مقاله مطالعه و مقایسه آموزش خویشتنداری از دیدگاه اسلام و روانشناسی غربی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مطالعه و مقایسه آموزش خویشتنداری از دیدگاه اسلام و روانشناسی غربی دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مطالعه و مقایسه آموزش خویشتنداری از دیدگاه اسلام و روانشناسی غربی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه و مقایسه آموزش خویشتنداری از دیدگاه اسلام و روانشناسی غربی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مطالعه و مقایسه آموزش خویشتنداری از دیدگاه اسلام و روانشناسی غربی :
تعداد صفحات:۲۲
چکیده:
هدف از انجام پژوهش حاضر عبارت است از مطالعه و مقایسه آموزش خویشتن داری از دیدگاه اسلام و روانشناسی غربی. جهت بررسی این هدف پژوهش چهار سوال اساسی مطرح شده است که عبارتند از: ۱- آیا می توان خویشتن داری را آموزش داد؟ راه های آن کدامند؟ ۲-خویشتن داری در اسلام و روانشناسی غربی دارای چه افتراقات و شباهت هایی می باشد؟ ۳- خویشتن داری دارای چه اهمیت فردی و اجتماعی می باشد و چه ویژگی های دارد؟ ۴- آیا خویشتن داری مربوط به بزرگسالان است؟ بر این اساس، و با روشی توصیفی – تحلیلی، برخی از نتایج پژوهش حاضر نشان میدهد که خویشتن داری یعنی پرهیز و دوری و حفظ خود از پلیدی ها و ناهنجاریها؛ در واقع کنترل بر اعمال و رفتار خود. این تعریف در هر دو دیدگاه وجود دارد. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که خویشتن داری در اسلام با خودکنترلی روانشناسی غربی برابر و مشابه است و تفاوتی ندارد. همچنین خویشتن داری فقط مربوط به بزرگان نمی شود بلکه می توان این ویژگی را در کودکان نیز بارور کرد اما شیوه های خویشتن داری در کودکان بسیار حساس و حائز اهمیت است. و نهایتاً برخی از راه های آموزش خویشتن داری عبارتند از: الگوگیری و تقلید و تقویت؛ مقاومت در برابر حواس پرتی؛ و نام گذاری مثبت.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.