مقاله هزینه خارجی گرمایش جهانی ناشی از تردد در راه های اصلی کشور


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله هزینه خارجی گرمایش جهانی ناشی از تردد در راه های اصلی کشور دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله هزینه خارجی گرمایش جهانی ناشی از تردد در راه های اصلی کشور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله هزینه خارجی گرمایش جهانی ناشی از تردد در راه های اصلی کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله هزینه خارجی گرمایش جهانی ناشی از تردد در راه های اصلی کشور :

تعداد صفحات:۲۰
چکیده:
بخش حمل ونقل و بویژه حمل ونقل جادهای بعد از بخش انرژی، اصلی ترین عامل گرمایش جهانی است. در ادبیات اقتصادی، هزینه هایی که توسط عاملین ایجاد کننده آنها (کاربران حمل ونقل) پرداخت نشده بلکه به اجتماع تحمیل میشوند، به عنوان هزینه های خارجی شناخته میشوند. طبق نظریه رفاه اقتصادی هر هزینهای که در جامعه ایجاد میشود، باید از عاملین آن دریافت شود. لذا باید معادل پولی هزینه خارجی گرمایش جهانی برآورد گردد. در کشور ایران هنوز برآورد پولی مناسبی از هزینه گرمایش جهانی ناشی از فعالیت بخش حمل ونقل جادهای وجود ندارد. در این مقاله این شکاف تحقیقاتی مد نظر قرار میگیرد و با استفاده از یک مدل ریاضی، هزینه خارجی گرمایش جهانی برای وسایل نقلیه مختلف (سواری، مینیبوس، اتوبوس، کامیون و تریلی) در جاده های کشور برآورد میشود. مدل برای راههای اصلی کشور اجرا میشود و نتایج آن ارائه میگردد. نتایج حاکی است که هر دستگاه سواری، وانت و مینیبوس، اتوبوس ، کامیون و تریلی به ترتیب هزینه گرمایش جهانی معادل ۱۰/۳ و ۳۱/۳ و ۹۴/۰ و ۱۳۵/۸ ریال را به ازای هر کیلومتر طیشده، ایجاد می کنند. بدیهی است که تریلیها به دلیل سوخت بالاتری که مصرف میکنند دارای هزینه بیشتری هم باشند. از مجموع ۲۱۵ میلیاردریال هزینه سالیانه ناشی از نشر دی اکسید کربن در ۳۴ راه اصلی مورد مطالعه(به طول کلی ۴۰۳۰ کیلومتر)، ۳۳ درصد سهم سواری و وانت و در رده دوم کامیون های سنگین با سهم ۲۵ درصد قرار دارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.