مقاله کاربرد نظریه محیطهای آموزشدهنده در بازطراحی معماری معاصر ایران


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله کاربرد نظریه محیطهای آموزشدهنده در بازطراحی معماری معاصر ایران دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله کاربرد نظریه محیطهای آموزشدهنده در بازطراحی معماری معاصر ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله کاربرد نظریه محیطهای آموزشدهنده در بازطراحی معماری معاصر ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله کاربرد نظریه محیطهای آموزشدهنده در بازطراحی معماری معاصر ایران :

تعداد صفحات:۱۷

چکیده:

در دنیای امروز باتوجه به رشد جوامع و حرکت رو بهرشد تکنولوژی، نیاز به آموزش فرهنگ بهشهروندان بهویژه جوانان احساس میشود، از اینرو بسیاری از مدیران و مسئولین شهری تلاش دارند تا از هر فرصت و امکانی برای این امر استفاده میکنند. با مطرح شدن تئوری شهر آموزشدهنده در دهه اول قرن بیستویکم که بسیار مورد استقبال عموم صاحبنظران قرار گرفت و در سال ۵۰۰۴ میلادی بهعنوان یک کنوانسیون بینالمللی مطرح شد این فرصت پیشآمد تا از امکانات موجود در شهر نیز برای آموزش شهروندان استفاده شود. لیکن در حوزه معماری هنوز اقدام خاصی در این زمینه صورت نپذیرفته است. ازآنجایی که انسان مدت زمان زیادی از اوقات شبانهروز خود را در ساختمانها بهسر میبرند میتوانند بهترین وسیله برای انتقال و آموزش فرهنگ و حقوق شهروندی به آنها باشند.درحقیقت ساختمان آموزشدهنده ساختمانی است با هویت خاص خود که میتواند بخشی از هویت یک ملت را تشکیل دهد. از اینرو هدف اصلی این تحقیق بررسی کردن ابعاد کلی و خصوصیات شهرهای آموزشدهنده در سراسر دنیاست تا بتوان با الهام از معیارها و اصول مطرح شده معیارها و اصولی برای طراحی ساختمانهای آموزشدهنده در ایران تدوین کرد. باتوجه به اهمیت بناها و ساختمانها در امر آموزش بخش اصلی که در پژوهش حاضر موردنظر بودرسیدن به پاسخی برای سوالات اصلی پژوهش میباشد. اهم این سوالات عبارتند از اینکه: چگونه آموزش را میتوان با شیوههای غیرمستقیم به مخاطبان وافرادی که در یک بنای معماری حاضر میشوند انتقال داد؟ و اصول طراحی که برای ایجاد ساختمانهای آموزشدهنده لازم هستند کدامند؟ روش تحقیق موردنظر بهکار رفته در این پژوهش روش تحلیل محتواست که در آن تجربههای صورت گرفته در کشورهای مختلف در حوزه طراحی و تدوین محیطهای آموزشدهنده موردتجزیه و تحلیل قرار میگیرد و با استفاده از تکنیکهای توصیفی تحلیلی نتایج را استخراج نموده و با بهرهگیری از -تکنیکهای مطالعه تطبیقی برای شرایط و نیازهای جامعه ایرانی باز طراحی میشود. از بررسی تجربههای صورت گرفته در زمین موردنظر تحقیق معیارها و اصولی برای طراحی ساختمانهای آموزشدهنده در ایران حاصل شد. این معیارهای هشتگانه که عبارتند از: امنیت، سلامت و ایمنی، زیبایی، طبیعت، دسترسی، تاکید بر محله و توسعه روابط محلی، تعامل فرهنگی و اجتماعی، هویت اسلامی و ایرانی. تمامی این معیارهای هشتگانه در صورت کاربرد صحیحشان در معماری میتوانند یک بنای آموزشدهنده ایجاد کنند و محرکی باشند برای حرکت رو به جلوی معماری معاصر ایران.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.