مقاله بررسی وشناخت محافظهکاری در گزارشگری حسابداری


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی وشناخت محافظهکاری در گزارشگری حسابداری دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی وشناخت محافظهکاری در گزارشگری حسابداری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی وشناخت محافظهکاری در گزارشگری حسابداری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی وشناخت محافظهکاری در گزارشگری حسابداری :

تعداد صفحات:۱۷
چکیده:
یکی از مشخصات اصلی گزارشگری مالی محافظه کاری است که در طول یک دوره طولانی مورد بحث بوده است. از نظر گیولی وهاین محافظه کاری عبارت است از انتخاب یک راهکار حسابداری تحت شرایط عدماطمینان که در نهایت به ارایه کمترین دارایی ها و درآمدها بیانجامد و کمترین اثر مثبت را بر حقوق صاحبان سهام داشته باشد. به نوعی این نظر بیان کننده کاربرد درجه ای از مراقبت که در اعمال قضاوت برای انجام برآورد درشرایط ابهام مورد نیاز است ، به گونه ای که درآمدها یا دارائیها بیش از واقع و هزینه ها یا بدهی ها کمتر از واقع ارائه نشود تاکنون انتقاداتی توسط گروههایی مانند فعالان بازار سرمایه، استاندارد گذاران و محققان آکادمیک از محافظه کاری صورت گرفته است. به طور کلی می توان محافظه کاری حسابداری را در سه مقوله زمان، رفتاری وارزش طبقه بندی کرد. واتز محافظه کاری را در ۴ تعبییر بیان می کند که شامل قرداد ( اعم از بدهی،مدیریتی وحاکمیت شرکتی)، دعوای قضایی سهامداران، قوانین حسابداری و مالیات می شود. اکثر محقیقین سه نوع معیاراندازه گیری مرتبط با نرخ بازده سهام سود، خالص دارایی ها و مرتبط با سود و تعهدات را مطرح کرده اند. برای اندازه گیری محافظه کاری مدلهای مختلفی ارائه شده که مهمترین آنها مدل باسو، مدل فلتهام و السون، مدل پنمن و ژانگ، مدل گیولی وهاین، پائیک و همکاران و خان و واتز اشاره کرد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.