مقاله تحول بنیادین در ساختار و نظام تصمیم گیری برنامه درسی ایران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تحول بنیادین در ساختار و نظام تصمیم گیری برنامه درسی ایران دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تحول بنیادین در ساختار و نظام تصمیم گیری برنامه درسی ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحول بنیادین در ساختار و نظام تصمیم گیری برنامه درسی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تحول بنیادین در ساختار و نظام تصمیم گیری برنامه درسی ایران :
تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
ساختار و نظام برنامه درسی ایران با چالشها و آسیب های بسیاری چه از نظر برداشت از مفهوم برنامه درسی و چه از نظر ساختار و نظام تصمیم گیری برنامه درسی رو برو است . از مهمترین چالشها و آسیبهای این نظام متمرکز بودن در تصمیم گیری و عدم انعطاف در آن است که برنامه ریزان ، مدارس را ملزم به اجرای برنامه های درسی یکسان میکنند که این امر در بین دانش آموزان نابرابری را گسترش می دهد.از آنجایی که توجه به تفاوتهای فردی ، شناختی ، اقلیمی و منطقه ای ، فرهنگی و اجتماعی امری لازم و ضروری است راه حلی که می توان برای رفع این معضل پیشنهاد نمود تمرکز زدایی از نظام تصمیم گیری برنامه درسی ایران است یعنی باید شرایطی را فراهم نمود که در مدیریت غیر متمرکز سطح بالایی از نظارت بر مجموعه نظام حاصل شود این الگوی جدید مدیریتی که میتوان از آن به عنوان خودگردانی منطقه ای نام برد ضمن تاکید بردرون دادها به برون دادها هم توجه میکند و برای تقویت تصمیم گیری محلی اهمیت فراوانی قائل است.به عبارتی خودگردانی منطقه ای به طور کلی به معنای استفاده از امکانات ، استعدادها و توانایی های منطقه ای می باشد یعنی با توجه به ضرورتهای ملی گرایی در برخی ابعاد ظرفیتهای فرهنگی و بومی مناطق در آموزش لحاظ گردد .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.