مقاله مضامین حماسی و موجودات خیالی در نقاشی های عامیانه ی مازندران (مطالعه ی موردی: تکایا و سقانفارهای استان مازندران)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مضامین حماسی و موجودات خیالی در نقاشی های عامیانه ی مازندران (مطالعه ی موردی: تکایا و سقانفارهای استان مازندران) دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مضامین حماسی و موجودات خیالی در نقاشی های عامیانه ی مازندران (مطالعه ی موردی: تکایا و سقانفارهای استان مازندران) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مضامین حماسی و موجودات خیالی در نقاشی های عامیانه ی مازندران (مطالعه ی موردی: تکایا و سقانفارهای استان مازندران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مضامین حماسی و موجودات خیالی در نقاشی های عامیانه ی مازندران (مطالعه ی موردی: تکایا و سقانفارهای استان مازندران) :
تعداد صفحات:۲۱
چکیده:
نقش مایه های فرهنگ عامیانه ی ایرانی از دورترین ایام تا کنون همواره مورد توجه هنرمندان و پژوهشگران بوده است. تکامل این نقوش در تزئینات معماری آیینی معماری تکایا و سقانفارها در مازندران که سرزمینی با جغرافیای اساطیری است بسیار چشمگیر می باشد. تکایا و سقانفارهای این خطه از دوران قاجار برپا شده اند و با انواع آرایه ها با مضامین مختلف آراسته شده اند و در این میان، جایگاه مضامین حماسی و موجودات خیالی منحصر بهفرد است. پیشینه ی تصویری این آرایه ها را میتوان در ادبیات اصیل و اندیشه های اساطیری ایران و باورهای عامیانه ی اقوام ساکن مازندران جستجو کرد. مقاله ی پیش رو که در جستجوی تحلیل و روند شکل گیری نقوش مذکور است مشخص می سازد که مهم ترین خواست نقاشان عامیانه، نمایش نمادین تقابل دو نیروی خیر و شر در مضامین حماسی بوده و ترسیم برخی از موجودات خیالی نیز همواره برای ازدیاد نعمت ها و برکت خواهی بوده است؛ ضمن آنکه آنها تلاش نموده اند تصورات خود را با نگرش جمعی اقوام و میراث ادبی و اساطیری کهن پیوند دهند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.