمانفرمائیان با اصول اساسی این سبک معماری بوده است. اهمیت فرش ایران زمین و جایگاه والای آن در جهان عده ای از متخصصان را بر آن داشت، تا پیشنهاد احداث موزه ی فرش ایران را به مسئولین وقت بدهند. موزه فرش تهران در ضلع شمال غربی پارک لاله در سال ۱۳۴۰، در زمینی به مساحت ۱۲۰۰۰ متر مربع شروع به ساخت شد و بعد از ۱۵ سال وقفه در ساخت پروژه، در سال ۱۳۵۶ بازگشایی گردید. عبدالعزیز فرمانفرمائیان معمار این بنای فاخر، از جمله معماران پیشگام نسل دوم بوده است. این گروه از معماران به دنبال تأثیر فرهنگ و تمدن غرب، میراث تاریخی ایران (با نقش پر رنگ معماری قبل از اسلام) و بر آمدن معماران از بطن این دو بودند. اطلاعات و داده های مورد استفاده در این پژوهش از طریق تحقیقاتی میدانی و کتابخانه ای بدست آمده است. بررسی داده ها این را نشان می دهد، که معمار بنا در طراحی موزه فرش از دیدگاه تاریخگرایانه بیشتر در کالبد بنا (با استفاده از آذین ها ی نمایان) بهره جسته است و نمود این تفکر در ساختار فضایی و نظام فضایی موزه مشهود نمی باشد. البته این نکته قابل تأمل می باشد، که معمار نگرش مدرن خود را در ساختار بنا نموده عینی بخشیده، که زائده پیشینه طولانی کاربری موزه در غرب است. هدف اصلی این مقاله بازشناسی بنای موزه فرش و تأثیر نگرش معمار بنا، بر آن می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.