مقاله آسیب شناسی فردی و اجتماعی کاربران اتاقهای گفتگو (چت روم) در ایران


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
19 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله آسیب شناسی فردی و اجتماعی کاربران اتاقهای گفتگو (چت روم) در ایران دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آسیب شناسی فردی و اجتماعی کاربران اتاقهای گفتگو (چت روم) در ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آسیب شناسی فردی و اجتماعی کاربران اتاقهای گفتگو (چت روم) در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آسیب شناسی فردی و اجتماعی کاربران اتاقهای گفتگو (چت روم) در ایران :

تعداد صفحات:۱۸

چکیده:

اینترنت پدیده شگفت انگیز قرن، انقلاب مهمی در ارتباطات پدید آورده است ویژگی عمده ای که در اینترنت وجود دارد است. اینترنت مانند صنعت چاپ امکان ایجاد اطلاعات را برای عموم فراهم « تعامل » و در سایر رسانه ها دیده نمی شود می کند. مانند تلفن تبادل اطلاعت را امکان پذیر می سازد ، مانند کتابها و نشریات امکان یادگیری و خودآموزی را بوجود می آورد مانند سینما و تلویزیون امکان سرگرمی را فراهم می آورد و کلیه این کارها را بطور همزمان نیز انجام می دهد. اما ویژگی عمده ی آن در داشتن بازخورد و قابلیت تعامل است که سبب شخصی کردن ارتباطات می شود . ویزگی خاص اینترنت مانند در دسترس بودن، ۲۴ ساعته بودن، جستجوی آسان و سریع انواع موضوعات ، سرعت و گمنامی تعداد کاربران آن باعث می شود که روز به روز در سراسر دنیا رو به افزایش باشد. همچنین مقتضیات زندگی نیز ضرورت استفاده از اینترنت را بیشتر کرده است. ما در کنار دنیای واقعی دنیای مجازی داریم که بسرعت در حال گسترش است و حتی گاه جدا کردن این دو دنیا مجازی و واقعی از یکدیگر دشوار می نماید . در ژانویه ۲۰۱۰ میلادی ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر اینترنت در ایران وجود داشتند که بیش از ۵۶ درصد کاربران اینترنت در کل خاورمیانه را تشکیل می دادند . بدین معنی که تقریبا نیمی از مردم ایران با اینترنت کار می کنند. از سوی دیگر کشور ایران مقتضیات خاص خود را دارد که این ویژگی ها بر نوع و چگونگی استفاده از اینترنت موثر است برای نمونه کشور ما دارای هرم سنی جوان با نیازها و ویژگی های خاص خود مانند تفریح، اشتغال، ازدواج و; است. بسیاری از جوانان از اینترنت برای سرگرمی، تفریح و پرکردن اوقات فراغت استفاده می کنند یا در جستجوی پاسخ برای نیازهایی هستند که در دنیای واقعی برآورده نشده است . از جمله علاقه مندی در کاربران اینترنت حضور در اتاقهای گفتگو یا «چت روم» می باشد بطوریکه گپ یکی از پر طرفدارترین امکانات اینترنت در ایران است. گسترش سریع کافی نتها در سطح شهرهای ایران را می توان نتیجه علاقه جوانان ایرانی به گپ دانست . گپ سرا (چت روم) مکان مناسب، ارزان و کم خطری برای گفتگوهای طولانی با جنس مخالف است. و شرایط جدیدی را پیرامون کاربران قرار داده و مرزهای تازه ای در شکل گیری خرده فرهنگ ها،ارزش ها و هویت جوانان پدید اورده است . تداخل طبقه با جنسیت و جغرافیا می تواند فضای آزاد کننده ای را برای دسته ای از جوانان پدید آورده و مرزبندی های رایج جنسیتی و اجتماعی را در فرهنگ جوانان کم رنگ سازد. مطابق تحقیق نیک بخش ( ۱۳۸۳ )میان بی نامی کاربران و شکل گیری روابط صمیمانه در گپ سراها رابطه مستقیم وجود دارد. از سوی دیگر گپ باعث تلف شدن وقت جوانان و فاصله گرفتن آنها از واقعیت شده است. بررتون و اوکانر (۲۰۰۷) به نقش گپ در گذراندن زمان به بطالت اشاره می کنند و معتقدند گپ و سایر امکانات مشابهی که رسانه های نوین در اختیار افراد قرار داده، جای رفتارهایی مثل اطلاع جویی، یا بازی های سالم تر مثل بازیهای بدنی را گرفته است. علی رغم فراگیر بودن ارتباطات اینترنتی جوانان در قالب چت در ایران و دوستیهای اینترنتی ، پژوهش های کمی در مورد کیفیت، گستره و پیامدهای این پدیده انجام شده است. و تعداد کمی به صورت علمی و کار میدانی به بررسی این پدیده در میان جوانان پرداخته اند. این پژوهش با تعامل با کاربران در اتاقهای گفتگو و هم صحبتی با آنان می تواند اطلاعات جدیدی از کیفیت ، گستره و ویژگیهای کاربران این اتاقها ارائه نماید و پایه ای برای انجام پژوهش های بیشتر در این حوزه خواهد بود.این پژوهش در پی آسیب شناسی حضور افراد در اتاقهای گفتگو با بررسی ویژگیهای افراد حاضر در چت روم ها می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.