مقاله ارزیابی ترس وخطرکودکان درهنگام عبور ازخیابانهای شهری و تاثیر عوامل آموزشی مرتبط درکاهش میزان تصادفات آنها مطالعه موردی: شهرستان بهشهر


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارزیابی ترس وخطرکودکان درهنگام عبور ازخیابانهای شهری و تاثیر عوامل آموزشی مرتبط درکاهش میزان تصادفات آنها مطالعه موردی: شهرستان بهشهر دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی ترس وخطرکودکان درهنگام عبور ازخیابانهای شهری و تاثیر عوامل آموزشی مرتبط درکاهش میزان تصادفات آنها مطالعه موردی: شهرستان بهشهر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی ترس وخطرکودکان درهنگام عبور ازخیابانهای شهری و تاثیر عوامل آموزشی مرتبط درکاهش میزان تصادفات آنها مطالعه موردی: شهرستان بهشهر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی ترس وخطرکودکان درهنگام عبور ازخیابانهای شهری و تاثیر عوامل آموزشی مرتبط درکاهش میزان تصادفات آنها مطالعه موردی: شهرستان بهشهر :

تعداد صفحات:۲۵
چکیده:
عملکرد واقعی کودکان در عملیات زمانبندی دیداری و امنیت عبور دچار مشکلاتی بوده و قادر نیستند عناصر زمانی دیداری (فاصله و سرعت) را با عامل ترس و خطر ترکیب کرده و عبور ایمنی از خیابانها داشته باشند. بر اساس مطالعات انجام شده گروه سنی زیر ۱۰ سال با ۲۲ درصد از تلفات عابرین، از جمله گروههای آسیب پذیر در سوانح خیابانی هستند. این امر بیانگر لزوم مطالعه و شناخت رفتار کودکان در ترافیک و بویژه زمان عبور از خیابانهای شهری می باشد. هدف مقایسه و بررسی احساس ترس، خطر و ترکیب آنها در چهار موقعیت مختلف ترافیکی و درگروههای سنی پیشدبستانی، سومدبستان و بزرگسال و نیز کشف عامل غالب در گروهها و انتخاب شیوههای آموزشی مناسب برای کودکان میباشد. در این مطالعه از یک مدل رومیزی استفاده و دادهها از طریق مصاحبه و مشاهده گردآوری شده است. جامعه آماری تحقیق کودکان پیشدبستانی و سومدبستان و نیز بزرگسالان در بهشهر میباشد که طی فرآیند نمونه برداری ۸۲ نفر انتخاب گردیدند. نتایج بدست آمده حاکیست اختلاف نمرات ترس، خطر و ترکیب این دو بین گروههای سنی معنی دارمی باشد (p<0/05) در ( ۰۵در کودکان عامل غالب ترس بوده و نمیتوانند عامل خطر را درک و فاصله و سرعت را با عامل ترس و خطر ترکیب کنند و عبور ایمنی از خیابانها داشته باشند. در حالی که در بزرگسالان عامل غالب خطر بوده و قادرند ترس و خطر را با هر دو مفهوم فاصله و سرعت درک کرده و با هم ادغام کنند. همچنین ارزیابی اثربخشی نه شیوه آموزشی مختلف بر روی کودکان نشان داد شیوههای آموزشی عینی و ملموس کارایی آموزشی بیشتری دارند. تجزیه و تحلیل دادهها با روشهای آمار توصیفی و استنباطی نظیر تحلیل واریانس اندازههای مکرر و آزمون T مستقل، آزمون Runs و آزمون کولموگروف-اسمیرنف به کمک نرمافزار آماری . SPSS انجام گردید

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.