مقاله بررسی و مقایسه میزان انتشار منوکسیدکربن ناشی از بخش حمل و نقل در شهرستانهای اردکان و میبد
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی و مقایسه میزان انتشار منوکسیدکربن ناشی از بخش حمل و نقل در شهرستانهای اردکان و میبد دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی و مقایسه میزان انتشار منوکسیدکربن ناشی از بخش حمل و نقل در شهرستانهای اردکان و میبد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی و مقایسه میزان انتشار منوکسیدکربن ناشی از بخش حمل و نقل در شهرستانهای اردکان و میبد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی و مقایسه میزان انتشار منوکسیدکربن ناشی از بخش حمل و نقل در شهرستانهای اردکان و میبد :
تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
امروزه یکی از مشکلات عظیم شهرهای بزرگ، وجود حجم عظیم و متنوعی از آلاینده های زیست محیطی علی الخصوص منوکسیدکربن میباشد، که سلامت شهروندان را بشدت تحت تاثیر قرار میدهند. این معضل جهانی در شهرهای اردکان و میبدواقع در استان یزد نیز بدلیل موقعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه، همچنین بدلیل مرکزیت آن و اینکه در مسیر چهار راه ارتباطی کشور واقع شده و عبور و مرور وسائل نقلیه موتوری نیز در آن زیاد است کاملاً مشهود است. این تحقیق با انجاممطالعات ستادی و میدانی به بررسی میزان انتشار منوکسیدکربن ناشی از احتراق سوخت وسائط نقلیه موتوری در محدودهمطالعاتی پرداخته و ضمن آنالیز نتایج و مقایسه با استانداردها، رهنمودها و راهبردهای پیشنهادی جهت کاهش آلودگی و بهبود وضع هوای شهرهای محدوده مطالعاتی ارائه نموده است. بررسیها نشان میدهد در محدوده مطالعاتی، بیشترین میزانسوخت مصرفی در بخش حمل و نقل مربوط به گازوئیل و کمترین آن سوخت گاز( CNG )میباشد. با توجه به نتایج حاصل از بررسی میزان انتشار منوکسیدکربن ناشی از احتراق بنزین در هر دو شهرستان میبد و اردکان بالاتر از میزانانتشار منوکسیدکربن ناشی از احتراق گازوئیل در این دو منطقه میباشد. در عین حال میزان انتشار منوکسیدکربنناشی از احتراق سوحت در شهرستان میبد از شهرستان اردکان بیشتر است ولی در عین حال میزان غلظت منوکسید کربن( co ) در محدوده مطالعاتی کمتر از حد استاندارد موجود ( ppm (0 میباشد. لذا با اجرای راهکارهایی نظیر ازرده خارج کردن خودروهای فرسوده، توسعه ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی، ایجاد و افزایش جایگاههای عرضا CNG و نصب دستگاههای لازم جهت کنترل گازهای خروجی از اگزوز وسایط نقلیه و ایجاد مراکز کنترل مواد آلوده کننده خروجی از اگزوز وسایط نقلیه به منظور پایش سلامت و پایش زیست محیطی در منطقه میتوان میزان انتشار این آلاینده را کاهش داد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.