مقاله دگر دیسی سنت در غزل مُدرن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله دگر دیسی سنت در غزل مُدرن دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله دگر دیسی سنت در غزل مُدرن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله دگر دیسی سنت در غزل مُدرن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله دگر دیسی سنت در غزل مُدرن :
تعداد صفحات:۳۴
چکیده:
شعر فارسی پس از سده ی سوم هجری قمری، به دلیل تطورات اجتماعی ،سیاسی،مذهبی و فرهنگی در ساختار حکومت و جامعه ، از نظر سبک ،قالب و زبان دستخوش دگرگونی های چشمگیر شد.ایجاد سبک ها و فرم (قالب)های متنوع – اگرچه گاه تزئینی و تفننی – بی شک در راستای ایجاد تحول در شعر و تلاش برای دیگرگونگی بوده است.با همه ی تلاش شاعران سنت گرا در نو آوری ،متأسفانه شعر کلاسیک در چند دهه ی اخیر ،هیچ گاه به طور جدی دچار تحول نشد.در دهه ی هفتاد شمسی ،تعدادی از شاعران جوان ،موجی را آغاز کردند که بنیان های نحوی ، ساختاری و عروضی شعر کلاسیک را به چالش کشید. این موج که در فضای مه آلود شعر دهه ی هفتاد و هرج و مرج تئوری های پر طمطراق به عاریت گرفته شده از مکاتب ادبی اروپا و قرائت های متکثر از نظریه ی پست مدرنیسم در محافل ادبی ایران شکل گرفت،با دیدگاهی مترقی و گاه افراطی ، سرایش شعرهایی را تجربه کرد که بسیاری از مرزهای قراردادی شعر کلاسیک را در هم نوردید. این جُستار با دقت در تجربه های پرا کنده ی ارائه شده در دو دهه ی اخیر و از ورای عناوینی چون غزل امروز،غزل سپید،غزل پست مدرن،غزل فرانو،غزل فرمو;به شناسایی و برشماری مؤلفه های غزل مدرن که برآیند همه ی بردار های تئوری و تجربی عناوین فوق است ، خواهد پرداخت.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.