مقاله مقایسه الگوی نگاره مفهوم و روش رایج بر یادگیری و یادداری علوم تجربی پنجم ابتدایی


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
12 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه الگوی نگاره مفهوم و روش رایج بر یادگیری و یادداری علوم تجربی پنجم ابتدایی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه الگوی نگاره مفهوم و روش رایج بر یادگیری و یادداری علوم تجربی پنجم ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه الگوی نگاره مفهوم و روش رایج بر یادگیری و یادداری علوم تجربی پنجم ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه الگوی نگاره مفهوم و روش رایج بر یادگیری و یادداری علوم تجربی پنجم ابتدایی :

تعداد صفحات:۱۳

چکیده:

این مقاله حاصل یک طرح نیمهآزمایشی دو گروهی با پیشآزمون و پسآزمون میباشد که در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ در مدارس ابتدایی منطقه ماهیدشت استان کرمانشاه، با هدف تعیین میزان تأثیر آموزش علوم تجربی به شیوه نگاره مفهوم در مقایسه با روش رایج (سخنرانی و توضیحی)، انجام گرفته است. تا به این سؤال پاسخ داده شود که: آیا عملکرد یادگیری و یادداری دانشآموزانی که با این الگوها آموزش دیدهاند، از نظر آماری متفاوت است یا خیر؟ در این طرح که روی دو گروه (n2=15، n1=15) از دانش آموزان پایه پنجم اجرا شد . پس از اجرای پیشآزمون برای هر دو گروه، گروه آزمایش به مدت ۶ جلسه، علوم تجربی را به شیوه نگاره مفهوم آموزش دیدند و گروه گواه در این مدت از شیوه رایج تدریس استفاده کردند. پس از پایان آموزش، پسآزمونِ یادگیری، و بعد از گذشت سه هفته آزمون یادداری بر ای دو گروه اجرا شد. یافتههای حاصل از آزمون t برای مقایسه دو میانگین مستقل و تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش به شیوه نگاره مفهوم نسبت به روش رایج، بر عملکرد دانشآموزان در یادگیری و یادداری تأثیرگذارتر بوده است. بنابراین آموزش به شیوه نگاره مفهوم، به عنوان یک روش آموزشی فعال در حال حاضر و در آینده میتواند کمک مؤثری در ارتقاء سطح یادگیری و یادداری دانشآموزان باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.