مقاله بررسی تأثیر زاویه تقاطع کانال ها بر الگوی جریان در کانال های مستطیلی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تأثیر زاویه تقاطع کانال ها بر الگوی جریان در کانال های مستطیلی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تأثیر زاویه تقاطع کانال ها بر الگوی جریان در کانال های مستطیلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تأثیر زاویه تقاطع کانال ها بر الگوی جریان در کانال های مستطیلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تأثیر زاویه تقاطع کانال ها بر الگوی جریان در کانال های مستطیلی :

تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
اتصال جریان در کانال ها، پدیده ای است که در رودخانه ها، کانالهای آبیاری و زهکشی و همچنین سیستم های فاضلاب شهری به وفور رخ میدهد. این پدیده در رودخانهها بخصوص در محل اتصال دو شاخه ازکانال پیچیده تر بوده بطوری که باعث فرسایش و رسوب گذاری در بعضینقاط رودخانه شده که در نتیجه آن بخشی از تغییرات مورفولوژیکی رودخانه شناخته می شود. در محدوده اتصال کانالها رفتار جریان به متغیرهایبیشتری چون هندسه کانالها، نسبت دبیها، عرض شاخه و زاویه اتصال دو شاخه از کانال، تغییرات تراز کف در محل اتصال، خصوصیات جریان در بالادست محل اتصال و عدد فرود جریان در مقاطع مختلف بستگی پیدا م یکند. در این تحقیق با استفاده از مدل عددی فلوئنت و با زوایای اتصال۳۰۴۵ و ۶۰ تأثیر هندسه اتصال کانال بر الگوی جریان و ابعاد ناحیه جدایی جریان در نسبتهای مختلف از دبی جریان (دبی کانال ، بالادست به دبی کل جریان) مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و به عنوان نمونه نتایج برای دو نسبت از دبی جریان ذکر گردیده است. تجزیه وتحلیل های صورت گرفته با مدل عددی، نتایج مطالعات گذشته را تأیید و نشان داد که تغییر زاویه تقاطع کانال، الگوی جریان در کانال اصلی راتحت تأثیر قرار داده و ابعاد ناحیه جدایی ایجاد شده در کانال اصلی با افزایش زاویه تقاطع بزرگتر می شود. همین پدیده را می توان برای زمانیکهنسبت دبی جریان کم باشد نیز مشاهده کرد. بررسیها نشان داد که تنها در زاویه تقاطع ۴۵ درجه کمترین ابعاد را در ناحیه جدایی جریان خواهیمداشت و مطالعات گذشته نیز وقوع چنین پدیده ای را نشان داده است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.