بررسی تاثیر انگیزه های بیرونی و درونی بر رفتار کاربران سبز IT


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر انگیزه های بیرونی و درونی بر رفتار کاربران سبز IT دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر انگیزه های بیرونی و درونی بر رفتار کاربران سبز IT  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر انگیزه های بیرونی و درونی بر رفتار کاربران سبز IT،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر انگیزه های بیرونی و درونی بر رفتار کاربران سبز IT :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

امروزه مصرف کنندگان آگاهی بیشتری نسبت به مسائل محیط زیست دارند که این امر موجب استفاده از محصولات سازگار با محیط زیست و رفتارهای متناسب با این امر شده است و آنها براین باورند که رفتارهای خریداری آنها میتواند موجب تغییر و بهبود مسائل زیست محیطی شود. با توجه به این موضوع محصولات سبز IT نیز سعی بر کاهش آثار مخرب زیست محیطی دارد. بنابراین فن آوری اطلاعات سبز سعی بر حل مشکلات زیست محیطی دارد و باید همگام با انگیزشهای بیرونی و درونی باشد. تا به حال محققان IS تنها بر بهبود نوآوری و صرفه جویی اقتصادی و استفاده هر چه بیشتر از محصولات IT تاکید کرده اند و به جنبه هایی در زمینه فعالیتهای حمایتی از محیط زیست که منجر به اتلاف انرژی کمتر ، و رفع سروصدا و آلودگی های ناشی از استفاده از این دستگاه ها پرداخته نشده است.منظور از دستگاههای سبز IT ، به آن دسته از کامپیوترها و تجهیزات جانبی آن )کیس ، پرینتر، اسکنر، مونیتور و …( گفته میشود که به محیط زیست و ذخایر انرژی کمترین صدمه را میرساند.هدف این تحقیق بررسی انگیزه های بیرونی ودرونی بر رفتار کاربران سبز IT میباشد . که بدین منظور از ۴۸۳ نفر از کارشناسان حرفه ای در زمینه IT در شرکتهایی که در زمینه کامپیوتر فعالیت دارند ، به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند و به سوالات پرسشنامه تحقیق پاسخ گفتند. روایی محتوای این پرسشنامه به تائید خبرگان این حوزه رسیده است و میزان پایایی آن نیز به کمک آزمون آلفای کرونباخ مورد تائید قرار گرفت. در تجزیه و تحلیل پرسشنامه از مباحث استنباطی و توصیفیآماری استفاده شده است. آماره های توصیفی شامل جدول فراوانی و میانگین می باشد و در سطح استنباطی نیز از مدل سازی معادلات ساختاریشامل تحلیل عاملی تائیدی و تحلیل مسیر استفاده شده است. نتایج نشان میدهد که از متغیرهای مورد پژوهش ، متغیرهای وجدان زیست محیطی، لذت ادراکی، صرفه جویی و سودمندی ادراکی بر رفتار کاربران تاثیر گذار بوده و متغیرهای فشار سیاسی)قانونی( ، مشکلات زیست محیطی با تعدیلگری متغیر تاثیر رسانه ، بر سودمندی ادراکی تاثبر گذار میباشد. همچنین نتایج تحقیق نشان میدهد که تاثیر اجتماعی، تخفیف و جایگزین های حامی محیط زیست نمی توانند نقش تعدیلگری بر رفتار مشتری سبز داشته باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.